GeriŞevval Aksu Kurban Bayramında Beslenme Rehberi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kurban Bayramında Beslenme Rehberi

Kurban Bayramında Beslenme Rehberi

"Kurban Bayramı geldi çattı. Ailenizle veya sevdiklerinizle kuracağınız güzel sofralarınız olacak. Özellikle kilo verme döneminde olanlar için bu sofralar korkutucu olabiliyor. Çünkü kilo verme dönemindeyken kısıtlanmış bünye; masadaki tüm o yiyecekleri görünce saldırma moduna geçebiliyor."

Eğer siz de bu durumda kalabileceğinizi hissediyorsanız önerilerime kulak verin ve bu süreci sıkıntısız, kilo almadan mutlu bir şekilde geçirin.

1- Kahvaltıyı atlamayın

Yapılan en büyük hatalardan biri öğlen veya akşam bir yemeğe gidilecekse kahvaltıda çok az yemek hatta kahvaltıyı tamamen atlamaktır. Kişi kendini çok uzun süre aç bıraktığında ertesi öğünde yediği miktar çok daha fazla artmaktadır. Bu yüzden siz siz olun mutlaka kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin. Ancak; kahvaltıda et ve şarküteri ürünleri tüketmeyin. Ayrıca; ekmek tüketiminizi mutlaka azaltın.

2- Kurban etinin nasıl ve ne zaman pişeceğine dikkat edin

Eti; kurban kesildikten sonra 12-24 saat arası dinlendirin. Sonrasında tüketmeyeceğiniz et miktarını kuşbaşı, bonfile, vb. şeklinde parçalayıp buzluğa kaldırın. Eti; ızgara, fırın veya haşlama yöntemlerinden birini seçerek orta pişmiş şekilde tüketin.

3- Masada seçtiğiniz yiyeceklere dikkat edin

Bayram sofrasına oturdunuz ve her yiyecek size beni ye beni ye diye bakıyor mu? Öncelikle durun ve nefes alın. İlk olarak et dışında canınız ne istiyor ve o masada ne yerseniz vicdan azabı hissetmezseniz ona yönelin. Sonrasında yanına etinizi ve salatanızı alın. Tabağınızı doldurduktan sonra sadece tabağınıza yönelin ve mümkünse ortada olan yiyeceklerden almamaya çalışın. Çünkü ortada olan yiyeceklere yöneldiğinizde ne kadar yediğinizi bilemeyecek ve porsiyon kontrolünü şaşıracaksınız. Ayrıca; yemeğin yanında kola, gazoz gibi gazlı içecekler yerine maden suyu, ayran veya şekersiz limonata gibi alternatiflere yönelin.

Kurban Bayramında Beslenme Rehberi

4- Yoğurt, kefir ve ev turşusu gibi fermente gıda tüketimine ağırlık verin

Taze et yapısal olarak sert olduğu için hazımsızlık, ishal ve kabızlık gibi sindirim zorluklarına yol açabilir. Bu yüzden et yemeklerinin yanında mümkünse bol bol ev turşusu tüketin. Ara öğünlerde yoğurt ve kefir tüketimine ağırlık verin. Bu gıdalara ulaşımınız zor olacaksa; koyu yeşil yapraklı salatanız içerisine elma sirkesi ekleyerek dengeyi kurmaya çalışın.

5- Tatlı tüketiminize dikkat edin

Bayramda; baklava, revani gibi şerbetli tatlıların ikram edilmesi yaygındır. Ama siz siz olun ve tatlı tüketiminize dikkat edin. Şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar, dondurma ve taze meyvelere yönelin. Masada gördüğünüz her yiyeceğe yönelmeyin. Vücudunuzu dinleyin ve canınız ne istiyorsa o yiyeceği tüketin.

6- Bitki çaylarının gücünden yararlanın

Bayram günlerinde en büyük sıkıntı; gaz, şişkinlik ve sonrasında vücudun ödem tutmasıdır. Eğer bu durumları yaşamak istemiyorsanız; gaz ve şişkinlik için; rezene, kekik, anason gibi bitki çaylarını içebilirsiniz. Ödem içinse; mısır püskülü, kiraz sapı ve at kuyruğunu tüketebilirsiniz. Bitki çaylarını 1 kupa sıcak suya 1,5 çay kaşığı ekleyip ağzı kapalı 8 dk demleyip sonrasında içebilirsiniz.

Kurban bayramınız kutlu olsun. Ailenizle, sevdiklerinizle kuracağınız çok güzel sofralarınız olsun. Sevdiklerinizle olmanın tadını çıkarırken kendinize verdiğiniz dikkati de elden bırakmayın.

DİYETİSYEN ŞEVVAL AKSU

İNSTAGRAMhttps://www.instagram.com/diyetisyensevvalaksu/

False