Dünya Haberleri

    Macar hatası

    Hürriyet Haber
    08.10.2008 - 00:00 | Son Güncelleme:

    İran Fars ajansı, Amerikalı beş subay ile üç sivili Türkiye’den Afganistan’a taşırken İran hava sahasına giren bir ABD savaş uçağının İran’a inmeye zorlandığını duyurunca heyecan yaşandı. Ajans subayların sorgulandığını ve hava sahası ihlalinde kasıt olmadığı anlaşılınca bırakıldıklarını bildirdi.

    Ancak daha sonra uçağın dört Macar subayını taşıdığı ve yanlışlıkla İran hava sahasına girdiği ortaya çıktı.

    İRAN’ın yarı resmi haber ajansı Fars, Türkiye’den Afganistan’a giden ve içinde Amerikalı beş üst düzey yetkili ile üç sivil bulunan bir "askeri uçağın," hava sahasını ihlal ettiği gerekçesiyle İran savaş uçaklarının eşliğinde bir İran havalimanına indirildiğini bildirdi. Hangi tarihte gerçekleştiği açıklanmayan olay sonrası yolcular bir gün boyunca sorgulandı. Uçağın yolunu kaybettiği ve hava sahasını yanlışlıkla ihlal ettiği sonucuna varılınca, "Batılı yetkililer" serbest bırakıldı ve yolculuklarını tamamladılar.

    Bu haberin birçok yanlış bilgi içerdiği kısa sürede ortaya çıktı. İran’ın Arapça yayın yapan resmi televizyonu El Alem’e ismini açıklamamak kaydıyla konuşan üst düzey bir İranlı askeri yetkili, "Dassault Falcon" tipi sivil jetin, bir Macar yardım kuruluşuna ait olduğunu söyledi. Kanal, yere indirilip kısa sürede serbest bırakılan uçağın içinde Amerikalı herhangi bir yetkilinin bulunmadığını da belirtti.

    Çelişkili haberler

    Ancak akşam saatlerinde bir açıklama yapan Macaristan Savunma Bakanlığı, bir havayolu şirketinden kiralanan Hawker 800 tipi sivil uçakta Afganistan’a giden dört subayın olduğunu ve "bir idari hatayla" İran hava sahasına girdiğini duyurdu. 30 Eylül’de meydana gelen olayın hata olduğunun anlaşılmasıyla İranlı yetkililerin uçağın Afganistan için havalanmasına izin verdikleri vurgulandı.

    İran medyasının çelişkili haberleri, Batılı haber ajanslarını da yanılttı. Haber atlatmak isteyen ajanslar, daha sonra yanlış olduğu anlaşılan bilgileri, üstelik taze bir olaymış gibi acil koduyla yayına koydular. Çelişkili haberler sürerken, İranlı yetkililer sessiz kaldı.

    Washington’dan ise "İnanmak için neden yok" açıklaması geldi. Beyaz Saray sözcüsü Gordon Johndroe, "İran haber ajanslarından gelen çelişkili haberlere bakıyoruz. Bunlara inanmamızı sağlayacak herhangi bir bilgi elimizde yok" dedi.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı