Ana Sayfa
Son dakika :
Haber
Yaşam
İlanlar
İnteraktif
Arşiv
31 Ekim 2014 Cuma 14:00

 ADnet  
Reklam için
 Magazin
Önceki Haber     Sonraki Haber

Türkiye’nin top modelleri Cansu, Tülin ve Ece

 
Türkiye’nin top modelleri Cansu, Tülin ve Ece İlk Türk koreograf olan Öner Evez, bir defilenin nasıl hazırlandığını ve kuliste yaşanan kaosu anlattıp modellere not verdi.

Milano Moda Haftası’nın açılışını yapan ilk Türk koreograf olan Öner Evez, meslekteki 17 yıllık tecrübesinden yola çıkarak hem bir defilenin nasıl hazırlandığını ve kuliste yaşanan kaosu anlattı hem de modellere not verdi.

Bir defileye hazırlanmak için çalışmalarınız ne kadar zaman önceden başlıyor?

- Defileye hazırlık çalışmalarımız markalara göre değişse de en az bir ay önce başlıyor. İlk aşamada defilenin yapılacağı mekanı ayarlıyoruz. Mekan markanın konseptine göre ya da o yıl işlemiş olduğu temaya göre seçiliyor. Ardından mekana göre dekorasyon ve davetiye çalışmalarına başlıyoruz. Bu çalışmaların hemen ardından koleksiyon ve kombinasyon seçimi, styling yapılması; yani aksesuvar tespiti ve temini, daha sonra bu koleksiyonu sergileyecek olan model seçimine geçiyoruz. Cast seçimi Türkiye’de yapılan en zor kısım.

Neden zor?

- Bazı kıyafetler sarışın, esmer kumral ya da kızıl bir modele göre (Kıyafeti taşıyabilme anlamında) her renkten model olması gerekiyor ki bunda da maalesef çok zorlanıyoruz. Cast yapıldıktan sonra hangi kıyafeti hangi model giyecek, hangi kıyafetin arkasından hangi model gelecek sıralamaları yapılıyor. Sonra müzik. İşte bu da işin en zor kısmı. Stüdyoya girip en az 3 gün müzik seçimi ve müzik provası yapılıyor. Resimlerini çektiğim kombinlerin üzerine müzikleri döşeyip kağıt üzerine sahnelerimizi hazırladıktan sonra defileden bir gün önce modellere göstereceğim sahne koreografimi hazırlamış oluyorum.

Koreografi olarak, mankenler podyuma çıkmadan önce hangi aşamalardan geçiyorlar?

- Modelleri markalara ve koleksiyona göre seçtiğimiz gibi koreografisi zor defilelerde de modellerin profesyonelliğine göre cast yapıyoruz. Koreografik ve teatral defilelerde görev alacak olan modellerin caltwalk’un yanında dans ve müzik bilgisi olanları daha çok tercih ediyorum. Aslında eskisi gibi fazla koreografili defileler yapılmıyor. Türkiye’de genelde caltwalk yürüyüşü yapılıp sadece trafik gösteriliyor. Benim en son koreografik defilem ITKIP Genç Tasarımcılar Yarışması oldu. Biraz teknoloji kullanılan koreografisi ve müzikleri güzel bir defileydi. Ondan önce ise bizi Milano Moda Haftası açılışına davet ettiren TÜYAP’ta yapılan IF açılışı Evrim Timur Amazon defilesiydi ki, buradaki danslar, görsellik ve müzikler koreografi açısından çok etkileyiciydi. Büyük beğeni topladı bu yüzden Milano’dan davet aldık.

/_newsimages/4234657.jpg Türk tekstil ve hazır giyim sektörünü dünya modasının neresinde görüyorsunuz?

