Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Liseliler projeleriyle yarıştı

    Gülseven ÖZKAN
    16 Nisan 2016 - 09:46Son Güncelleme : 16 Nisan 2016 - 09:54

    Liseli gençler bu yıl üç üçüncüsü yapılan ‘Davranış Bilimleri Fikir Festivali’nde projeleriyle yarıştı. Toplam 226 projenin yarıştığı festivaldeki projeler arasında zehirli mantarı bulmak için geliştirilen düzenek de vardı, iyi aile modeli ve çocuk başarısı arasındaki ilişkiyi inceleyen de vardı.

    Bu yıl üçüncüsü yapılan Davranış Bilimleri Fikir Festivali’nde 226 proje yarıştı. Liseli öğrencilerin geliştirdikleri çalışmalar arasında fen ve sağlık bilimleri alanında zehirli mantarları tespit eden düzeneği hazırlayan Atatürk Fen Lisesi öğrencileri birincilik elde etti. Sosyal bilimler alanındaki birinci ise Sakarya Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi’nden bir öğrencinin geliştirdiği ve çocuğun başarısını arttırmak için aile yapısının incelenmesine yönelik projesiyle birinci oldu. Birinciler 6’şar bin TL ödül kazandı. Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerinin katıldığı ödül töreninde bilimin önemine vurgu yapıldı, gençlerin projelerine destek verilmesi gerektiği belirtildi.

    İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Üsküdar Üniversitesi ortaklığıyla lise öğrencilerine yönelik organize edilen ‘Davranış Bilimleri Fikir Festivali’ bu yıl üçüncü kez yapıldı.  “Hayatı fark et, dünya değişsin” temalı proje yarışmasının kazanlarının açıklandığı törende dereceye giren öğrencilere çeşitli ödüller verildi. TBMM Meclis Başkanı İsmail Kahraman’ ın da katıldığı etkinlikte açılış konuşması yapan İstanbul İl  Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci şunları söyledi:
    “İnsan çok yönlü bir varlık. Ancak bu varlık oluşurken fıtrattan, mizaca kişilikten hayata uzanan bir biricikten bahsediyoruz. Geçmişten alınan eğitimle çevrenin de önemli olduğunu biliyoruz. İnsanı 360 derece çevreleyen bilişsel, duyusal  ve sosyal gelişiminin çok önemli olduğunu biliyoruz. Bunlar akademik, manevi ve sosyal bir gelişim alanı. Akademik gelişim alanında işlenerek yorumlanarak düşünme eyleminin daha incelmiş rafine hali, yani fikre dönüşmesi için bu tarz çalışmalar bizim için çok önemli. Burada iki şey birleştirilmeli. Sosyal bilimleri bütünlüğü içinde düşünme ve duyuş becerileri çok önemli. Bunların birleştirilmesi gerekiyor. Üst düşünme becerileri eleştirel düşünme, karar verme, sorgulama, problem oluşturma, sorun çözme. Duyuş becerileri alanı ise tefekkür, basiret, feraset, keşif gibi yollardan oluşuyor. Bunları birleştirdiğiniz zaman gerçek bilim adamı olma yolunda ilerlemiş olacaksınız. Bu nedenle bu tarz çalışmalar öğrencilerimiz için çok önemli.”

    DİN VE POZİTİF BİLİMLER BİRLEŞMELİ

    Törende açılış konuşmacıları arasında yer alan Üsküdar Üniversitesi  Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan ise bilimin önemine değinerek şöyle konuştu:
    “Son yıllarda insan nasıl öğrendiği, ideal eğitimin nasıl olduğuna yönelik çeşitli araştırmalar yapılıyor. Bu konuda beyin temelli öğrenme öne çıkıyor. Bununla birlikte disiplinli ve eğlenceli ortamda ideal öğrenme oluyor. Bu projelerde özgün fikirler ortaya çıktı ve bu fikirler yaygın etkisi varsa yayılıyor. Gençleri proje konusunda motive etmemiz gerekiyor. İnsanların gelecekteki baharı için din ve pozitif bilimleri birleştirmek gerekiyor. Bilimsel proje ne yapabiliriz diye düşündük ve bu çalışmaları yaptık. Türkiye’de bilim merkezi açılıyor. Üniversitede duygusal zekayı öğretiyoruz. Bu zamanın dili, bilim dili. Fizik, kimya içine değeler eğitimi yerleştirerek iyi insan yetiştirilebiliyor. Bu projelerde sosyal ve fen bilimlerini birlikte ele aldık. Angut kuşu yere her indiğinde bir yerini yaralıyor. Çünkü rüzgara göre nasıl pozisyon alacağını bilmiyor. Zamanın rüzgarını bilin. Yaptığınız işlerde mutlaka heyecan olsun, bütün öğrencilerin projeleri bizim için çok değerli.”

    ÖĞRENCİLER İÇİN FAALİYETLER YÜRÜTÜYORUZ

    Festivalde konuşan Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Muammer Yıldız ise  her öğrencinin projesinin değerli olduğunu belirterek şöyle devam etti:“Çocukların küçük yaşlarda kendi düşüncelerini ifade etmelerini çok değerli buluyoruz. Bu festivalin büyüklüğü de buradan geliyor. Müfredat, ders kitaplarının  yenilenmesi, eğitim çıktılarının değerlendirilmesi , öğretmenlerin yetkinlikleri, öğrencilerin kariyeri için faaliyetler yürütüyoruz. İstanbul’da bütün okulların, eserlerin daha görünüyor olması için bu tür projelere ihtiyaç vardı. Ortaya çıkan eserlerin değerlendirmesinde dereceye girenlerin hayata geçmesi için katkı gerekiyor. Bu eserlerin ürüne dönüşmesi de çok önemli. Ülkemizin kalkınması için üniversitelerin akademik birikimini bakanlıkla paylaşması gerekiyor. Bunun da farkındayız. Bunun arkasında olan bütün idarecileri ve öğrencileri tebrik ediyorum.”  

    Törende konuşan Bilim Sanayi  ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Ali Çelik ise, “Her fikir düşünce değerlidir. Bakanlığın gençler için yaptığı çok iş var. Gençlerin yaptıkları bütün çalışmalarda onların arkasındayız. Yeni kanun hazırlığı içindeyiz. TBMM’den  Ar-Ge reform paketi geçti. Üretim reform paketini de çıkarmaya hazırlanıyoruz. Bir fikrin hayata geçirilmesi içinde Bakanlık TÜBİTAK kanalı ile size destek veriyor. Patentin ardından girişimcilik desteği veriyor. Gençlerin çalışmalarını bu gibi yollarla destekliyoruz.”

    HANGİ PROJELER BİRİNCİ OLDU?

    Liseliler projeleriyle yarıştı

    Öğrencilerin  projeleriyle yarıştığı festivalde dereceye giren birinciye 6 bin, ikinciye 4 bin, üçüncüye ise 2 bin TL ile ödül verildi. Festivale 84 okuldan 226 proje katıldı. Fen ve sağlık bilimleri ile  sosyal bilimler alanı olmak üzere iki kategoride düzenlenen etkinlikte lise 9, 10, 11, 12’nci sınıf öğrencilerinin çalışmaları jüri tarafından değerlendirildi. Lise öğrencilerini bilime teşvik etmek için düzenlenen festivalde fen ve sağlık bilimleri alanında birinciliği İstanbul Atatürk Fen Lisesi öğrencileri elde etti. 12’nci sınıf öğrencisi Deniz Dereli ve Eda Küçükgüven tarafından geliştirilen ‘Zehirli Mantarlara Kit’ adlı proje bu dalda birinci oldu.

    Çalışmada yer alan öğrencilerden Deniz Dereli projeyi, “Tüketimde zehirli mantarları azaltmak için zehirli mantarları tanıyan bir kit geliştirdik. Kite mantar suyunu damlattığımızda ortaya çıkan kitte bulunan çizgilerle zehirli olup olmadıklarını anlıyoruz. Çift çizgi görülüğünde  mantar sağlıklı anlamına geliyor. Bu çalışmayı gelecekte daha iyi bir noktaya taşımak istiyoruz. Yeni projeler yapmak istiyoruz” sözleriyle anlattı.

    Liseliler projeleriyle yarıştı

    Sosyal bilimler dalında ise birinciliği Sakarya Cemil Meriç Sosyal  Bilimler Lisesi’nden Orçun Samet ‘Çocuk Başarısını Arttırma, Aile Yapısını İyileştirme Hareketi Projesi’ ile birinci oldu. Orçun Samet, “Bu alandaki eksikliği ve ailelerin yaklaşımlarını inceledim. İyi aile ile iyi birey ortaya çıktığını gördüm. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile okulların rehberlik bölümlerinin ortak çalışmalar yapmasını içeriyor. Projenin farkı, zorunlu ders uygulamasına dayanıyor.”

     

    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı