Lisanslı çocuk ürünlerine 35 milyon dolar harcadık

Emre ÖZPEYNİRCİ
25.04.2004 - 01:56 | Son Güncelleme: 25.04.2004 - 01:56

Dünyaca ünlü Mattel, Nickelodeon, UniversaL Studios, gibi gruplara ait tüm çocuk ve genç markaları Türkiye’de temsil eden Gamma firması, lisans portföyündeki 30’dan fazla karakterle Türkiye’de her sektörden ürünlere lisans hakkı pazarlıyor.

Gamma’nın temsil ettiği lisans karakterlerin başında, Barbie, Garfield, Temel Reis, Nickelodeon karakterleri, Ağaçkakan Woddy Woodpecker, Hotwheels, My Scene, Betty Boop ve Smiley geliyor.

Gamma Ajans Genel Müdürü Zeynep Ataman, çocuk sektörü için bilinen, markalaşmış klasik karakterler ya da çizgi film karakterleri yaratmanın çok emek gerektiren maliyetli bir iş olduğunu belirtti. Çocukların televizyonda izleyip sevdiği, ya da oyuncağı ile oynadığı karakterlerle arasında sıkı bir bağ oluştuğunu kaydeden Ataman şöyle konuştu: ‘Lisanslı ürünleri almaya sevgi ve bazen tutku yöneltir. Bazen de moda diye çocuk buna uymak ister. Örneğin kız çocuklarının Barbie sevgisi gibi. Nickelodeon karakterleri de televizyonda yayını arttığı sürece fanatik sevenlerini oluşturdu. Temel Reis, Garfield ve Ağaçkakan Woody ise, Türkiye tanınırlığında ilk sırada yer alan ve hiçbir zaman ölmeyen klasik karakterlerimizdir.’

Ataman, lisans alımı ve karekter kullanımında kırtasiye ve okul ürünleri sektörünün başı çektiğini belirterek, daha sonra oyuncak, aksesuvar ve ev tekstilinin geldiğini söyledi. Özellikle ev tekstili ve dekorasyon grubunda bu sene büyük bir artış gözlemlediğini belirten Ataman, ‘Örneğin Barbie halı haklarını verdiğimiz firmaya ihracat için 5 Avrupa ülkesini de açtık. Talebe yetişemiyoruz. Bugüne dek her sektörden birçok firmaya örneğin Zorlu Linen, Goldaş, Lc Waikiki, Çilek Mobilya, Doğan Egmont, Net Yayıncılık, Hakan Çanta gibi Türkiye’nin seçkin birçok firmasına lisans hakkı verdik ve vermeye devam ediyoruz’ dedi.

Ataman, Türkiye’de çocuk lisanslı ürünlerin yarattığı satış hacminin oyuncak hariç geçen yıl 35 milyon dolar olarak gerçekleştiğini tahmin ettiklerini belirterek, ‘Bugün Çarşı Mağazaları’nda her dakika 1.2 adet Barbie lisanslı ürünleri satılıyor. Geçen yıl bu rakama hiçbir çocuk markasının ulaşabildiğini zannetmiyorum’ dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı