Malatya'dan 1200 kişi 'Alo' diyecek

Hüseyin Koyuncuoğlu / hurriyet.com.tr
23 Kasım 2009 - 10:47Son Güncelleme : 23 Kasım 2009 - 15:34

Türkiye çağrı merkezi sektörünün 2. büyük şirketi olan CMC, Malatya’da kurduğu yeni operasyon merkezini ile 1200 kişiye iş imkanı sağlayacak

Dünyanın 50 ülkesinde 500.000’e yakın çalışanıyla dünyanın en büyük tesis yönetim şirketi olan ISS'in bünyesinde bulunan CMC Malatya Operasyon Merkezi’nin açılışı yapıldı. Tesisin açılışını Malatya Valisi Doç. Dr. Mehmet Ulvi Saran ve Malatya Belediye Başkanı Ahmet Çakır yaptı.

CMC Genel Müdürü Başak Soykan, altyapı imkanları, ulaşım olanaklarının çeşitliliği ve nitelikli bir çağrı merkezi için ihtiyaç duyulan insan kaynağına erişim imkanları dolayısıyla Malatya’yı tercih ettiklerini söyledi. Soykan, "Malatya’daki arkadaşlarımızın hepsi de çok başarılı, işlerine çok sahip çıkıyorlar ve yaptıkları görevleri inanılmaz benimsediler" dedi. 

Şubat 2009'da 150 çalışan ile faaliyete başlayan tesiste çalışan sayısı 9 ayda 4 kat artarak 600 kişiye ulaştı. CMC Genel Müdürü Başak Soykan istihdam edilen personel sayısını 2-3 yıl içinde 1200 kişiye çıkaracaklarını söyledi. Soykan, "Anadolu’da yapılan yatırımların Türkiye’ye çok önemli kazanımlar sağladığını biliyoruz. Biz de bu doğrultuda ve sosyal sorumluluk anlayışımız kapsamında CMC Malatya Operasyon Merkezi’ni hayata geçirdik. CMC olarak Malatya’daki operasyonumuzun geleceğine inanıyoruz" şeklinde konuştu.

DİGİTÜRK VE FİNANSBANK MÜŞTERİLERİNE MALATYA'DAN 'ALO' DİYECEKLER

Başak Soykan, Malatya Operasyon Merkezi’nde ilk olarak Global Bilgi ile koordinasyonu ile Digiturk için ve ayrıca Finansbank’a yönelik hizmet verdiklerini, ardından da müşteri yelpazesinin kısa sürede genişleyeceğini belirtti.

Malatya’ya 3,5 milyon dolarlık bir yatırımla geldiklerini belirten ISS Türkiye CEO’su Cavit Habib ise, Malatya'daki yatırımlarının devam edeceğini ve 4.500 metrekarelik kapalı alana sahip olan CMC Malatya Operasyon Merkezi’ni ihtiyaçlar doğrultusunda daha da genişletilebileceğini ifade etti. Cavit Habib, “ISS Group, küresel know-how’ı ile bize Türkiye’deki hedeflerimizi başarmak konusunda büyük destek veriyor. Onlardan aldığımız gücün de yarattığı ivmeyle büyümeye devam ediyoruz. Doğu’daki illerimizde yalnızca çağrı merkezi alanında değil, var olduğumuz tüm sektörlerdeki şirketlerimizle yatırım hedefliyoruz. ISS olarak Malatya’da ve Doğu’daki illerimizde büyüyeceğiz. Zira bölgenin çok büyük potansiyel taşıdığına inanıyor ve bunu değerlendirmek istiyoruz. Bölgeye yatırım yapmak için geldiğinizde, bölge halkından yerel yöneticilerine kadar büyük bir heyecan ve destekle karşılanıyorsunuz. Bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz CMC Malatya Operasyon Merkezi gibi yepyeni yatırımların Malatya’ya akmaya devam etmesini diliyorum” dedi. 

Malatyadan 1200 kişi Alo diyecek

Global Bilgi ve CMC’nin uzun yıllardır başarıyla sürdürdüğü işbirliğinin şimdi de Digiturk’e yönelik olarak genişlediğini belirten Digiturk Satış ve Pazarlama’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Berkman Çavuşoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Digiturk olarak Türkiye’nin en büyük çağrı merkezi kapasitelerinden birisine sahibiz. Bu kapasitenin önemli bir bölümü Digiturk ile Global Bilgi arasındaki işbirliği sonucunda, CMC’nin Malatya Operasyon Merkezi tarafından sağlanıyor. Bugün Malatya’da yaklaşık 500 kişilik bir ekip Digiturk müşterilerine hizmet veriyor.  Malatya’daki potansiyelin değerlendirilmesi ve desteklenmesi gerektiğine inanıyor, çalışmalarımıza da bu doğrultuda yön veriyoruz.”

