GeriKadın Sağlığı Probiyotiklerin Vücuda 5 Önemli Etkisi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Probiyotiklerin Vücuda 5 Önemli Etkisi

Probiyotiklerin Vücuda 5 Önemli Etkisi

"Bağırsak mikroflorasının sağlığını korumak ve işlevlerini sağlamak için probiyotikler ve prebiyotiklere ihtiyaç vardır. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Derya Fidan, probiyotiklerin vücudumuza 5 önemli etkisini açıkladı."

Sağlıklı bir sindirim sistemi, bir yaşamın en önemli koşullarından birisidir. Sindirim ünitesi sağlıklı çalışmanın en önemli etken olduğu bağırsaklarımızda yaşayan flora bakterileridir. Bağırsak mikroflorasının sağlığını korumak ve işlevlerini sağlamak için probiyotikler ve prebiyotiklere ihtiyaç vardır. Probiyotikler;

  • Vücudu hastalıklardan korur ve bağışıklık içerisinde sağlamlaştırmak yardımcı olurlar.
  • Kanseri önleyici ve tedavi edici etkiler vardır.
  • İshal, mide rahatsızlığı, şişkinlik, gaz, hazlaplık gibi konularda önlemeye yardımcı olur.
  • Yiyeceklerin vitamin ve mineral emilimini artırırlar.
  • Kilo vermenize yardımcı olur.

HANGİ PROBİYOTİK KAYNAK NE KADAR TÜKETİLMELİ?

Kefir:

Probiyotik besinlerde ilk tercih genelde kefirden yana olur. Tüketim sıklığı ve miktarıyla haftada 3 defa ikindi ara öğününüze alacağınız ev yapımı organik kefir, bağırsak floranızı güncel tutup sizi hastalıklardan korumada büyük etkiye sahip olacaktır.

Probiyotiklerin Vücuda 5 Önemli Etkisi

Peynir:

Sofralarımızda yer alan kısımların bulunduğu alandaki mikroorganizmaların en iyi probiyotik kaynağıdır. O kadar da probiyotikten faydalanmadığınızı gösterir.

Probiyotiklerin Vücuda 5 Önemli Etkisi

Nar ekşisi:

El yapımı nar ekşilsi de önemli bir probiyotik besin olarak listede yerini alıyor. 'El yapımı' olması gerektiğinin altını çiziyoruz.

Probiyotiklerin Vücuda 5 Önemli Etkisi

Elma sirkesi:

Elma sirkesi, probiyotik açısından değerlendirilebilecek nadide besinlerden birisi. Fermantasyon işlemi için birçok mikroorganizmaya sahiptir. Akşam yemeğinden sonra uyumadan 2 saat kadar önce 1 bardak ılık suya katılmış 2 yemek kaşığı kadar elma sirkesi, hem bağırsak sağlığını koruma hem de insülin direncini tedavi etme etkisine sahiptir.