- Bu işe başladığım zaman yani 17 yıl önce, dünya tekstili ve modasından oldukça gerideydik. Son yıllarda onların seviyesine biraz daha yaklaştık diyebilirim. Yıllardır birçok dünya markasına fasonculuk yapan firmalarımız son birkaç yıldır kendi markalarını yaratarak bu kulvarda yer alıyor. Markalarımız eskiden Avrupa’yı birkaç sezon geriden takip ederken, şimdilerde bu durum bir sezona düşürüldü. Hatta bazı markalarımız dünya standartlarıyla yarışarak sezonlara aynı anda girmeye başladılar bile.

Podyum mankeni olarak kimleri başarılı buluyorsunuz?

- 17 yılı geride bıraktığım meslek yaşamımda her geçen gün model dünyasına yeni, başarılı modeller gelecek diye beklerken aslında daha da kötüye gidiyoruz. Eski iş disiplini olan podyumda model edasıyla yer dolduran kişi sayısı parmakla sayılacak kadar az. Podyumunu beğendiğim ve iş disiplini olan Türkiye’nin top modelleri bana göre; Cansu Dere, Tülin Şahin ve Ece Sükan... Yeni jenerasyondan ablalarını örnek alırsa Selda Car da favorim.

Bir defilenin kulisinde, bizim seyirci olarak göremediğimiz neler oluyor?

- Kulis defilenin atar damarıdır. Kulis amirinin yönetiminde kurulan standlar giydiricilere teslim edilir. Her modelin bir giydiricisi vardır. Styling aksesuvar teslimini yaptıktan sonra kulis amiri ve asistanları son denetlemeleri yapar. Daha sonra ise modelleri standların başına davet eder ve kıyafet kontrollerini yaptırır. Backstage de hazır olan ve daha önce belirlenmiş saç, makyaj için direktifini kuaför ve makyözlere veren kulis amiri hazırlıkların startını vermiş olur. Tüm bu hazırlıklar telaşlı ve hızla devam ederken defile başlama saatine 15 dakika kala ilk giysiler giyilmiş ve benim tarafımdan verilen talimat ile kulis amiri ilk grubun çıkış kapılarında hazır olmasını sağlar. Kulis adeta bir cümbüş yeridir. Bunun nedeni bir modelin sadece 1,5 bilemediniz 2 dakikaya giyinme süresi olması. Kıyafete göre değişmesi gereken saç ve makyaj var ise kaos daha da artıyor.

Monica Cruz, ablası Penelope ile birlikte Mango için hazırladığı ’Cruz Koleksiyonu’ için Türkiye’de düzenlenen, koreografisini Öner Evez hazırladığı defileye gelmişti.

Aynı zamanda eğitmen

İzmir’in İstanbul’a kazandırdığı başarılı isimler arasında yer alan koreograf Öner Evez, 17 yıllık meslek yaşantısında geldiği noktada sektörün aranılan ismi. 43 yaşında olan 1994 yılında geldiği İstanbul’da başarılı organizasyonlara imza atan Öner Evez, 1999 yılından itibaren dünyanın birçok yerinde, başarılı defileler düzenledi. New York, Milano ve Floransa, Paris ve Strasburg, Londra, Bükreş, Sofya, Düsseldorf ve Berlin gibi büyük şehirlerde Türkiye’nin adını duyurdu.

Aynı zamanda da İstanbul Aydın Üniversitesi Anadolu Bil Meslek Yüksek Okulu Moda Tasarım Bölümü’nde eğitim veren başarılı bir eğitmen olan Evez, moda sektöründe imza attığı sıra dışı koreografilerle adından övgüyle söz ettiriyor.


 
Yorumlarınızı Yazınız
Bu haber hakkında henüz yorum yok
Diğer Haberler
 ADnet Reklamları Reklam vermek için tıklayınız    
Tüm Haberler
  Hürriyet Kurumsal Hürriyet USA Hürriyet Avrupa Hürriyet Emlak Yenibiris.com Hürriyet Aile Hürriyet Oto İddaa Avrupa Birliği DYH