GeriKadın Sağlığı Bu test kilo verdiriyor!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Bu test kilo verdiriyor!

Bu test kilo verdiriyor!

"Mehmet Öz'ün hazırladığı bu testi çözerken, hem diyet yaparken yaptığınız yanlışları öğrenecek hem de kilo verme hakkında bir sürü ip ucu bulacaksınız..."

1. Aşağıdakilerden hangisi "umami yiyecek" değildir? (Lezzetli sizi tatmin edecek aynı zamanda az yiyerek tuz alım ihtiyacınızı karşılayabilecek besinlerden söz ediyoruz.)
a. Yeşil fasulye
b. Mantar
c. Kuşkonmaz
d. Zeytin

2. Hangi "süper besin" magnezyum açısından zengindir ve tansiyonu düşürmeye de yarar?
a. Tatlı patates
b. Yumurta
c. Nar
d. Tuzsuz balkabağı tohumu

3. Avokado kilo kaybetmede gizli sırrınız olabilir; bunun sebebi içeriğinde bol miktarda bulunan...
a. Kalsiyum
b. C vitamini
c. Sağlıklı yağlar
d. Demir

4. Büyük boy bir gazlı içecek, içeriğinde en fazla ne kadar kalori barındırabilir?
a. 250
b. 350
c. 400
d. 500

5. Sandviç içindeki mayonezi hardalla değiştirdiğinizde, kaloriden ne kadar kar edersiniz?
a. 85
b. 62
c. 45
d. 25

6. "Yağsız" ya da "sıfır doymamış yağ" içeren besinler kilo verirken iyi seçeneklerdir.
a. Doğru
b. Yanlış

7. Restoranda yiyeceğiniz mayonezi, peyniri ve ekmek uçlarını çıkardığınızda kaç kaloriden kurtulursunuz?
a. 50
b. 100
c. 200
d. 250

8. Hangi ölçü sağlığınızı daha doğru gösterir?
a. Ağırlığınız
b. Bel ölçünüz



9. Hangi düşük kalorili içecek hem zengin bir antioksidan hem de mide kazınmalarına karşı güçlü bir silahtır?
a. Portakal suyu
b. Kafeinsiz kahve
c. Gazlı diyet içecek
d. Soda

10. Aşağıdaki yiyeceklerden hangisi sizi amacınıza ulaştıracak sağlıklı yağları içermez?
a. Zeytin
b. Şeftali
c. Somon
d. Ceviz

11. Aşağıdaki aktivitelerden hangisini yapmak kilo kaybına yardımcı olacaktır?
a. Gelişmeleri not tutmak
b. Sık sık kiloyu kontrol etmek
c. Genellikle yağsız besinleri tüketmek
d. Hem gelişmeleri not etmek, hem de sık sık kiloyu kontrol etmek

12. Aşağıdakilerden hangisini kahvaltıda yerseniz, size öğleden sonraki mide kazınmalarında yardımcı olacaktır?
a. Kepekli tahıl
b. Narenciye meyve dilimi
c. Yulaf unu
d. Yeşil biberli omlet

13. Uyku problemleri, vücutta açlığı düzenleyen hormon seviyesini değiştirir; bu da iştahı arttırır.
a. Doğru
b. Yanlış

14. Aşırı kilolu kişiler aşağıdaki içeceklerden hangisini sabah kahvaltıda içerse gün boyu daha az kalori alır?
a. Süt
b. Portakal Suyu
c. Yağsız süt
d. Pekmez

15. Akşam hangi saatten sonra yemek yememelisiniz?
a. 19:00
b. 20:00
c. 21:00
d. En son saat kaçta yediğinizin önemi yoktur.

16. Öğün atladığınız zaman vücudunuz besinleri yağlarınızdan alır, böylece daha fazla kalori yakabilirsiniz.
a. Doğru
b. Yanlış

17. Kas, yağa oranla kaç kat fazla kalori yakar?
a. Yağ kastan daha fazla kalori yakmaz.
b. İki kat daha fazla kalori
c. Üç kat daha fazla kalori
d. Dört kat daha fazla kalori

18. Bir saat yoga sayesinde ne kadar kalori yakarsınız?
a. 120
b. 250
c. 350
d. 50

19. Egzersiz sizin için her zaman iyidir. Aşağıdaki hangi aktivite, yediğiniz yemek miktarını kontrol etmenize yardım eder?
a. Seks
b. Yoga
c. Aralıklarla hızlı koşma
d. Ağırlık çalışması

20. Diyetinizin bir döneminde kilo kaybı durmuşsa, yapılması gereken en önemli şey:
a. Egzersiz miktarını 5 dakika arttırmak
b. Yüklü bir kahvaltı ve akşam yemeği yemek, öğlen öğününü atlamak
c. Diyetinizden karbonhidratları çıkarmak
d. Diyetinizden proteinleri çıkarmak.

