GeriKadın Sağlığı Hamilelerde Mide Yanmasını Yatıştıracak 11 Öneri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hamilelerde Mide Yanmasını Yatıştıracak 11 Öneri

Hamilelerde Mide Yanmasını Yatıştıracak 11 Öneri

"Gebelikte mide yanmasının ana sorumlusu progesteron hormonudur. Bu hormonun kas gevşetici etkisi nedeniyle mide kapakçığı da gevşer ve asitli içerik yemek borusuna doğru ilerler. Ayrıca büyüyen rahimin etkisiyle mideye doğru basınç artacağından, kapakçıkların açılması daha da kolaylaşır. Kadın Hastalıkları Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Betül Görgen, gebelerde mide yanmasını yatıştıracak 11 öneriyi açıkladı."

1. Az yiyin

Eğer mide bulantılarınız varsa az miktarda yemek çok sorun olmayacaktır ama iştahınız yerindeyse emin olun bu çok kolay değildir. Mide yanmasından kurtulmak istiyorsanız, günde 3 öğün yerine 5-6 öğün yemeli ve miktarı azaltmalısınız.

2. Yavaş olun

Atıştırmak, üstelik bunu hızlı yapmak hem mide yanmasına hem de sindirim bozukluğuna yol açar. Gevşemeye ve yediğinizden zevk almaya çalışın. Bu aynı zamanda aşırı yemenizin de önüne geçer.

3. Sıvıyı yudumlayın

Su ve süt gibi sıvıları öğün arasında tüketmeye çalışın. Yemek yerken sıvıları yudumlayarak tüketin.

4. Öğünlerden sonra yatmayın

Yemeklerden sonra, hafif bir yürüyüş, ufak tefek ev işleri veya dik durarak kitap okumak iyi bir seçenektir. Kesinlikle yatmayın, uzanmayın.

5. Kesinlikle yatmadan önce yemek yemeyin

Yatmadan hemen önce yenen kuvvetli bir öğün mide yanmasına davetiye çıkarır. Yatmadan 3 saat önce yemek yemenin sonlanması gerekir. Sıvı alımını da bir iki saat önce kesmek gerekir.

6. Yatarken...

Gece başınız, göğsün üst bölümünden daha yukarda bir seviyede olsun. Takoz şeklindeki yastıklar vücudunuzun üst kısmını hafif yüksekte tutarak, mide asidinin yukarı çıkmasına engel olur.

7. Tetikleyicileri tanıyın

Kadından kadına değişmekle beraber limon, kahve, çikolata mide yanmasını davet eder. Baharatlı gıdalar da mide yanmasını tetikleyebilir.

Hamilelerde Mide Yanmasını Yatıştıracak 11 Öneri

8. Bol kesimli giysiler giyin

Dar ve sizi sıkan giysiler, basınç artışıyla reflünüzü azdıracaktır. Üzerinize uygun ve rahat kesimli giysiler bu soruna neden olmaz.

9. Zencefil

Zencefille ilgili bilimsel bir veri olmamasına rağmen, zencefilli şeker ve sakız mide yanmasına iyi gelebilir.

10. Antiasidleri düşünün

  • Yaşam tarzını değiştirmenize rağmen, yanmalar devam ediyorsa çözüm antiasitler olabilir.
  • Kalsiyum ya da mağnezyum içeren antiasidler gebelikte güvenle kullanılabilir.
  • Ama kabızlığa neden olabildiği için aliminyum içerenlerden kaçınmanız gerekir.
  • Soda tüketmek iyi bir seçenek olabilir ama şişkinlik yapabileceğini unutmamak gerekir.

11. H2 bloklayıcılar

Eğer antiasitler (asit gidericiler) işe yaramıyorsa, daha ciddi alternatifleridüşünmek gerekir. İlk opsiyon bir H2 bloklayıcı olacaktır. (Zantac vb) Bu ilaçların da gebelikte kullanımı uygundur ama reçete ile ve doktorunuz önerirse kullanılabilirler.