GeriKadın Sağlığı Metabolizmanızın bir günü nasıl geçiyor?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Metabolizmanızın bir günü nasıl geçiyor?

Metabolizmanızın bir günü nasıl geçiyor?

"Yataktan kalktığınız andan akşam yatana kadar metabolizmanız neler yapıyor? İşte metabolizmanızın bir gün..."

07:00

Yataktan kalkın! Her gün bir saat erken kalkmak zamanı nasıl harcadığınıza bağlı olarak ekstra kalori harcamanızı sağlıyor. Hafif ev işleri metabolik oranınızın 2.2 katını kullanıyor.

07:05

Açık bir pencerenin önünde durup 1-2 dakika derin derin nefes alın. Bu vücudunuzun uyanmasını ve metabolizmanızın çalışmasını sağlıyor.

08:00

Kahvaltı edin, biraz protein, karbonhidrat ve yağ, tam buğday mısır gevreği (karbonhidrat), yağsız süt (protein), ve biraz çekirdekli veya kabuklu yemiş (yağ) içeren hafif bir öğün yiyin. Kahvaltıdan sonra bir bardak kahve tokluk hissinizi arttırıyor ve metabolizmanızı ateşliyor.

08:30

20-30 dakika hafif aerobik egzersiz yapın (bisiklet, video ile egzersiz, yürüyüş bandı, dışarıda yürüyüş, mağazalara yürüyüş, yüzme gibi). Bu, metabolik oranınızın , adrenalin seviyenizi zihinsel uyanıklığınızın normalin 3.5 katında kalori harcamasını sağlıyor.

10:00

Gün içinde sık sık ayağa kalkın. Örneğin telefonda konuşurken...Ayakta durduğunuz her saat oturmak yerine bazal metabolizmanıza bağlı olarak ekstra 50 kalori harcıyorsunuz. Otururken de bacaklarınızı kollarınızı hareket ettirin.

11:00

İşinize 10 dakika ara verin ve yürüyün, merdiven çıkın, temiz hava alın ve sağlıklı bir şeyler atıştırın.

12:45

Sindirim sisteminizi öğle yemeğine hazırlamak için biraz rahatlayın. Kolay telefonlar edin veya mesajlarınızı okuyun.

13:00

13:00-14:00 arası proteini yüksek bir öğle yemeği yiyin. Yavaş yiyin çünkü hızlı yemek şiş karın demektir!

Yazının devamını okumak için ilerleyiniz>>>

15:00

20-30 dakika hızlıca yürüyerek egzersiz yapın. Araştırmalar yemeğin hemen ardından hareketli olmanın, yemenin metabolizmaya verdiği ateşlemeyi artırdığını kanıtlıyor.

16:00

Sağlıklı küçük bir şeyler atıştırın.

17:00-18:00

Fırsatınız varsa, spor salonuna gidin. Haftada 3-5 kez ağırlık çalışmayı deneyin. Eğer spor salonuna gidemiyorsanız, 15 dakika esneme hareketleri yapın. Bu, metabolizma oranınızı yüzde 15 arttırıyor.

19:00-20:00

Karbonhidrat ve protein dahil olan akşam yemeğinizi yiyin. Yemeği daha sonraya ertelemek yemek hazır olmadan önce daha yağlı, tuzlu veya şekerli yiyecekler yemenize neden oluyor.

21:00

Televizyon izleyin, vücudunuzdaki adrenalin oranı düşerken, yatmadan önce banyo yapın veya duş alın.

22:00-23:00

Yatmadan önce çok küçük bir atıştırma yapın.

Bu haberler ilginizi çekebilir:

Havuç suyunun 10 faydası

Bu yiyecekleri birlikte tüketin!

Egzersiz için 10 neden!

Kaynak: Formsante