GeriKadın Sağlığı Hangi meyve ne kadar yararlı?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hangi meyve ne kadar yararlı?

Hangi meyve ne kadar yararlı?

"Sağlıklı besin kaynağı olarak bilinen meyvelerin, hangi vitamini içerdiğini ve vücudunuzda neye iyi geldiğini biliyor musunuz?"

Yüksek antioksidan özelliğine sahip yeşil biberde, bağışıklık sistemini arttıran C vitamini yüksek oranda bulunur, ayrıca A vitamini de içeren yeşil biberin yazın yemeklerde ve salatalarda bolca tüketilmesi önerilir.

Hangi meyve ne kadar yararlı

Domates, antioksidan işlevi yüksek A ve C vitamininin yanı sıra 'laykopen' de içerir. Domatesin içeriğindeki laykopenin, başta sindirim sistemi olmak üzere mesane, deri ve göğüs kanseri oluşumunu azalttığı biliniyor. Sabah kahvaltıda, salatalarda ve yemeklerde bol miktarda domates tüketmeye özen gösterin.

Hangi meyve ne kadar yararlı

Üzüm C vitamini, folik asit, potasyum ve polifenol içerir. Özellikle kırmızı üzüm, üzüm suyu ve kırmızı şarap kalp hastalıkları ile kanser oluşum riskini azaltır.

Hangi meyve ne kadar yararlı

Yazın vazgeçilmez meyvelerinden karpuz içeriğindeki laykopen ve C vitamini sayesinde vücudu kansere karşı korur.

Hangi meyve ne kadar yararlı

Kayısıda ise antioksidan içeriği yüksek A vitamini türevi olan Beta-karoten bulunur. Bu madde kanser oluşum riskini azaltır. Ayrıca kayısı, bağırsakların çalışmasına büyük katkıda bulunur.

Hangi meyve ne kadar yararlı

Çilek içerdiği A, C, B1, B2 vitaminleri, sodyum, potasyum, kalsiyum, fosfor gibi mineraller ile vitamin ve mineral deposu olma özelliği taşır.

Hangi meyve ne kadar yararlı

Şeftali; A ve C vitamini bakımından zengin meyvelerin içinde yer alır.

Hangi meyve ne kadar yararlı