ANKARA HABERLERİ

Limitli sayıda üretilen el yapımı saatlere ilgi büyük

Gamze KOLCU
10.05.2011 - 00:00Son Güncelleme :

Saatin artık sadece zamanı gösteren bir alet değil, vazgeçilmez bir aksesuar haline geldiğini belirten Greenwich Saat Mağazaları Servis Müdürü Ahmet Şentürk, “Bazı insanların 30-40 saati var. Son yıllarda limitli saatler üretilmeye başlandı. Bu saatlere de ilgi giderek artıyor” dedi.

Gamze KOLCU

BİLİNÇLİ saat koleksiyonerlerinin sektörel üretimi etkilediğini belirten Greenwich Saat Mağazaları Servis Müdürü Ahmet Şentürk, markaların limitli üretim yaptıkları saatlere ilginin arttığını söyledi.
Günümüzde saatin sadece zamanı gösteren bir alet değil, vazgeçilmez bir aksesuar haline geldiğini vurgulayan Şentürk, “Saat artık prejtij ve kalite göstergesi haline geldi. Bazı insanların 30-40 saati var. Bu satışlarda markanın yanı sıra limitli üretilen saatlerde ön plana çıktı” dedi.
Saat satışında güvenilirliğin ve kalitenin çok önemli olduğunun altını çizen Şentürk, “Alışverişin nereden ve kimden yapıldığı hayati önem taşıyor. İnternet aracılığıyla yapılan alışverişleri doğru ve sağlıklı bulmuyoruz. Tüketici internetten bulduğu her markayı güvenilir zannediyor. Malesef internette de artık her marka, her model piyasadaki fiyatlardan daha düşük seviyelerde seyrediyor. Başlarda tüketiciyi cezbeden bu durum, ilerleyen günlerde can sıkıcı sonuçlara yol açabiliyor. Garantisi olmayan, sahte olup olmadığı anlaşılmayan saatler vatandaşı kardan çok zarara sokuyor” diye konuştu.

Prestiji çok önemli

Tüketicinin sahte saati göz yordamıyla anlamasının mümkün olmadığını, çoğu zaman kendilerinin bile saatin iç aksesuarlarını görmeden karar veremediklerini vurgulayan Şentürk, şöyle devam etti:
“30 yılı aşkın bir süredir saat işiyle uğraşıyorum. Bu işe başlamadan önce de İsviçre’de eğitim aldım. Buna rağmen bazı saatlerle karşılaştığımda sahte olup olmadığını anlamakta güçlük çekiyorum. Bizim bu denli zorlandığımız bir konuda vatandaşın sahte gerçek ayrımını yapması mümkün olmuyor.
Güvenilir ürün için resmi satış temsilciliklerinin tercih edilmesi gerekiyor. Yıllarca kullanılacak ürünün garantisinin olduğunun bilinmesi tüketiciye de güven veriyor. Marka kadar markanın satışa sunulduğu mağazalar da önemli. Markanın prestiji o markanın satıldığı mağazanın da prestijli olduğunu gösteriyor. Bilinçli tüketici de satış temsilciliklerini tercih ediyor. Yıllarca kullanabileceği saatleri, güvenilir mağazalardan  alması gerektiğini biliyor.”   

Atatürk saati yok sattı

NAPOLYON Bonapart’ın 5. kuşak torunu “Dewitt” markasının yaratıcısı Jerome de Witt’in, Greenwich Saat Mağazaları’nın sahibi Emin Aykaç’ın isteği üzerine Türkiye’ye özel yaptığı Atatürk saatlerine ilginin çok yoğun olduğuna değinen Şentürk, saatlerde Atatürk’ün rölyefi ve imzası bulunduğunu belirtti.
İlk etapta Türkiye’ye 10 tane getirilen el yapımı saatlere ilginin çok yoğun olduğunu vurgulayan Şentürk, “Witt, tam 1.5 yıl saatin tasarımı üzerinde tek başına çalışmış. Sonunda Atatürk’ün rölyefi ve imzasını saate aktarmış. 81 tane içi beyaz (altın ve pırlanta kaplı), 81 tane içi siyah, 18 tane de kadın saati yaptırdık. İlgi de bizi çok memnun etti. Kısa sürede yok sattı” dedi.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Limitli sayıda üretilen el yapımı saatlere ilgi büyük haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.



ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ

07 Aralık 2017, Perşembe
  • İmsak
    06:03
  • Guneş
    07:50
  • Öğle
    12:51
  • İkindi
    15:16
  • Akşam
    17:31
  • Yatsı
    19:06
Sayfa Başı