GeriKadın Sağlığı Vücudun Kolay Sindirebileceği 8 Besin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Vücudun Kolay Sindirebileceği 8 Besin

Vücudun Kolay Sindirebileceği 8 Besin

"Birçoğumuz yediğimiz yiyeceklerin besin değerlerine bakmadığı gibi kolay sindirilip sindirilemeyeceğine de dikkat etmiyoruz. Oysa sindirilmesi zor yiyecekler birçok mide ve bağırsak sorunlarına neden olabilir. Fakat bol lifli ve sindirilmesi kolay yiyecekler hem bizi tok tutar hem de midemizi rahatlatır. İşte sindirilmesi kolay besinler..."

1. Patates

Sindirilmesi kolay gıdalar arasında ilk sırada bulunan patatesi haşlanmış olarak tükettiğinizde midenizi rahatlatırken ihtiyacınız olan besin değerlerini de karşılar. Potasyum deposu olarak bilinen patates magnezyum, demir ve manganez açısından da zengindir.

2. Muz

Muz, içerdiği sodyum, potasyum, magnezyum ile yüksek kalorili tok tutan bir yiyecektir. Bu yüzden doyurucu ve sindirimi kolaydır. Böbrekler için de faydalı bir besin olan muz kan basıncını dengeler.

3. Yoğurt

Bağırsaklarınız için yararlı bakteriler içeren yoğurt antibiyotiklerin neden olduğu ishallere, şişkinliğe ve kilo vermeye yardımcı bir yiyecektir. Laktoz hassasiyeti olan kişilerin az miktarda tüketilmesi önerilir.

4. Yumurta

Yüksek ve kaliteli protein içeren yumurta mide ve bağırsak rahatsızları çeken kişiler için kolay sindirilen bir yiyecektir. Besin ve protein değerini koruduğu orta pişmiş hali ile tüketmeniz en sağlıklısıdır.

5. Et ve Balık

Burada bahsettiğimiz et ve balığın yağsız tercih edilmesi önemlidir. Et olarak derisiz tavuk ve hindi, balık olarak mezgit sindirilmesi en kolay et gruplarıdır. Fakat bu etleri kızartma dışında pişirme yöntemleriyle tüketmeniz gerekmektedir.

Vücudun Kolay Sindirebileceği 8 Besin

6. Havuç

İster çiğ ister buharda haşlayarak tüketeceğiniz havuç vücudunuzu toksinlerden arındırırken sindirim sisteminizi yormadan beslenmenizi sağlar.

7. Çorba

Haşlanmış sebzeler, et ya da tavuk suyuyla yapabileceğiniz çorbalar blenderdan da geçirilince midenizi ve bağırsaklarınızı yormadan sizi rahatlatan ve doyuran bir yiyecek olacaktır.

8. Ayva

Kalorisi düşük ama lif oranı çok yüksek olan ayva da sindirimi kolay bir yiyecektir. Diğer mevsimlere göre daha az hareket ettiğimiz kış mevsiminde ayva kilo vermeye yardımcı, mide ve bağırsak sistemine dost bir besindir.

MAHMURE ÖZEL