GeriMelisa Darmar Vegan Olan Bireylere Alternatif Besinler: NE YERİNE NE?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Vegan Olan Bireylere Alternatif Besinler: NE YERİNE NE?

Vegan Olan Bireylere Alternatif Besinler: NE YERİNE NE?

"Vegan olan bireyler; hayvansal hiç bir ürün tüketmezler. Peki hayvansal gıdalardan gelen vitaminleri nelerden, nasıl alabilirler?"

Bal dahi tüketmeyen veganlar kendi yemek tariflerinde vegan olmayan bireylerin tükettiği besinlerin yerine ne tüketebilirler? Bu yazımda veganlar için alternatifleri sunacağım…

Süt ve süt ürünleri yerine:

Hayvansal hiçbir gıda tüketmedikleri için süt ve süt ürünleri de tüketmezler, ama kalsiyum alımının mutlaka olması gerekir. Veganlar; soya sütü, hindistan cevizi sütü, pirinç sütü gibi bitkisel süt ürünlerini tercih edebilirler. Ayrıca femmelle.tr hesabımda da tarifini verdiğim soya sütlü lor peynirini tüketebilirler.

Yumurta yerine: Tatlı tariflerimizde yumurtaya oldukça yer veriyoruz, peki veganlar yumurta yerine ne kullanabilirler? Aynı kıvamı soya unu veya ezilmiş muz verebilir.

Et, tavuk, balık yerine: Yüksek protein içeren tofu ya da seitan tüketebilirler. Ayrıca günlük beslenme düzenlerine rahatlıkla nohut gibi baklagillere yer verebilirler.

Vegan Olan Bireylere Alternatif Besinler: NE YERİNE NE

Bal yerine: Bal da arıdan üretildiği için veganlar bal tercih etmezler. Bunun yerine pekmez, agave şurubu tüketebilirler.

Hayvansal yağlar yerine: Avokado yağı veya zeytinyağı gibi bitkisel yağlar tüketebilirler.

Tofu ve tempeh gibi ürünler, minimum işlenmiş et yedeği görevi görmektedirler. Her iki ürünle de 100 gramda 16 ile 19 gram protein alınabiliyor. Kalsiyum ve demir açısından da son derece iyi birer kaynak görevi görebilmektedirler. Fermente soya fasulyesinden üretilen tempeh, birçok balık mahsulü yerine iyi bir alternatif olarak tüketilebilir.

Melisa Darmar

https://www.instagram.com/femmelle.tr/?hl=tr