Maliye, Sabah’ın reklam gelirine tedbir istedi

Ali DAĞLAR
03 Şubat 2005 - 02:06 Son Güncelleme : 03 Şubat 2005 - 02:06

Maliye, İstanbul Asliye Ticaret Mahkemesi’ne başvurarak Sabah Grubu’nun dergi ve gazetelerinin Turgay Ciner’e ait Merkez Gazete’ye devrini öngören sözleşmenin iptalini ve bu yayınların reklam gelirlerine tedbir konulmasını istedi.

MALİYE, vergi borcunu ödemeyen Sabah Grubu’nun gazete ve dergileriyle ilgili, Bilgin Yayıncılık ile Turgay Ciner’e ait Merkez Gazete Dergi arasında imzalanan, ‘Münhasır Yayıncılık ve Marka Lisans Sözleşmesi’ ile basım, yayın, dağıtım, reklam, ilan, pazarlama, satış haklarını kullanım ve tüm ekipmanların devrinin iptalini istedi.

TAHSİLİ İMKANSIZ:

Davalılar arasında imzalanan sözleşmenin, ‘amme alacağının tahsilini imkansız kılmayı amaçladığı’ vurgulanan başvuruda, ‘Bu gazetelerin tüm hasılat ve gelirleri bu şirket (Merkez Gazete) tarafından tahsil edilmekte, fakat vergi dairesine olan borçları ödenmemektedir. Borçları evvelki şirkete bırakıp kazancı yeni şirketin tahsil etmesi halinde eski borçların ödenmesi mümkün olmaz’ denildi. Sabah yayın grubunun reklam gelirlerine tedbir konulması istemine yargılama sonunda karar verilecek.

MALİYE HAZİNESİ:

İstanbul Asliye Ticaret Mahkemesi’ne, Maliye avukatı Nurhan Küçüker tarafından ‘Maliye Hazinesi’ adına verilen dava dilekçesinde Bilgin Yayıncılık A.Ş. ile Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş. davalılar olarak yer aldı. Etibank’ın eski patronu Dinç Bilgin’e ait Sabah Yayıncılık A.Ş.’nin, vergi borcu nedeniyle 6183 sayılı Amme Alacaklarını Tahsil Hakkındaki Kanun uyarınca hakkında ‘cebren tahsil’ işlemleri sürerken, yayıncılık hakkı başta olmak üzere mülkiyetindeki patent, lisans, faydalı model, marka, tanıtım işaretleri gibi sınai mülkiyet hakları ile reklam satış ve yayınlama haklarını Turgay Ciner’e ait Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş.’ye devrettiği belirtildi.

BORÇ ÖDEMEMEK İÇİN DEVİR:

Bilgin Yayıncılık ve Merkez Gazete Dergi şirketleri arasında 1 Ekim 2002 tarihinde imzalanan ‘Münhasır Yayıncılık ve Marka Lisans Sözleşmesi’ ile Sabah, Sabahla Günaydın, Sabah Pazar, Sabah Cumartesi, Takvim, Taraftar, Fotomaç ve Şok gazetelerinin ‘amme alacağının tahsilini imkansız kılmak için’ devredildiği öne sürüldü. Sabah Grubu’na bağlı 8 gazetenin halen Turgay Ciner tarafından yayınlandığı belirtilen dilekçede, ‘Bu gazetelerin tüm hasılat ve gelirleri bu şirket tarafandın tahsil edilmekte fakat vergi dairesine olan borçları ödenmemektedir. Halbuki esas ana kaynağı kim çalıştırıyorsa ona ait borçları da ödemesi gerekir’ denildi. Bilgin Yayıncılık’ın vergi borçlarını ödememek için devri gerçekleştirdiği öne sürüldü.

Merkez: Devir değil, kullanım hakkı

DAVALI
iki şirket, Bilgin Yayıncılık ile Merkez Gazete mahkemeye yanıt dilekçesi sundu. Merkez Grubu avukatı, yanıt dilekçesinde Sabah Grubu’nun 2 bin 500 çalışanıyla Türk ekonomisine katkısına değinerek, davaya konu sözleşmenin devir değil kullanım hakkına ilişkin olduğunu, bu konuda TMSF’den de onay alındığını savundu. Yanıt dilekçesinde, ‘Bu sözleşme devir ve temlik amacı gütmüyor, yararlanma hakkı öngörüyor’ denildi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı