Geriİyi Yaşam Sosyal Medya Bağlılığını Azaltmak İsteyenlere Öneriler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sosyal Medya Bağlılığını Azaltmak İsteyenlere Öneriler

Sosyal Medya Bağlılığını Azaltmak İsteyenlere Öneriler

"Mekan önerisi, düşünce ve fotoğraf paylaşma, başkalarının paylaşımlarını görme, işhayatındaki kişilerle iletişim kurma gibi günlük hayatımız için birçok fayda sağlayan sosyalmedya, çok kullanılırsa psikolojik ve fiziksel sorunlara da yol açabiliyor. Zihinsel açıdan dahasağlıklı olmak ve günlük vaktinizi daha iyi programlamak için sosyal medya kullanımınızıazaltmak isteyebilirsiniz. Peki, bunun için neler yapabilirsiniz?"

YENİ HOBİLER EDİNİN:

Gün içerisinde genelde boş kaldığınız zamanlarda eliniz sürekli telefona gidiyor olabilir. Sosyal medya bu küçük boşlukları doldurmak konusunda en çok kullanılan platform haline geldi. Bunu engellemek için, mümkün olduğu kadar boş vakit geçirmemeye; bunun yerine yeni hobiler edinerek vaktinizi başka şeylerle değerlendirmeye çalışın. Yeni bir enstrüman öğrenmek, boyama yapmak, oyunlara yönelmek... Deneyebileceğiniz çok fazla şey var!

Sosyal Medya Bağlılığını Azaltmak İsteyenlere Öneriler

TELEFONUNUZU YANINIZA ALMADAN KISA YÜRÜYÜŞLER YAPIN:

Yürüyüş yapmak, hem dinlenmenizi ve enerji kazanmanızı sağlar; hem de yürüyüş sonrası zihinsel olarak çok daha iyi hissedersiniz. Eğer yürürken telefonunuzu da yanınıza alırsanız, sosyal
medyadan kopamayabilirsiniz. Bunun yerine, telefonunuzu evde bırakarak kendinize küçük yürüyüşler armağan edin.

Sosyal Medya Bağlılığını Azaltmak İsteyenlere Öneriler

BİR FOTOĞRAF MAKİNASI KULLANMAYA BAŞLAYIN:

Sosyal medyayı kullandığımız alanlar içerisinde en önemlilerinden biri de fotoğraf çekmek ve paylaşmak. Bu özelliği daha profesyonel şekilde değerlendirmeyi tercih edin. Bunun için, bir fotoğraf makinesi
edinin ve mümkünse kursa katılın. Böylece her an fotoğraf çekmek yerine, bunu programlı bir şekilde fotoğraf gezilerinde yapın.

MEDİTASYON YAPIN:

Zihninizi, kimi zaman bağımlısı gibi davrandığınız sosyal medyadan uzaklaştırmak ve rahatlatmak için yapabileceklerinizden biri de meditasyon. Yoga veya pilates gibi disiplinlerden destek alarak, sosyal medyadan arındırılmış bir zaman geçirebilirsiniz.

Sosyal Medya Bağlılığını Azaltmak İsteyenlere Öneriler

SOSYAL ÇEVRENİZLE DAHA FAZLA İLETİŞİM KURUN:

İletişimin fiziksel ortamdan kopup sanal ortama taşınmasıyla birlikte arkadaşlarımızla ve çevremizdekilerle olan ilişkilerimiz de sanallaşmaya başladı. Bunu kırmak ve onların hayatlarını sosyal medya hesaplarından takip etmemek için, onlarla dışarıda buluşun ve bu buluşmalar sırasında telefonunuzu elinize almayın.

KİTAP OKUMAYA YÖNELİN:

Sizi sosyal medyadan koparıp, sürükleyecek aktivitelerden biri de kitap okumak. Bunu yaparken telefonunuzu uzak bir yere bırakın ve kendinizi tümüyle kitaba verin.

Sosyal Medya Bağlılığını Azaltmak İsteyenlere Öneriler

GÜN İÇERİSİNDE BELİRLİ ZAMANLARDA TELEFONU KENDİNİZDEN UZAK BİR YERDE TUTUN:

Bunu sosyal medyayı azaltma konusunda bir alıştırma olarak düşünebilirsiniz. Telefondan uzak kaldığınız süreyi kademeli olarak arttırın.

GÜN İÇERİSİNDE YAPTIĞINIZ PAYLAŞIMLARI BİLİNÇLİ OLARAK AZALTIN:

Bir şey paylaşacağınız zaman, bunun hayatınızın ne kadar önemli bir parçası haline geldiğini hatırlayın ve vazgeçin.

BAŞKALARIYLA PAYLAŞIMLARI VE SOSYAL MEDYADA GÖRÜNEN HAYATLARI HAKKINDA KONUŞMAYIN:

Bunun yerine kendi hayatlarınızda neler olup bittiğinden bahsedin ve bunu yaparken sosyal medyadan destek almayın.