GeriKadın Sağlığı Sağlıklı Bir Kış İçin Tavsiyeler!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sağlıklı Bir Kış İçin Tavsiyeler!

Sağlıklı Bir Kış İçin Tavsiyeler!

"Hastalıkların kol gezdiği bu dönemde bize kalkan olacak en önemli şey, şüphesiz sağlıklı beslenmemiz. Mutlu bir kış geçirmek için önerilerimize kulak verin..."

Özellikle besin çeşitliliği bu dönemde önem taşımaktadır. Örneğin yemek yediğiniz tabağı göz kararı 4 eşit parçaya ayırın. Değişik besin gruplarını ve antioksidan kapasitesi yüksek farklı renkte besinleri aynı tabakta tüketip besinlerin etkileşiminden faydalanın. Salatasız yemeğe oturmayın.

Sağlıklı Bir Kış İçin Tavsiyeler


Mevsim geçişleri metabolizma hızının değişmesine, bağışıklık sisteminin zayıflamasına ve hastalıklara davetiye çıkarmaktadır. Bu dönemde vücut direncini arttırmak için antioksidan olarak da görev yapan A, C, E vitaminleri ile selenyum, çinko, magnezyum gibi minerallerin yanı sıra omega-3 ve omega-9 yağ asitlerinden yeteri kadar almayı unutmayın.

Sağlıklı Bir Kış İçin Tavsiyeler


Proteinsiz kalmayın, çünkü protein bağışıklık sisteminin güç kaynaklarından biri ve en önemlisidir.

Sağlıklı Bir Kış İçin Tavsiyeler


Kuru baklagiller içerdikleri posa ile iştahınızı kontrol altında tutmanıza yardımcı olabilir. Mercimek, börülce, kuru fasulye gibi kuru baklagilleri en az haftada 1 kez tüketmeye çalışın.

Sağlıklı Bir Kış İçin Tavsiyeler


Kendinizi mutsuz hissediyorsanız muz, taze sıkılmış meyve suları, ceviz, fındık, badem yada 1-2 parça bitter çikolata da ara öğünlerde tüketilebilirsiniz.

Sağlıklı Bir Kış İçin Tavsiyeler


Havaların soğumasıyla birlikte vücut, ısı değişikliğine uyum sağlayabilmek için harcamış olduğu enerji miktarını düşürür. Kilo almak istemiyorsanız aldığınız kalori ile yaktığınız kalorinin eşit olması gerekmektedir. Dolayısıyla miskinlikten kurtulup mutlaka haftada 2 -3 kez fiziksel aktivite yapılmalıdır.

Sağlıklı Bir Kış İçin Tavsiyeler

Alınan tüm toksinleri vücuttan uzaklaştırabilmek için 8 -12 bardak su içilmelidir.