Madrid çıkarması

Elif ERGU
13 Mayıs 2017 - 00:04 Son Güncelleme : 13 Mayıs 2017 - 00:05

Son yıllarda yurtdışında açtıkları mağaza sayısını hızla arttıran Türk perakendecileri İspanya’nın Madrid şehrinde düzenlenen ‘Perakende Liderler Konferansı’na çıkarma yaptı. 130 işadamının katıldığı organizasyonun iki ülke arasındaki ticari ilişkileri geliştirmesi bekleniyor.

SOYSAL Danışmanlık tarafından bu yıl 12’ncisi düzenlenen Perakende Liderler Konferansı İspanya’nın Madrid şehrinde gerçekleşti. Perakende sektörünün önde gelen isimlerinin katıldığı organizasyonda Madrid Büyükelçisi Ömer Önhon, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukçu, Damat&Tween’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu yer aldı. Sektör temsilcileri markalarının yurtdışındaki büyüme stratejilerini anlattı. 

İLK MAĞAZA DAMAT’TAN
Büyükelçi Ömer Önhon, 2.5 yıldır görev yaptığı Madrid’in ilk kez bu kadar kalabalık bir Türk iş heyetini misafir ettiğini söyledi. 130 kişilik ekibin Madrid seyahatinin gelecekte geliştirilecek ilişkiler için önemli olduğunu da ifade eden Büyükelçi, 2016 yılında İspanya-Türkiye iş hacminin de 10 milyar Euro sınırına dayandığını, bu ticaretin gelişmesini her iki ülkenin de istediğini anlattı.Madrid-Türkiye perakende sektörünün mesafeli olduğu bir şehir. Bugüne kadar Madrid’te mağaza açan bir perakendeci olmamış. Bu zirve sırasında Damat&Tween’de Madrid’in Nişantaşı semti gibi anılan bölgesi Serrano’da bir mağaza açtı. Damat&Tween’in sahibi Süleyman Orakçıoğlu, “Markalı ihracat Türkiye’nin ekonomisini güçlendiriyor” dedi. 

MARKALI ÜRÜNLER ARTMALI
Sohbet sırasında TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de, Türkiye’nin ihracatında markalı ürün ihracatının artırılması gerektiğini söyledi. 2023’de yurtdışında 20 bin mağaza ve corner hedeflendiğini hatırlatan Büyükekşi, “İhracatımız artıyor ama önemli olan kg başı ihracatımızı 1.2 dolarlardan yukarı çıkarmak. Otomotiv, çelik, kimya ihracatımızda önemli. Ancak burada da inovasyon şart. Ancak inovasyonla değer kazanılıyor. Markalı ürün ihracat eden perakendeciler de artı değer yaratıyor. Peraendeciler bir mağaza açtıklarında her şeyi Türkiye’den alıyorlar. Ayrıca her sektörde yeniliğe ihtiyaç var” dedi. 

RİYAD'A EATALY
SİMİT Sarayı da yakında Madrid’te Simit Sarayı açacak. Londra’daki Simit Sarayı sayılarını da 40’a çıkarmayı hedeflediklerini açıklayan Abdullah Kavukçu, farklı çalışmalara da başlayacak. Yeni bir konsept üzerinde durduklarını anlatan Abdullah Kavukçu, 22 ülkedeki varlıklarını güçlendirmeyi amaçlıyor. Simit Sarayı yakında Riyad’ta da Eataly konseptinin Türk versiyonunu gerçekleştirecek. Türk ürünlerinin yer aldığı mağaza 1900 metrekare olacak. 

MÖNÜ ARDA TURAN'DAN
MADRİD’e gelen Türkiye perakende sektörünün öncüleri toplantılar öncesinde Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk’in yüzde 40’ına sahip olduğu Ten Con Ten adlı restoranda biraraya geldi. Arda Turan’ın da en sevdiği restoranlardan biri olan Ten Con Ten’de Simit Sarayı’nın davetlisi olarak toplanan perakendeciler için mönüyü de Arda Turan seçti.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı