GeriKadın Sağlığı Kaliteli Uyku İçin 9 Besin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kaliteli Uyku İçin 9 Besin

Kaliteli Uyku İçin 9 Besin

"Kaliteli bir uyku vücudun yeterince dinlenmesi ve sağlıklı bir yaşam sürmek için vazgeçilmez. Düzenli uyku uyuyamayan kişilerin gergin ve enerjisiz hissetmelerinin yanında kaygı yaşama ve kilo alma gibi problemlerle karşılaştıkları da bir gerçek. Gün içerisinde tüketilen besinlerin de uyku kalitesinde oldukça büyük etkisi var. Bazı besinleri daha sık tüketerek daha kolay uyuyabilmek mümkün. İşte kolayca uyumanızı sağlayacak besinler..."

1. Hindistan cevizi suyu

Hindistan cevizi suyu son dönemlerin gözde içecekleri arasında gösteriliyor. Kalsiyum ve potasyum gibi minerallerin yanında gece uykularını da daha verimli hale getiren hindistan cevizi suyu günlük sıvı ihtiyacını da önemli ölçüde karşılıyor.

2. Yulaf

Sağlıklı karbonhidratlar arasında bulunan yulaf kan şekerini dengeli bir şekilde tuttuğu için uzmanlar tarafından tüketilmesi önerilen gıdalar arasında. Gün içerisinde yulaf tüketerek uyku düzenini kontrol altında tutmak da mümkün.

3. Balık

Magnezyum ve protein açısından zengin olan balık sağlıklı beslenmede yer verilmesi gereken yiyeceklerden biri. Balık tüketmek kasları gevşetmesinin yanında sakinlik ve huzur vadediyor. Melatonin salgılanmasına destek olan balık tüketimi daha kolay uyumayı sağlıyor.

4. Papatya çayı

Papatya çayı sakinleştirici etkisi ile biliniyor. Hafif bir içimi olan bu çay uzmanlarca yatmadan önce bir bardak tüketilmesi gereken içeceklerden. Papatya çayı içerek daha kolay bir şekilde uykuya dalmak ve uykusuzluk sorununu gidermek mümkün.

5. Süt

Özellikle çocuklar tarafından sık tüketilen süt, yetişkinler için de faydalı bir içecek. Yatmadan önce ılık bir bardak süt içmek zihni sakinleştirerek daha rahat bir şekilde uyumaya yardımcı oluyor.

6. Muz

Magnezyum zengini olan muz vücudu rahatlatarak uykuya hazırlamasının yanında melatonin ve serotonin hormonlarının üretilmesine yardımcı olarak daha rahat bir uyku evresi geçirmeye yardımcı oluyor. Yatmadan önce bir tane muz yiyebilirsiniz.

Kaliteli Uyku İçin 9 Besin

7. Yoğurt

Triptofan yönünden zengin olan yoğurt sindirim sistemini rahatlatmasının yanında daha kolay uyku uyumaya da yardımcı. İçeriğindeki aminoasitler yardımı ile yoğurt uykuyu daha verimli hale getiriyor.

8. Badem

Kalsiyum yönünden zengin olan badem vücuda önemli yararlar sağlamasının yanında kasları gevşeterek bedeni uykuya hazırlıyor. Kan şekerini de dengeleyen bademi yatmadan bir saat önce birkaç adet tüketerek etkisini hissedebilirsiniz.

9. Keten tohumu

Ruhsal iyileşmeye yardımcı olan ve Omega-3 açısından zengin olan keten tohumunu yatmadan önce süt veya yoğurda ilave ederek uykusuzluk probleminin önüne geçebilirsiniz. Keten tohumu içindeki minerallerle uyku kalitenizi artırır ve bedeni uykuya hazırlar.

MAHMURE ÖZEL