GeriKadın Sağlığı Yaz Aylarında Nasıl Beslenmeli?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yaz Aylarında Nasıl Beslenmeli?

Yaz Aylarında Nasıl Beslenmeli?

"Yaz mevsiminin gelmesi ve aşırı sıcakların başlamasıyla birlikte bedende ortaya çıkan su ve mineral kayıpları ile beslenme alışkanlıklarının değişmesi pek çok sağlık sorununa yol açıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Özge Yılmaz, su kaybıyla başlayan sorunların çaresinin sağlıklı ve dengeli beslenme olduğuna dikkat çekti, gıda zehirlenmelerine karşı uyarıda bulundu."

Yaz aylarında sıcaklıkların artmasıyla bedenlerimizde birçok değişiklik meydana geliyor. Vücut sıcaklığının normal değerlerde tutulması için terlemeyle birlikte sıvı kaybı nedeniyle sıvı ihtiyacı artıyor. Günlük olarak çeşitli şekillerde vücuttan yaklaşık 10 kupa (2,5 litre) su kaybı oluyor. Bu kayıpların farklı içeceklerle giderilmesi gerekiyor.

Yaz Aylarında Nasıl Beslenmeli

Yaz aylarında sıvı kaybı nasıl önlenir?

Su içmek sıvı kaybının giderilmesi için en iyi seçimdir. Terleme ile kaybedilen elektrolitlerin yerine gelmesi için ayranın da ikinci tercih olabilir. Böbrek, kalp ve damar fonksiyonları için gerekli olan mineralleri yerine koymak için sebze ve meyve tüketimi bir hayli önemli. Bekletilmeden içilirse taze sıkılmış meyveler vitamin ve antioksidan özelliklerinden dolayı tüketilebilir. Meyveler sıkıldığında vitamin kayıpları olacaktır. Bu nedenle aslında meyveleri posasıyla birlikte yemek gerekir.

Neler yemeliyiz?

Yanlış beslenmeden dolayı, rafine şeker, meyve suları ve tatlıyı fazla tüketmekten dolayı sıkıntılar başlıyor. Bunun önüne geçmek için ara öğünle beslenme, meyveleri tek başına yememek, yanında yağlı proteinli yoğurt, yağlı tohumlu cevizle tüketmek diyabetin önüne geçecektir.

Kan şekeri kontrolü için ne yapmak gerekli?

Ani kan şekeri düşmelerini dengelemek için ara öğünlerde kuru meyveler, ayran gibi sağlıklı atıştırmalıklar tüketilebilir, tam tahıllı esmer ekmekler tercih edilebilir. Şekerleme ve tatlılardab ise uzak durmalısınız. 

Turşu, salamura, cips başta olmak üzere tuz ve tuzlu yemekler tansiyon ve ödem sorunlarına yakalanmamak için yenmemeli. Haftada iki kez kırmızı et, kalan günler balık, tavuk ve hindi eti tercih edilebilir. Etler kızartma yerine ızgara ve buğulama gibi yöntemlerle pişirilmeli. Hamur işi tatlılar yerine dondurma, meyve salataları, sütlü tatlılar tüketilmeli. Sebze kızartması yerine yemeğinin yapılmasını öneriyoruz.

Yaz Aylarında Nasıl Beslenmeli

Yaz alerjilerine dikkat!

Yaz aylarında dikkat edilmesi gereken konulardan biri de alerjiler. Fazla meyve ve sebze tüketiminden dolayı alerjiler oluşabildiğini dile getirdi. Özelliklerde çocuklarda kırmızı meyve ve sebzelere karşı alerjilerin öne çıktığını vurgulayan Yılmaz, “Örneğin en çok çilek, domates, kiraz alerjileri ile karşılaşılıyor. Bunların işlenmiş halleri yendiği zaman böyle bir durum yok. Örneğin domates suyu veya çilek reçeli alerjen değildir ancak taze çilek yendiğinde alerji görülebiliyor. Alerjiyle ilgili testler var ancak kendimizi tanıyarak yani deneme yanılma yöntemiyle nelerin alerji yaptığını da bulabiliriz.

Gıda zehirlenmeleri en büyük tehlike

Et, balık, tavuk, pişmiş patates, yumurta, kuru baklagiller ısıyla birlikte çok çabuk bozulabileceği için gıda zehirlenmelerine neden olabilir. Buna dikkat edilmeli. Satın alınan ürünlerin son kullanma tarihlerine de bakılmalıdır. Zehirlenmelerin bulantı, kusma ve ishal gibi belirtileri olur. Tüketilecek sebze ve meyvelerin bol su ile yıkanması, suların çeşitli mikroorganizmalar barındırmadığından emin olunması, mayonez, krema gibi maddeler içeren gıdaların bekletilmeden tüketilmesi önemlidir.

False