CEVAPLAR
1. Yeşil Fasulye. ("Umami" Japonca'da lezzetli anlamına gelir ve 5. duyuya (tat) işaret eder. Mantar, parmesan peyniri, ançüez, zeytin, düşük sodyumlu soya sosu ve kuşkonmaz "umami" besinler kategorisine girer.)

2. Tuzsuz balkabağı tohumları. (Bir avuçluk lezzetli ve besin değeri olan keyifli bir atıştırmalıktır.)

3. Sağlıklı yağlar. (Avokado sağlıklı yağlar içerir ve etin yerini tutar.)

4. 500. (Ayrıca 15 gr. da karbonhidrat içerir. Yerine limonlu su için.)

5. 85. (İyi bir değişimi)

6. Yanlış. (Çünkü bu gıdalarda lezzeti dengelemek için yağ yerine bol miktarda tuz veya şeker kullanılır.)

7. 250. (Öğününüzü 250 kalori hafiflettiniz!)

8. Bel ölçüsü. (En tehlikeli yağ, bel çevrenizde birikendir; bu, sağlığınızla ilgili risklerin de habercisidir. Bel çevreniz en çok boyunuzun yarısı olmalıdır. Mezurayı kalçanızın üstünde göbek deliğinizin altında bir yere koyun. Kadınların bel çevresinin 80 santimi geçmemesi gerekiyor; erkeklerinki 90 santim olabilir.)

9. Kafeinsiz kahve. (İnanılmaz ama doğru; kahve iyi bir antioksidan kaynağıdır.)

10. Şeftali. (Omega-3 içeren zeytin, balık ve fındık kendinizi tok hissetmenize yardımcı olur.)

11. Gelişmeleri kaydetmek ve sık sık tartılmak.

12. Yulaf unu. (İçerdiği lifler sayesinde tokluk hissi verir.)

13. Doğru. (Uykusuzluk, iştahın açılmasına sebep olur.)

14. Yağsız sut. (Günün devamında daha az kaloriye ihtiyaç duymanızı sağlar.)

15.19:00. (Bu seçim sizin daha iyi bir uyku uyumanıza da yardımcı olacaktır.)

16. Yanlış. (Öğün atlamak vücuda "yağ depola, aç kalabilirsin" mesajını verir.)

17. Dört kat daha fazla kalori. (Haftada iki veya üç kez 20 dakikalık vücut geliştirme egzersizi çok işinize yarayacaktır.)

18. 350. (Yoga, rahatlatıcı ve aynı zamanda iyi bir antrenmandır.)

19 Seks. (Seks ve açlık beyinde bulunan NPY'yle düzenlenir. Sağlıklı seks, iştah için de bir tür tatmin sağlar.)

20. Egzersiz miktarını beş dakika artırmak. (Egzersiz kalori yaktırır ve kas inşa eder. Yapacağınız küçük bir artış bile etkili olacaktır.)

Değerlendirme

20 - 14 Doğru
Yağların Korkulu Kâbusu! Dr. Öz sizinle gurur duyuyor. Siz kiloları nasıl vereceğinizi çok iyi biliyorsunuz. Kilo verme ipuçlarını hayatınızda değişiklik yapmak için kullanın.

13 - 7 Doğru
Ekstra kiloların potansiyel düşmanı! Kilo vermek için gerekli temel bilgilere sahip olmakla beraber hala çözmeniz gereken bazı sırlar var. Bunun için "Dr. Öz'ün kilo vermek için 100 ipucu"na göz atın ve hemen bugün başlayın.

7 - 0 Doğru
Dersinizi çalışmanız gerekiyor. Öğrenmeniz gereken çok şey var. Neyse ki şanslısınız, "Dr. Öz'ün kilo vermek için 100 ipucu" var. Keyifle okuyun.

Elle