GeriKadın Sağlığı Ramazan'da sık görülen mide rahatsızlıkları!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ramazan'da sık görülen mide rahatsızlıkları!

Ramazan'da sık görülen mide rahatsızlıkları!

"Memorial Şişli Hastanesi Gastroenteroloji Bölümü'nden Prof. Dr. Yıldıran Songür, "Ramazan'da sık görülen mide rahatsızlıkları" hakkında önerilerde bulundu..."

Ramazanda yağlı ve şekerli yiyecekleri sınırlayın

Ramazan'ın bu yıl yaz mevsimine denk gelmesiyle beraber insanlar çok daha uzun saatler oruç tutmak zorunda kalıyor. Aşırı tuz kullanımının vücutta su tutumuna neden olacağından sahurda tuz tüketimini sınırlandırmak gerekir. Susuzluk da oruç sırasında vücudu zorlayan önemli etkenlerden biri.  Su kısıtlaması vücudu susuz bırakacağından, sağlık için de tehdit oluşturacaktır. Ramazan boyunca yüksek yağ ve şeker içeren gıdalardan uzak durmak, sebze tüketimine ağırlık vermek gerekir. Eğer kronik bir rahatsızlık varsa doktora danışılarak oruç tutulmalıdır.Ramazanda sık görülen mide rahatsızlıkları

Ülser hastasıysanız oruç tutmayın

Mide asidinin normalden fazla salgılandığı hastalarda, mide, özellikle ilk birkaç gün stres altındadır. Bu nedenle komplike mide ve onikiparmak bağırsağı ülseri olanların oruç tutmaları tavsiye edilmemektedir. Karaciğer hastalığı olmayan kişilerin oruç tutması karaciğere zarar vermez, fakat hepatit ve sirozlu hastalar oruç tutmamalıdır. Asit düzenleyici ilaçları sahur öncesinde alın.Ramazanda sık görülen mide rahatsızlıklarıAçlığa bağlı olarak mide salgılarının azalmasıyla birlikte sindirim sistemi hareketleri de azalır. Ancak mide asidi salgılanması açlık boyunca devam eder. Normal şartlarda, uzun süren açlıklarda mide salgısı giderek azalır ve asit karakteri zayıflar. Asit fazlalığı sorunu olanlarda ise uzun süren açlıklarda mide asit salgılanması, mide ve onikiparmak bağırsağı ülserlerinin veya mevcut gastrit bulgularının artmasına yol açabilir. Şikayeti olmayanlar oruç tutmayı deneyebilir; ancak asit fazlalığı sorunu olanların sahur öncesinde ilaç almaları gereklidir.

İftardan sonra egzersiz yararlı

Vücudumuz sindirim olayını günün belli saatlerine göre gerçekleştirir. Akşam ve gece saatlerinde besinlerin emilimi gündüz saatlerindeki kadar iyi değildir. Bu nedenle iftar ve sonrasında yenilen fazla miktarda yiyecekler şişkinliğe ve uyku bozukluğuna yol açabilir. Özellikle mide ve bağırsak rahatsızlığı olanlarda uzun süreli açlığın ardından fazla miktarda yenilen yemekler sindirim güçlüğü yaratır. Yavaş yenmeli ve iyi çiğnenmelidir. İftardan 1-2 saat sonra hafif yürüyüş yapmak yararlı olabilir. Sabah sahurdan sonra egzersiz yapılması sıvı ve enerji kaybına yol açacağı ve bu açığı hızla kapatma imkanı olmayacağı için çok uygun değildir.Ramazanda sık görülen mide rahatsızlıklarıAlternatif olarak, çok yüklü olmayan iftarı takiben, vücudun sıvı ve kalori eksiği karşılandıktan sonra yapılan egzersizin sindirimi daha kolaylaştıracağı öne sürülmektedir. Sıcakların çok hissedildiği günümüzde egzersizin güneşin olmadığı ve sıcaklığın nispeten düşük olduğu akşam saatlerinde yapılması organizma için daha yararlıdır.