Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Mario ve arkadaşları nihayet Türkiye’de

    Hüseyin Gönüllü hgonullu@hurriyet.com.tr
    14.10.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Konsol oyunları ve avuçiçi oyun cihazları ile tanınan Nintendo, Nortec Eurasia ile yaptığı işbirliği çerçevesinde 1 Ekim’den itibaren Türkiye pazarında da yer alacağını duyurdu. Düzenlenen basın toplantısında Nintendo’nun 7 Ekim’de tüm dünyada lansmanını yaptığı Nintendo DS ve önümüzdeki ay pazara sunulacak olan GameBoy Micro da Nintendo’nun diğer ürünleri ile birlikte basına tanıtıldı.

    Toplantıda özel bir söyleşi yaptığımız Nintendo Avrupa Pazarlama Başkan Yardımcısı Jim Merrick, Nintendo’nun asıl olarak bir eğlence firması olduğunu, kendilerini donanım satan bir firma olarak değil, içerik üreten ama bu oyunların oynanabilmesi için gerekli cihazları da üretebilen bir şirket olarak gördüklerini vurguladı. Türkiye’nin korsanla mücadele kapsamında önemli adımlar attığına dikkat çeken Merrick, "Korsanlık, biliyorsunuz her yerde ve her şeyde var ve çözülmesi zor bir problem. Ama Türk hükümeti korsanlıkla mücadele için çok güçlü yasalar çıkardı. Bu da Nortec ve Nintendo gibi şirketler için yaşanabilir bir ortam sağladı." dedi.

    Nintendo oyunlarının ve oyun cihazlarının Türkiye’de Nortec Eurasia tarafından Türkçe kullanma kılavuzu ve 2 yıl garanti ile pazara sunulacağını belirten Jim Merrick, Nintendo’nun mevcut tüm ürünlerinin Türkiye’de hemen raflarda yerini alacağını; bundan sonra pazara sunulacak tüm ürünlerin de Avrupa ile aynı anda Türkiye’de olacağını kaydetti.

    PAZAR BÜYÜK/images/100/0x0/55eaae4df018fbb8f88fea98

    Jim Merrick, cep telefonu üreticisi firmaların da oyun pazarına ilgi duyduğunu belirterek, "Pek çok mobil telefon üreticisi firma yıllarca, oyunlarımızı telefonlarında vermek için bize teklifte bulundular. Telefon üreticisi firmaların kullanıcı başına kazandıkları gelir (ARPU) her yıl düşüyor. Oyun bu geliri tekrar artırabilir belki. Ama oyunları mobil telefonlarla vermek bizim işimize katkı sağlamıyor. Çünkü hiçbir telefon, sadece oyun oynamak için yapılmış bir cihazın sağladığı verimliliği sunamıyor. Bunu Nokia’nın N-Gage’i ile de gördük zaten. N-Gage QD büyük bir gelişme idi ama o da başarılı olamadı. Nokia artık bu işten çekildi, Blackberry gibi e.posta servislerine odaklanıyor. Çünkü sadece oyun oynamak için yapılmış bir cihazla rekabet edemiyorlar." dedi.

    Toplantıda Nortec Eurasia Genel Müdürü Hasan Çolakoğlu, Türkiye oyun pazarının büyüklüğünü 35 milyon dolar civarında olduğunu belirterek, 2006 yılı sonunda yüzde 20 pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Çolakoğlu, "Uzun vadede, Nintendo’nun bulunduğu her ülkede olduğu gibi Türkiye’de de yüzde 35 pazar payı hedefimiz var." dedi.Mario ve arkadaşları nihayet Türkiye’de
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı