Ege Haberleri

    Marka yaratmayan sektörde kalamıyor

    Burcu TANER, (DHA)
    10.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Tekstil ve hazır giyim sektöründe kan kaybı iddialarına karşı çıkan THGMF Başkanı Örün, “Sadece gelişmelere ayak uyduramayanlar gidiyor” dedi.

    TÜRKİYE Hazır Giyim ve Moda Federasyonu (THGMF) Yönetim Kurulu Başkanı Nedim Örün, sektörün kan kaybettiği anlayışının yanlış olduğuna dikkat çekerek, tasarım ayağını genişleten sektöre ayak uyduramayanların doğal bir ayıklanma yaşadığını söyledi. Örün, sektörün konfeksiyondan hazır giyime, hazır giyimden moda ve hazır giyime doğru bir değişim yaşandığını, bir sonraki dönemde de moda yaratan bir sektör olmaya doğru ilerlediğini söyledi.
    Hedef İtalya gibi olmak
    Bu değişimin kamuoyuna anlatılması için etkin bir çalışma yürüteceklerini aktaran Örün, “Sektör ihracatta da, fason ihracattan koleksiyon pazarlamaya evrildi. Şimdi markalı satış hedefliyor. Tekstilin kan kaybettiği söyleniyor. Sektörde olumsuzluk gibi görünen olgu, değişime ayak uyduramayanların doğal seleksiyonudur, yolun yüzde 60’ı geçilmiştir. Hedefimiz ve rakibimiz Çin, Hindistan ve Pakistan gibi ülkeler değil, İtalya gibi olabilmektir. Bu durumu etkin şekilde anlatabilirsek, sektöre olumsuz bakan kamu kuruluşları ve bankaların teşviği de sağlanacaktır” diye konuştu.

    REHAVETE KAPILMAYIN

    Türkiye’nin Avrupa’ya yakınlığı nedeniyle oluşan coğrafi avantajdan kaynaklı rehavete kapılmaması gerektiğini vurgulayan Örün, hızlı teslimatta rakiplerin çoğaldığını kaydetti.

    HASSAS SEKTÖR OLMALI

    Nedim Örün, hazırgiyim ve moda sektörünün yarattığı istihdam gücü, ihracat potansiyeli ve sosyal çalışanlar gibi nedenlerle hassas sektör ilan edilmesi gerektiğini belirtti. Örün, 2010 yılında sektörel teşviklerin coğrafi olması yerine, kümesel olmasını sağlamak için çalışma yürüteceklerini kaydetti.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı