Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Logosunu seven korusun

Dünyayı ve üzerindeki yaşamı korumak, kurtarmak; yoksullukla, açlıkla, hastalıklarla mücadele etmek için her yol mubah.

Zaten bu amaçla bir şeyler yapmak, sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek bu günlerde dünyanın en prestijli şeyi.
Tüm markalar, şirketler, kurumlar, vakıflar çevreci projelerin parçası olmaya çalışıyor.
“Save Your Logo / Logonu Koru” da bunlarda biri.
Lacoste’un önayak olduğu, Fransa merkezli, kâr amacı gütmeyen bir girişim. Ve kabul etmek gerekir ki zekice.
Dünya üzerindeki pek çok markanın logosunda, bugün koruma altına alınması gereken hayvanlar veya bitkiler var. Paul&Shark’ın köpekbalığı, Kipling’in maymunu, Peugeot’nun aslanı, Puma’nın adı üstünde puması, İstanbul Deniz Otobüsleri’nin (İDO) yunusu, Emporio Armani’nin kartalı, Penguin yayınlarının pengueni gibi.
Save Your Logo’nun amacı, bu şirketleri logosundaki canlıyı koruma altına almaya, alan kuruluşlara bağışta bulunmaya ikna etmek. Amaçlarını üç başlık altında toplamışlar: Koruma, eğitim ve farkındalık yaratmak.
Proje Lacoste destekli ama tüm markalara açık. Zaten organizasyonun sitesinde Lacoste sadece katılan markalardan biri olarak görünüyor. Projenin sahibi gibi görünmek istemiyorlar sanırım.
Şimdilik destek veren sadece üç marka var. Lacoste, sigorta şirketi MAAF (logosunda yunus var) ve Val d’Isere (logosunda stilize bir kartal bulunuyor).
Ünlü timsah logosuna sahip Lacoste, Çin’de ve Amazonlar’daki Orinoco Nehri’nde yaşayan timsahların bakımını üstlenmiş. Nesillerinin devam etmesine ve biyolojik çeşitliliklerinin korunmasına yardımcı olacaklar. Türkiye’deki timsahların korunması için de çaba gösteriyorlar. Darıca Hayvanat Bahçesi’nde bulunan 7 timsahın yıllık bakımını üstlenmişler.
Konuyla ilgili bir de küçük koleksiyonları var. Tasarımcı kardeşler Fernando ve Humberto Campana, sosyal sorumluluk projesine destek sağlamak için özel tişörtler dizayn etmiş. Dünyada ve Türkiye’de sınırlı sayıda olacaklar. Lansmanı 13-22 Kasım tarihleri arasında İstanbul İstinye Park AVM’de düzenlenecek olan organizasyonla yapılacak. Söylemeden edemeyeceğim, tişörtlerden birinin değeri 4 bin Euro. Sadece 12 tane üretilmiş, biri İstanbul’a gelecek. Üzerinde irili ufaklı tam 1461 tane timsah olacak. Diğerlerinin fiyatı daha normal, 265 lira. Aralıktan itibaren satın alabilirsiniz.
X