Mandela'nın tavuğu Muhtar Kent'le Türkiye'de

Hüseyin Koyuncuoğlu / hürriyet.com.tr
05.11.2009 - 15:12 | Son Güncelleme:

Mandela'nın Güney Afrika ruhunu, lezzetini temsil ettiğine inandığı tavuk zinciri Nando's, Muhtar Kent'in tavsiyesi üzerine Türiye'ye 50 milyon dolar yatırım yaptı. Güney Afrika'nın "Peri Peri" sosuyla hazırlanarak Portekiz usulu pişirilen tavukların tüm dünyada David Beckham, Justin Timburlake gibi daimi müşterileri bulunuyor.

hkoyuncuoglu@hurriyet.com.tr

Dünyanın 26 ülkesinde 850’den fazla restoranıyla faaliyet gösteren Güney Afrikalı tavuk zinciri Nando's Türkiye'deki ilk mağazasını Cevahir Alışveriş Merkezi'nde açtı. 27'nci ülke olarak Türkiye'yi seçen Nando's, önümüzdeki yıl 8 restorana, 5 yıl içinde de 60 restorana ulaşmayı hedefliyor.

Türkiye'ye de öncüsü olduğu fast casual restoranlarını getiren Nando's, diğer fast food (hızlı yemek) restoranlarından içeriğiyle ayrılacak. Ayrıca, restoranlarda alkol de yer alacak.

Nando's Türkiye Marka Sözcüsü Burak Atay, "Türkiye'de yatırımlarımız 50 milyon dolara ulaşacak. İlk iki yıl İstanbul'da yer almayı, daha sonra diğer şehirlere açılmayı planlıyoruz. Aralık ayında ise Bağdat Caddesi’nde restoran açacağız" dedi.

TÜRKİYE AVRUPA'DAKİ 4. ÜLKE

Nando's'un tavuklarının ününün Afrika’nın Peri-Peri sosuyla ateşte Portekiz usulü pişirilmesinden geldiğini belirten Atay, şunları söyledi:

Türkiye, Güney Kıbrıs, İrlanda ve İngiltere'den sonra Avrupa'daki 4. ülke oldu. Nando's Türkiye olarak başarı öyküsünü Türkiye'de sürdürmeyi istiyoruz. Nando's her anlamda farklı bir alternatif sunuyor. Fast Casual Dining ile hem fast food'u, hem de kaliteli bir restoranı uygun fiyata sunuyoruz. Alışveriş merkezlerinde, fast food olarak değil, restoran katlarında olacağız. Güney Afrika'dan getirilen sanat eserlerinin ve doğal malzemelerin kullanıldığı restoranlarımız olacak. Nando's lüksü ucuza sunuyor. Markanın müşterileri arasında Justin Timberlake'den, Coldplay'in solisti Chris Martin'e, ünlü televizyoncu Oprah Winfrey ve David Beckham'a kadar pek çok kişi yer alıyor."

EN KISA ZAMANDA SOSLARI DA MARKET RAFLARINDA OLACAK

Nando's International'ın, farklı çalışma prensipleri olduğunu ifade eden Atay, "Türkiye'ye pazarına Green Lemon yatırım şirketiyle master franchising anlaşmasını alarak geldi." dedi. Türkiye'de önce markayı tanıtma planlarının olduğunu anlatan Burak Atay, bir süre sonra Nando's'a özel soslarının da marketlerde satılacağını ifade etti. Atay, yağda kızartılmayan, alevde ızgara edilen tavukları ile sağlıklı bir ürün sunduklarını kaydetti.

"EĞİTİME İNGİLTERE'YE GÖNDERDİK"

Atay, şu anda 50 kişi ile çalıştıklarını dile getirerek, "Açılan her restoran için 25-30 kişiyi işe alıyoruz. İlk Nandocas'larımız olan 14 kişiyi 5 haftalığına eğitime İngiltere'ye gönderdik. Destek ofisimizdeki pek çok kişi de Güney Afrika'da eğitim aldı. Nando's İngiltere'de 5 bin çalışanıyla Çalışılması En İyi Şİrket ödülünü aldı" diye konuştu.

PATRONUN OĞLU SERVİS YAPTI

Şirketin kurucularından olan Roberto Brozin ve Fernando Duarte'nin dahi zaman zaman restoranda tavuk pişirdikleri ve servis yaptıkları açıklandı.Yapılan tanıtım yemeğinde şirket kurucusu Robert Brozin'in oğlu olan Nando Brozin'in tanıtım yemeğinde servis yapması dikkat çekti.

MANDELA'DAN TEBRİK PLAKETİ

Nando's'un kurucularından Robert Brozin ve Fernando Duarte'nin de katıldığı toplantıda, Robert Brozin, Nando's'un Türkiye Sözcüsü Burak Atay'a üzerinde 'Bir rolihlahla'dan bir rolihlahla'ya yazan bir plaket verdi.

Robert Brozin, "Güney Afrika'daki başkanımız Mandela'yı burada temsil ettiğimizi düşünüyorum. Nando'u Güney Afrika'nın bir elçisi gibi gördüğü için, her yeni girdiğimiz pazarda, bize kendisinin şahsen imzaladığı bir mektubu iletir. Rolihlahla ortalığı karıştıran demek oluyor. Gittiğimiz yerlerde ortalığı karıştırıyoruz" dedi.

FİKRİ MUHTAR KENT VERDİ

Türkiye'ye gelme fikrini kendisine Coca-Cola CEO'su Muhtar Kent'in verdiğini aktaran Brozin, "Burada Muhtar Kent'e teşekkür etmek istiyorum. Türkiye'de restoran açma ilhamını veren kişi o oldu. Türkiye'ye ilk defa kendisiyle araştırma yapmaya geldim" diye konuştu.

"KRİZ NEDİR MALEZYA'DA ÖĞRENDİK"

Krizde Türkiye'ye neden yatırım yaptıklarının sorulması üzerine, 'iyi bir krizi harcamak olmaz' cevabını veren Robert Brozin, şöyle devam etti:

"Bizim krizle ilgili çok hızlı hareket etme yeteneğimiz olduğu için krizler bizim için heyecanlı zamanlardır. Krizde büyümeyi öğrendik. Bu yapı içerisinde kendimizi geliştirebildik. Güney Afrika'da her zaman çok kısıtlamalarla karşılaştık ve bunlarla baş etmeyi öğrenerek büyüdük. Malezya pazarına girdiğimizde de krizle karşılaştık. O nedenle krizlere fırsat gözüyle bakıyoruz."

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı