GeriKadın Sağlığı Kahvaltıdan asla vazgeçmeyin!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kahvaltıdan asla vazgeçmeyin!

Kahvaltıdan asla vazgeçmeyin!

"Diyetisyen Dilara Koçak, kilo vermek isteyenlere bir Çin atasözünü öğütlüyor: 'Kahvaltıyı kimseye verme, öğle yemeğini dostuna, akşamı ise düşmanına ver'"

Amerikan Hastanesi Diyet Bölümü Şefi Uzman Diyetisyen Dilara Koçak'la yanlış diyetin zararları, doğru egzersizin nasıl olması gerektiğini ve kilo korumanın formüllerini konuştuk...Kahvaltıdan asla vazgeçmeyinSağlıksız diyet nelere yol açar?

Yanlış diyette yüz, kol ve bacaklar gibi istenmeyen bölgeler incelir, kaslı bölge gider, yağlar kalır. 'Su içsem yarıyor' diyenlerin mazisinde mutlaka bir kötü diyet vardır.

Sağlık Kanalları Editörü: Burcunur YILMAZ

Diyet ürünler zayıflatır mı?

Diyabetik demek şeker yerine tatlandırıcı konulmuş demek. 'Çikolata yedim ama diyabetikti. Bir şey olmaz değil mi?' diye soranlar var. İçinde un, yağ, kakao var. Yani kalorisi sıfır değil.Kahvaltıdan asla vazgeçmeyin

Diyetten sonra kilo almamak için neler yapmalı?

Kilo verdikten sonra genelde kahvaltı alışkanlığı bırakılıyor, bu yüzden kilo alınıyor. Kahvaltı, ömür boyu sürdürülmesi gereken bir alışkanlık.Kahvaltıdan asla vazgeçmeyinSabah ve öğle yenecek ki akşama az acıkacaksın. Bir Çin atasözü var. Sabah kahvaltını kimseye verme, öğle yemeğini dostuna, akşam yemeğini düşmanına ver.

Suyun faydası nedir?

Bilinenin aksine su zayıflatmaz. Diyetlerde sıcak - ılık su verilmesinin nedeni, midede uzun süre (80 dakika) kalması. Su içildiğinde mide dolu hissedilir, az yenir. Soğuk su ise mideyi 20 dakikada terk eder. Aradaki fark bu.Kahvaltıdan asla vazgeçmeyin

Hangi egzersizler yapılmalı?

Ev işleri, alışverişteki yürüyüşler insanların yağ yakmasını sağlayacak nitelikte değil. Yağ yakabilmek için belli bir nabız sayısında en az 20 dakika hareket etmek lazım.Kahvaltıdan asla vazgeçmeyinVücut yağ yakmaya 18 - 22 dakika sonra başlar. Sadece bisiklete binmek, yürüyüş yapmak, yüzmek, koşmak doğru egzersiz kabul edilmemeli. Beraberinde mutlaka kas gruplarını çalıştıran bir egzersiz eklenmeli.

Uygun nabzı nasıl ölçeriz?

Nabız aralığını hesaplayan çok basit bir formül vardır. Yaş, 220'den çıkarılır. Elde edilen sayının yüzde 60 - 70'i 1 dakikada atan uygun nabız sayısını gösterir. Örneğin 20 yaşında olan biri için 220 - 20, 120 - 130 atmalıdır ki 30 dakika süreyle bu kişi sadece yağ yaksın.Kahvaltıdan asla vazgeçmeyin

Egzersiz aç karnına mı yapılmalı?

Sabah erken yapılmak isteniyorsa aç karnına yürüyüş yapılabilir. Ama saat 10.00'da egzersiz yapılacaksa aç kalmamalı. 1 saat önce kahvaltı yapılmalı. Egzersiz bittikten sonra süt, yoğurt, peynir ile beslenilmeli.Kahvaltıdan asla vazgeçmeyin