Finansbank Finans Tüketici Finansmanı Genel Müdürü ve Alternatif Satış Kanalları ve Çağrı Merkezi Grup Yöneticisi Levent Yörük ise bugüne dek CMC ile birlikte pek çok başarılı çalışmaya imza attıklarının altını çizerek, Malatya’da da hizmet veriyor olmalarının ayrı bir yeri olduğuna dikkat çekti: “CMC’den aldığımız dış arama hizmetlerinin bir bölümünün Malatya’dan verilmesiyle birlikte, bölgeye önemli bir katkı ve destek sağladığımıza inanıyoruz. Malatya’daki operasyonumuz İstanbul’dan her ne kadar uzak görünse de aslında bir o kadar yakın. Çünkü CMC’nin müşteri odaklı yaklaşımı ve yararlandığı teknolojiler bu mesafeyi ortadan kaldırıyor. Gelirken hiç çekinmedik, çünkü CMC ve Malatya’ya başından beri güveniyorduk. Buradaki çağrı merkezi operasyonumuzu 2010 yılında daha da büyüteceğimize inanıyoruz" dedi.

Malatya'nın 4. teşvik bölgesi içinde bulunduğunu hatrılatan Malatya Belediye Başkanı Ahmet Çakır,  "Malatya bölgede cazibe merkezi olmalı ve bütün yatırımları kendine çekebilmeli" dedi.

MALATYA 10 İL ARASINDAN SEÇİLDİ

CMC Anadolu’ya yönelik yatırım yapmaya karar verdiğinde büyük bir fizibilite çalışması yaparak aralarında Malatya’nın da olduğu 10 ilin (Sivas, Uşak, Kütahya, Eskişehir, Trabzon, Samsun, Malatya, vb.),  planladığı yatırım için uygun olabileceği sonucuna vardı. Yapılan incelemeler sonunda seçenekleri üç ile indiren CMC, kaliteli işgücü, altyapı,   ulaşım imkanları ile yerel yönetimlerin gösterdiği ilgi nedeniyle Malatya’nın proje için en doğru yer olduğuna karar verdi. 25 bin öğrencisi bulunan Malatya İnönü Üniversitesi ile eğitimli insan kaynağının varlığı da Mlatya'nın yatırım bölgesi olarak seçilmesinde önemli etkelerden birisi olduğu açıklandı.

Malatyadan 1200 kişi Alo diyecek

ÇALIŞANLAR 22.500 KİŞİ ARASINDAN SEÇİLDİ

CMC Malatya Operasyon Merkezi’nde görev yapmak için bugüne dek 22.500 kişi başvuru yaptı. Şu anda görev yapan 600 kişilik ekip de bu başvurular arasından seçildi. 2010’da 1.200 kişiyi istihdam edeceği öngörülen merkezin, önümüzdeki yıl mevcut başvuruların yanı sıra 10.000’i aşkın başvuru alacağı tahmin ediliyor. İstanbul’daki CMC merkez ekibinden yöneticiler, başlangıç aşamasında olan CMC Malatya Operasyon Merkezi’nde çalışmalara destek vermek hedefiyle halihazırda görev yapıyorlar. Ancak önümüzdeki yıldan itibaren CMC Malatya Operasyon Merkezi’ndeki ekibin tamamı yalnızca bölgeden seçilmiş çalışanlardan oluşacak ve böylece istihdam anlamında Malatya ve çevre illere katkı en üst seviyeye çıkarılacak.

İşe alımlarda ise adayların lise mezunu olmasına dikkat edilirken aynı zamanda iletişimi kuvvetli ve diksiyonu güçlü olan adayları tercih ettiklerini söyleyen CMC İnsan Kaynakları Direktörü Seçil Baydaş, 16 tane de özürlü personelleri bulunduğunu ifade etti. Baydaş, çalışan özürlü personelin de diğer çalışanlar gibi opersayonda çalıştığını ifade etti.

 TÜRKİYE'DE ÇAĞRI MERKEZİ PAZARI

Türkiye'de15 yıllık bir geçmişe sahip çaçğrı merkezi pazarında yaklaşık 40 bin kişi çalışıyor. Geçtiğimiz 5 yıl içerisinde her yıl ortalama yüzde 15 büyüyen sektörde 2013 yılında 60 bin kişinin istihdam edileceği öngörülüyor.  Çağrı merkezin pazarıın ekonomik büyüklüğü ise 315 milyon dolar seviyelerinde bulunuyor. Yarattığı dolaylı ekonomik katkı da eklendiğinde ekonomik büyüklük 465 milyon doları buluyor. Türkiye’de yaklaşık 300 büyük ve orta ölçekli çağrı merkezi var.

DÜNYA'NIN EN BÜYÜK TESİS YÖNETİM ŞİRKETİ

2000 yılından bu yana faaliyet gösteren CMC'yi  2007'de bünyesine katan ISS, dünyanın 50 ülkesinde 500.000’e yakın çalışanıyla dünyanın en büyük tesis yönetim şirketi konumunda bulunuyor. ISS'in Türkiye'de ise 22.000'den fazla çalışanı bulunuyor. 

 

 

 

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı