Makine kahvesinin ömrü 18 dakika

Hürriyet Haber
04.07.1999 - 00:00 | Son Güncelleme: 04.07.1999 - 00:01

Çayı demleyip, içme alışkanlığından vaz geçmeyen Türk tüketicileri, makine kahvesini sevdi, ama çayı poşette içmeye alışamadı.

Amerika'nın önde gelen gıda zincirlerinden Dunkin Donut's, Türkiye'ye gelirken, hesaplarını da Türk tüketicisinin çaykolikliği üzerine yapmış. Ancak, evdeki hesap, Donut's mağazalarına uymamış. Çayda beklerken kahve satışlarında patlama yaşamış. Dunkin Donuts'un Türkiye Temsilcisi İstanbul Besin Sanayi'nin ortaklarından Hande Bozdoğan, ‘‘Bir ürün şayet damak tadına uymuyorsa, o ürünü Türk tüketicisine satmak mümkün değil’’ diyor. Bozdoğan, ‘‘Buna karşın, Türk tüketicisinin alışık olmadığı bir tadı, yani Donut'ları Türkiye'ye getirirken büyük riske girdik ve Amerika'daki ortaklarımıza 5 yılda 15 Donut mağazası açma sözü verdik. Ancak Türk tüketicisi alışık olmadığı Donut tadını sevdi. Biz de, sekiz ay gibi kısa sürede dört mağazayı birden devreye sokarak hedefimizi öne aldık’’ diyor.

Dunkin Donuts satış noktalarında satılan tüm Donut çeşitlerinin malzemesi Amerika'dan gelip, Türkiye'de üretiliyor. Ürünlerin raf ömrü göz önünde tutularak, günde iki kere hazırlanıyor. 40 ülkedeki 4 bin 800 Dunkin Donut's satış noktasının hiç birinde dondurulmuş ve raf ömrü bir dakika geçmiş ürün satılmadığını söyleyen Bozdoğan, ‘‘En iyi kahve en geç 18 dakikada yenilenen kahvedir. Makinede 18 dakikadan fazla beklemiş kahvenin tadı bozuluyor. Mutlaka dökülmesi gerekiyor. Bu nedenle Türk tüketicisi, iyi kahveyi çaya tercih ediyor’’ diyor. Bozdoğan, iyi kahveyi de özel Arabika çekirdek kahvesinden üretilenin oluşturduğuna dikkat çekiyor.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı