Gündem Haberleri

GÜNDEM

    LinkedIn halka arza gidiyor

    Dow Jones
    31 Ocak 2011 - 09:16Son Güncelleme : 31 Ocak 2011 - 09:16

    Profesyonellere yönelik sosyal paylaşım ağı LinkedIn, bu yılın sonunda halka arza gitmeyi planladığını açıkladı.

     Küresel ekonominin nabzı EKONET'te atıyor                   

     

    Şirket, halka arz sürecinin başlaması için ABD sermaye piyasaları denetleme organı SEC’e gerekli başvuruyu yaptı. LinkedIn, şimdilik 175 milyon dolarlık bir halka arz gerçekleştirmeyi plansa da, şirketin piyasadan toplayacağı paranın planlanandan daha fazla olabileceği belirtildi.

     

    California merkezli şirket kendisini internet üzerindeki en büyük profesyonellere yönelik sosyal paylaşım ağı olarak tanımlıyor ve 200’den fazla ülkede, 90 milyonun üzerinde kullanıcısı bulunuyor.

     

    Şirket ne kadar hisse satacağını ya da hisselerini ne kadara satacağını açıklamadığı için, halka arzın değeri önceden tahmin edilemiyor.

     

    ÖNCÜLÜK EDECEK  

    LinkedIn’in halka arzı, önümüzdeki yıllarda diğer internet şirket şirketleri tarafından takip edilebilir. Aralarında internet üzerinden oyun hizmeti sağlayan Zynga, okul kitapları kiralama servisi Chegg ve uygun bilet bulma sitesi Groupon ve sosyal paylaşım sitesi Facebook’un da yer aldığı birçok şirket, halka arz planladıklarını açıklamıştı.  

     

    LinkedIn, 2010’un ilk dokuz ayında, 161 milyon dolar gelir elde ettiklerini, toplamdaki net gelirlerinse 10 milyon dolar olduğunu belirtti. Şirket, 2009’un aynı döneminde bilançosuna 3.4 milyon dolar zarar yazmıştı.

     

    Şirket, reklam ve işe alım hizmetinden gelir elde ediyor.

     

    LinkedIn, son yıllarda üye sayısını artırıp, küresel ekonomik kriz sürecinde yüksek gelirler elde etmiş olsa da, 2007-2009 yılları arasında bilançosuna zarar yazdı. Şirketin 2010’un tamamındaki bilançosu bilinmiyor ancak kâr ettiği tahmin ediliyor.

     

    LinkedIn, küresel çapta 500 milyonun üzerinde kullanıcısı bulunan ve 2010’da bilançosua 2 milyar dolar kâr yazan, sosyal paylaşım ağı devi Facebook ile karşılaştırıldığında oldukça küçük çaplı bir şirket olarak kalıyor. Facebook’un, LinkedIn’i büyüklük açısından 5’e katladığı belirtildi.

     

    KULLANICILARI ENDİŞELENDİRİYOR

    Şirkete yönelik büyük endişelerden biri de kullanıcılarının Facebook’takiler kadar aktif olmaması.

     

    LinkedIn, şirket değerlendirmesinde, kullanıcılarının büyük bir çoğunluğunun aylık olarak çok fazla yoğun ziyaretler gerçekleştirmediğini kabul etti.

     

    <ı style="mso-bidi-font-style: normal">*Bu yazı Dow Jones’un “Networking Co LinkedIn Files IPO; Revenue Doubled Through Sep” başlığıyla geçtiği haberden derlenmiştir. <ı style="mso-bidi-font-style: normal">

    <ı style="mso-bidi-font-style: normal"> 

    EkoNet'i Facebook'ta takip etmek için:                

    http://www.facebook.com/#!/HurriyetEkonet                                                                

                                    

    EkoNet'i Twitter'da takip etmek için:                  

    http://twitter.com/HurriyetEkonet   

    <ı style="mso-bidi-font-style: normal"> 

    <ı style="mso-bidi-font-style: normal"> 

    <ı style="mso-bidi-font-style: normal"> 

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı