GeriKadın Sağlığı Tatilde ne yesek?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Tatilde ne yesek?

Tatilde ne yesek?

"Tatil dönüşü aynalara küsmek istemiyorsanız, sağlıklı beslenmeye tam gaz devam etmelisiniz..."

Günde 7 porsiyon sebze-meyve yiyin

Bir porsiyon meyve; Bütün meyvelerden bir adet, 4-6 adet kayısı veya erik, yarım muz, bir küçük kap çilek, kiraz ya da üzüm.

Tatilde ne yesek

Bir porsiyon sebze; Bir tabak salata, bir domates, bi salatalık, bir havuç, 4-5 adet biber, 4-5 yemek kaşığı sebze yemeği

Daha çok kurubaklagil tüketin

Lif oranı yüksek olan barbunya, nohut, mercimek ev kurufasulyeyi tercih edin.

Tatilde ne yesek

Balıktan bol bol faydalanın

Sardalye, hamsi, somon, levrek ilk tercihleriniz olsun.

Tatilde ne yesek

Günde 1 avuç badem, ceviz ya da fındık atıştırın

Sağlıksız atıştrmalıklar yerine yiyeceğiniz 1 avuç badem, ceviz, fındık sayesinde faydalı yağ, lif, mineral ve vitamin alabilirsiniz.
Tatilde ne yesek

Karbonhidrat seçimlerinize dikkat edin

Tam tahıllı ekmek, çavdar ekmeği, tam buğday ekmeği, kepek ekmeği, esmer pirinç, esmer makarna, bulgur tüketin. Makarnanızı biraz diri pişirin.

Tatilde ne yesek