GeriYasemin CANDEMİR Güzellik 'Gezegensel Kriz' Çıkarma Noktasında!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Güzellik 'Gezegensel Kriz' Çıkarma Noktasında!

Güzellik 'Gezegensel Kriz' Çıkarma Noktasında!

"Süslü paketlerle güzellik ürünleri dükkan raflarından sizinle flört ediyor ve müthiş kokularıyla sizi içeri sürüklüyor. Satın alıp, paketleme aşamasına geldiğinizde selofanlar, özel dokulu, lüks karton kutular ve hatta kurdelelerle size sunuluyor. Güzellik malzemelerinin görünüşü, kokusu, dokusu kadar nasıl sunulduğu da hepimiz için çok önemli."

Oysa her yıl küresel kozmetik endüstrisi tarafından 120 milyardan fazla ürünün paketlendiğini biliyor musunuz? Parfümleri, serumları, nemlendiricileri saran kartonlar için her yıl minimum 18 milyon dönümlük orman kesiliyor. Zero Waste Week’in paylaştığı rakamlar 2050 yılına kadar 35 bin Empire State binası kadar çöpün, artı 12 milyar ton plastiğin güzellik ürünleri sayesinde olacağını hatırlatıyor. Birleşmiş Milletler durumu 'gezegensel kriz' olarak nitelendiriyor.

Kozmetik ürünlerde plastik parçalar sadece ambalajlarda bulunmuyor. Diş macunu dahil pek çok ürünün içinde mikro parçacık olarak yer alıyorlar. Geçen yıl İngiltere’de bu plastik parçacıkların, ürünlerin içinde kullanımı tamamen yasaklandı. Darısı bizim yani Türkiye’nin başına. Çevre dostu ambalaj kullanımı (geri dönüştürülebilen) pek çok ülkede zorunlu hale getirildi.

Geri dönüştürmenin güzelliği

Bambu ve deniz yosunlarından üretilen paketler, güzelliğin yarattığı çevre sorunsalına bir nebze de olsa çözüm getiriyor. Hepimizin biten şampuanları, nemlendiricileri çöpe değil, atık dönüştürme merkezlerine iletebilmemiz gerekiyor. Geri dönüşüm konusunda canla, başla çalışacak vakıflara, derneklere ihtiyaç var ama henüz kimse elini taşın altına koymuyor.

Dünyada kar amacı gütmeyen vakıflar, markalarla çalışarak boş ambalaj getirenlere puan veriyor ve bir sonraki alışverişinde indirim sağlıyor.

Vücut bakım ürünleri büyük boy kutularda satıldığından, bu kutuları uzun süre kullanabilmek geri dönüştürmekten daha büyük önem taşıyor. Bu yüzden L’Occitane, Souper Duper gibi az sayıda marka yedek eko paketler satarak tekrar büyük ambalaj satın almamanızı ve kutunun içini doldurmanızı sağlıyor. Markaların bir kısmı ise eko girişimlerinin çekiciliğini artırmak için teşvikler kullanıyor: En azından yüzde 10 indirim kuponu veriyor.

National Geographic’e göre plastik ambalajların miktarı, 1960’tan bu yana 120 kattan fazla arttı. Bu atıkların dünya genelinde yüzde 70’i, geri dönüştürülmeden çöp atık alanlarını boyluyor. Sorumluluk sadece markaların değil, siz de bulaşık deterjanı kutuları, şampuan şişeleri hatta boş diş macunlarını bile geri dönüşüm için çöp kutunuzdan ayırmak zorundasınız.

YASEMİN CANDEMİR

https://www.instagram.com/yaseminycandemir/?hl=en

False