‘Maliyetine satış’a 3 günde 5 trilyon aktı

Hürriyet Haber
11.12.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:

İTO ve CNR Fuarcılık işbirliği ile düzenlenen Maliyetine Alışveriş Günleri'nde üç günde 5 trilyon liralık satış yapıldı. Hava koşullarına rağmen büyük ilgi gören indirim günlerini sadece pazar günü 100 bin kişi ziyaret etti.İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve CNR Fuarcılık işbirliği ile düzenlenen Maliyetine Alışveriş Günleri'nde üç günde 5 trilyon liralık satış yapıldı. İTO Başkanı Mehmet Yıldırım, umduklarından fazla taleple karşılaştıklarını belirterek, Şeker Bayramı'na kadar sürecek olan kampanyada ilk üç günlük satış rakamlarının yaklaşık 5 trilyon lira olduğunu söyledi.Geçtiğimiz cuma günü CNR'da başlayan maliyetine satış günlerinin ilk üç gününde stokların yüzde 50'sinin eritildiğini belirten Yıldırım, ‘‘Bayrama kadar stokların yüzde 90'ından fazlasını erimesini bekliyoruz. Ağırlıklı olarak tekstil sektöründeki mal stoklarını eritmeyi hedefliyorduk. Özellikle şekerleme ve çiçek satışlarına yoğun bir talep oldu’’ dedi. Yıldırım, Maliyetine Alışveriş Günleri'nde, günde ortalama 25 bin ziyaretçi beklediklerini ancak olumsuz hava koşullarına karşın ziyaretçi sayısının pazar günü 100 bini aştığını söyledi.Bolu, Çanakkale, Kırklareli, Edirne gibi çevre illerin ticaret odalarına da davet mektubu yazdıklarını belirten Yıldırım, çevre illerden otobüslerle gelenler olduğunu, bu ziyaretçilerin bir kısmını da kendi illerinde satış yapmak isteyen toptancıların oluşturduğunu kaydetti. Yıldırım, ayrıca Tuzla, Şile, Çatalca, Ömerli, Halkalı ve Kumburgaz gibi belde belediyeleri ile birlikte İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin CNR'a düzenlediği otobüs seferlerinin Maliyetine Alışveriş Günleri'ne büyük katkısı olduğunu dile getirdi. İndirim günlerinde müşterilere sunulan satış fiyatlarını sürekli kontrol altında tutulduğuna dikkat çeken Yıldırım, uygulanılan fiyatlarda kár amacı güdülmediğini vurguladı.İKİNCİ ADIM YOLDAMaliyetine Satış Günleri'nin İTO'nun tüketimi canlandırma konusunda ilk adım olduğunu belirten Yıldırım, bu konuda yeni girişimleri bulunduğunu da açıkladı. Yıldırım, bu konuda şu bilgileri verdi:‘‘Maliyetine satış küçük çaplı bir girişimdi. 1-31 Mart arasında TÜRSAB'la birlikte İstanbul İndirim Günleri'ni düzenleyeceğiz. Özellikle Avrupa Birliği ülkelerinden alışveriş yapmak üzere İstanbul'a turist getireceğiz. İstanbul'u alışveriş üssü yapacağız.’’ İstanbul İndirim Günleri çerçevesinde Kapalıçarşı, Osmanbey, Laleli gibi ticaret alanlarını merkez aldıklarını söyleyen Yıldırım, İstanbul'un bir fabrika kenti değil, bir alışveriş, ticaret, kongre ve fuar merkezi haline getirilmesinin önemine dikkat çekti. Yıldırım, ‘‘Yerimizde oturarak insanların mal almasını bekleyemeyiz. Birtakım girişimlerde bulunmamız gerekiyor. Avrupalılar'a Avrupa'dan alacağınız malları İstanbul'da yüzde 50 daha ucuza alabilirsiniz diyeceğiz’’ diye konuştu.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı