Lojistikle 320 milyon doları bulduk, 400 milyon dolarla gayrimenkule giriyoruz

BUNDAN 65 yıl önce temelleri Gaziantep’te Mehmet Emin Horoz tarafından atılan Horoz Grubu, bugün 320 milyon doları aşkın ciro ve 2 bin çalışana sahip. Grup Hadımköy’deki genel merkez ve depo arazisi üzerinde 400 milyon dolar proje değeri olan dev bir kompleks yapmaya hazırlanıyor. Projede 5 yıldızlı otel, rezidans, alışveriş ve toplantı merkezi yer alacak.

BUNDAN 65 yıl önce temelleri Gaziantep’te Mehmet Emin Horoz tarafından atılan Horoz Grubu, bugün 320 milyon doları aşkın ciro ve 2 bin çalışana sahip. Grubun 2008 ciro hedefi 350 milyon dolar. Horoz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Horoz, babasının rahatsızlığı üzerine henüz 11 yaşındayken işlerin içine girmek zorunda kalmış. Babasının vefatı üzerine de 17 yaşında o zamanki adıyla Horoz Nakliyat’ın başına geçmiş. Nurettin Horoz, şirketin merkezini 19 yaşındayken İstanbul’a taşımış. 1970 sonrasında uygulanan teşviklerden yararlanarak 10 TIR’lık bir filo oluşturmuş. 1980’lerde uluslararası taşımacılığa da başlamış. 1994’de Türkiye’nin Gümrük Birliği’ne girmesiyle vizyonunu batıya çevirip dünyaya açılmış. 1995’de deniz ve hava taşımacılığı ile gümrüklemeye girmiş. 2000’de Fransız taşımacılık devi SDV ile deniz ve hava taşımacılığında ortak olmuş. Bugün 350 milyon dolar ciroya koşan Horoz, 65’inci yılında gayrimenkul sektörüne de giriyor. Hadımköy’deki genel merkez ve depo arazisi üzerinde 400 milyon dolar proje değeri olan dev bir kompleks yapmaya hazırlanıyor. 220 bin metrekare ticari alana sahip komplekste, 5 yıldızlı otel, rezidans, alışveriş ve toplantı merkezi yer alması planlanıyor. Horoz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Horoz ve Horoz Grubu Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Taner Horoz, Horoz’un geride kalan 65 yılının yanı sıra geleceğe dönük plan ve yatırımlarını birlikte anlattı.

Nakliyeci kökenli Horoz Lojistik, 65 yıldır bu sektörde. Günümüzde lojistiğin üstlendiği görev nedir?

- Lojistik ile nakliyecinin rolleri farklı. Lojistikçi biraz daha planlamacı hizmetleri entegre eden rolü üstlenen bir üst yapı. Bunun için dev firmalarla çalışıyoruz. Biz nakliyeci ile birlikte iş yapıyoruz. Müşterinin tedarik zinciri içinde yer alan lojistik ihtiyaçlarına en uygun çözümü üretiyoruz. Depolama, gümrükleme, sigorta, her türlü taşıma hizmetini organize ediyoruz. Katma değer yaratıp hizmet kalitesini artırabiliyoruz.

İNŞAAT FİRMASIYLA ORTAK YAPARIZ

Lojistik, otomotiv ve perakende dışında yeni bir sektöre girmeyi düşünüyor musunuz?

- Şu anda Hadımköy’de genel merkezimizin ve depolarımızın bulunduğu alana büyük bir kompleks yapmayı planlıyoruz. Buraya 1991’de geldik. Şimdi buralar öyle gelişti ki etrafımız konutlar, alışveriş merkezleri, parklar, oyun sahalarıyla doldu. Sanki çocuk parklarının yanında TIR’cılık yapıyormuşuz gibi olduk. E-5’le TEM’in kesiştiği bir noktadayız. Burada çok büyük bir kompleks kurmak için çalışmalara başladık.

Nasıl bir proje olacak?

- Çok büyük bir proje olacak. 5 yıldızlı, 350 odalı bir otel, alışveriş merkezi, bin konut ve toplantı merkezinden oluşacak. 100 bin metrekare konut, 100 bin metrekare alışveriş merkezi, 20 bin metrekare otel, yerin altında da 100 metrekarelik otopark planlıyoruz.

Böyle bir proje değeri nedir?

- Kompleksin ticari değerinin 400 milyon dolar olacağını tahmin ediyoruz. Bu projeyi bir inşaat firmasıyla ortak yapmayı ve önümüzdeki yıl başlamayı düşünüyoruz. İnşaat bizim işimiz değil, ciddi bir bilgi ve birikim istiyor.

İtalya, Rusya ve Polonya’da lojistik şirketleri kurduk

Lojistikte yurtdışında nasıl bir strateji izliyorsunuz?

- İtalya, Polonya ve Rusya’da şirketler kurduk. Araç yatırımlarımızı yaptık. Türk plakalı araçlarla sıkıştığımız noktada yabancı plakalı TIR’larımızı devreye sokuyoruz. Türk nakliyecisinin önünde araç geçiş kotaları, otoban ücretleri, vizeler gibi birçok engelle karşılaşmadan müşterilerin malını taşıyabiliyoruz. Ayrıca artık Türk kökenli müşterilerimizin uluslararası ticarette iş ortağı haline geliyoruz. Çok uluslu Türk şirketlerinin Çin’den, Hindistan’dan aldıkları malları Rusya’ya, Polonya’ya taşıyoruz. Burada henüz 10 milyon dolarlık olan iş hacmimizi önümüzdeki yıl 35 milyon dolara çıkaracağız.

NURETTİN HOROZ

Horoz Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Horoz, 1941 Gaziantep doğumlu. 1952 yılında babası Mehmet Emin Horoz’un rahatsızlanması üzerine henüz çocuk yaşta aile şirketi Horoz Nakliyat’ta çalışmaya başladı. 1957’de babasını kaybeden Nurettin Horoz, 17 yaşında işlerin başına geçti. Nurettin Horoz, Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Üyesi.

Horoz Lojistik’in müşterileri için ürettiği bazı iş çözümleri

MALI VE SERVİSİ BİRLİKTE GÖTÜRÜYORUZ: Bosch, Siemens, Profilo ve Vestel bayileri artık bizim depomuzu kullanıyor. Bu deponun bünyesinde hepsinin yetkili servis elemanları mevcut artık. Ürün satılınca müşteriye teslim ederken yetkili servis elemanını da götürerek ürünü kullanıma hazır hale getiriyoruz. Üreticiler de hangi bayisi, hangi malı, ne zaman, kaç adet satmış izleyebiliyor. Müşteri de bir gün malın, başka gün servisin gelmesini beklemek zorunda kalmıyor.

KLİMALAR DOLAŞMAKTAN KURTULDU: Uzakdoğu’dan klima ithal eden bir firma malın tamamını İstanbul’a getirip oradan bayilerine dağıtıyordu. Biz, hangi bölgede ne kadar satmayı planlıyorsa Uzakdoğu’dan yüklemeyi ona göre yapıp direkt olarak satılacakları bölgelerdeki depolara teslim etmeye başladık. Böylece mallar karayoluyla tekrar başka illere gitmekten kurtuldu.

COLİN’S’E CİDDİ TASARRUF SAĞLADI: Colin’s’in sahibi Eroğlu Grubu’na çok ciddi tasarruf sağladık. Colin’s, Türkiye dışında bazı ülkelerde güçlü. Uzakdoğu’dan büyük ithalatı var. Bunları Türkiye’ye getirip, ayrıştırıp diğer ülkelerdeki mağazalarına gönderiyordu. Biz Çin’de onlar adına depoladık, verdiği siparişe göre orada ayrıştırıp doğrudan gidecekleri ülkelerdeki mağazalara yolladık. Malların hepsinin Türkiye’ye gelmesine gerek kalmadı.

KOÇTAŞ’IN ÜRÜNLERİNİ KURUYORUZ BİLE: Koçtaş’ın bütün mağazalarına yapılan nakliyenin yanında, müşteriye sattığı ürünleri de teslim ediyoruz. Üstelik bu konuda yetişmiş elemanlar aldık, taşıdığımız mobilya türü ürünleri müşteri isterse biz kurabiliyoruz.

Tiffany’de 2008 ciro hedefi 45 milyon dolar

Tiffany ile perakende sektöründe beklediğinizi bulabildiniz mi?

- Tiffany’nin isim hakkını 1999’da aldık. Bu işte Modateks ile ortağız. 2001’de krize yakalanınca 2004’de ihtiyatlı gittik. Son 3 yıldır önemli alışveriş merkezlerinde 40 mağaza açtık. Önümüzdeki 3 yılda 25-30 mağaza daha açacağız. Anadolu’da da önemli noktalarda 40 bayimizin mağazası var. 2006’da 27 milyon dolar olan cironun da 2007’de 35 milyon dolar olmasını bekliyoruz. 2008 hedefimiz ise 45 milyon dolar.

12 milyon dolara ticari araç merkezi yapıyoruz

Otomotivde yeni yatırımınız olacak mı?

- 1996’dan beri Renault Trucks ana bayisiyiz. 2005’ten beri de Frauhauf markalı römork satış ve servis hizmetini yürütüyoruz. Hadımköy’de TEM Otoyolu üzerinde 12 milyon dolara yeni bir merkez kuruyoruz. Su tankeri, özel temizlik araçları, itfaiye arabasının üst ekipmanları gibi özel amaçlı araçları da satacağız. Böylece sattığımız ticari araçların üst ekipmanlarını da hazır bulunduracağız. Ayrıca ticari araçlarda çok yapılmayan ikinci el araç alım satımını da yapacağız.

1952 yılından beri şirketin başında olan 66 yaşındaki Nurettin Horoz, artık sadece Horoz Holding Yönetim Kurulu Başkanı. Üç ay önce bütün yetkilerini ve Horoz Grubu Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı oğlu Taner Horoz’a devretti.
Yazarın Tüm Yazıları