Dünya Haberleri

DÜNYA

    Manchester United ve Türk Milli Takımı'nın Koç yarışı

    Sadi ÖZDEMİR
    19.02.2005 - 01:54 | Son Güncelleme: 19.02.2005 - 01:54

    İngiliz Manchester United futbol kulübü, Koç Grubu'na bağlı Beko'ya "Bize sponsor olun" daveti yaptı. Arçelik ve Beko'ya aynı anda Türk Milli Takımı için de davet geldi.

    KOÇ Grubu'na bağlı ve İngiltere pazarına kendi markasıyla iyice oturan dayanıklı tüketim malı devi Beko, 322 milyon dolarla geçen yıl dünyada gelir rekortmeni olan İngiliz Manchester United futbol kulübünden "Bize sponsor olun" daveti aldı. Futbol Federasyonu da aynı dönemde Arçelik veya Beko'yu Türk Milli Takımı'nın ana sponsorları arasında görmek istediğini bildirdi. Beko, Manchester United'ın yıllık 4 milyon sterlin (7.4 milyon dolar) bedelli sponsorluk davetini "pahalı" bulduğu için geri çevirdi. Türk Milli Takımı'na Arçelik veya Beko'nun sponsorluğu için inceleme sürüyor.

    PAZARDA YERİNİZ İYİ:

    İngiltere'de buzdolabıyla yüzde 15, televizyonla da yüzde 10-11 pazar payına ulaşan Beko yönetimini Manchester United Başkanı David Gill'in bir temsilcisi aradı. Temsilci, Beko yönetimine şu öneriyi götürdü: "Nike ve Vodafone bizim halen iki ana sponsorumuz. Bunların yanısıra çok sayıda tali sponsorlarımız var. Şimdi sponsorluk politikamızı değiştiriyoruz. Sayıyı 4'e indireceğiz. Beko'nun İngiltere pazarındaki ağırlığını biliyoruz. Beko'nun 4 tali sponsorumuzdan biri olmasını arzu ediyoruz."

    4 MİLYON STERLİN:

    Manchester United'dan gelen davet, Beko'nun pazardaki ağırlığını bir başka yönüyle göstermesi açısından şirket yönetimini memnun etti. Beko yönetimi, sponsorluk bedelinin yıllık 4 milyon sterlin (7.4 milyon dolar) olduğunu öğrenince bir süre düşündü. Ardından, Manchester United'dan indirim talebinde bulundu, ancak olumlu yanıt alamadı. Beko yönetimi bunun üzerine Manchester United'a, "Bize gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ediyoruz. Şimdilik düşünmüyoruz" yanıtı verdi.

    FEDERASYON DEVREDE:

    Manchester United'ın Beko'ya sponsorluk daveti yaptığı günlerde, Futbol Federasyonu Başkanı Levent Bıçakcı, Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özmedir'le bir görüşme yapıp, "Arçelik veya Beko'yu Türk Milli Takımı'nın ana sponsorları arasında görmek istiyoruz" dedi. Bıçakcı, Özdemir'e sponsorluk şartnamesi de verdi. Özdemir, Bıçakcı'ya "İnceleyelim" yanıtı vermekle yetindi.

    YANIT BEKLİYORUZ:

    Türk Milli Takımı'nın sponsorluk gelirlerini artırma çabasında olan Levent Bıçakçı, "Biz davetimizi yaptık. Beko veya Arçelik'in ana sponsorlarımız arasında yerini almasını çok istiyoruz. Kendilerinden yanıt bekliyoruz" diye konuştu.

    SIRADA THY VAR:

    Levent Bıçakçı, sponsorluk anlaşması konusunda başka bazı şirketlerle de görüşmeyi planladıklarını belirterek, şunları söyledi: "Türk Hava Yolları (THY) ile ulaşımda ciddi indirim ağırlıklı bir anlaşma yapabilmek için görüşüyoruz. Bunun dışında belki Ülker, Danone gibi kuruluşlarla da görüşmelerimiz söz konusu olabilir."

    BEŞİKTAŞ'TA 16 YIL:

    Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç'un Beşiktaşlı olmasının da etkisiyle Beko, tam 16 yıl boyunca Beşiktaş formasında yer aldı. Beko'nun Beşiktaş'la yolu son yönetimle birlikte ayrıldı. Arçelik ise kendi voleybol takımı ve bazı amatör sporlara desteğin dışında futbola hiç girmedi.

    Federasyon'un hedefinde 10 milyon dolar var

    FUTBOL
    Federasyonu, Türk Milli Takımı'nın sponsorluk gelirlerini artırma konusundaki en önemli adımlarından birini geçtiğimiz günlerde Coca-Cola Türkiye'yle anlaşarak attı. Coca-Cola, Türk Milli Takımı'na 4 yılda 8 milyon dolar ödeyecek. Futbol Federasyonu sponsorluk gelirlerini geçen sezona göre iki kat artırarak bu yıl 10 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı