Limak, Sabiha Gökçen’deki yüzde 40 hissesini TAV’a devrediyor

Çilem KAYA AÇIK
16.09.2014 - 00:53 | Son Güncelleme:

TAV ile Limak, Sabiha Gökçen Havalimanı için masaya oturdu. Yüzde 40 hisseyi 285 milyon Euro’ya devreden anlaşma, TAV için İstanbul’un “fethi” değerini taşırken, Limak için “ilk göz ağrısına veda” anlamına geliyor.

DÜNYANIN en hızlı büyüyen havalimanları arasında gösterilen İstanbul Sabiha Gökçen (İSG) Havalimanı, iki ezeli rakip TAV ve Limak Holding’in el sıkışmasıyla TAV yönetimine geçiyor. TAV, Sabiha Gökçen’deki Limak Holding’e ait yüzde 40’lık hisseyi 285 milyon Euro’ya satın aldı. Sabiha Gökçen’in yüzde 60’ı Malaysia Airport Holding’e ait.

Limak, Sabiha Gökçen’deki yüzde 40 hissesini TAV’a devrediyor TAV Sabiha Gökçen'de Nihat Özdemir'in hisselerini aldı

Limak, Sabiha Gökçen’deki yüzde 40 hissesini TAV’a devrediyor TAV Sabiha Gökçen Havalimanı'na ortak oldu

EZELİ RAKİPLER EL SIKIŞTI

İki şirket, bugüne kadar başta Sabiha Gökçen ve üçüncü havalimanı ihalesi olmak üzere birçok ihalede rakip oldular ve üst düzey “atışmalarla” gündeme geldiler. TAV yönetiminin, üçüncü havalimanı ihalesi öncesinde yaptığı iddialı açıklamalar gündem olmuş daha sonra kaybettikleri ihalenin ardından moral bozukluğu yaşarken borsada da hisseleri değer kaybetmişti. Limak Holding’in aralarında bulunduğu konsersiyumun üçüncü havalimanı ihalesini almasıyla, İstanbul “hava sahasında” ağırlığını yitirdiği düşünülen TAV, bu adımla önemli bir hamle yaptı. TAV, üçüncü havalimanının faaliyete geçmesinin ardından Atatürk Havalimanı’nın kapanmasıyla kaybedeceği pazarı korumak için stratejik adım attı. Yaklaşık bir yıldır İSG havalimanı için Limak ile görüştüğü bilinen TAV, rakibini ikna ederek yüzde 40’lık hisse için el sıkıştı.

HİSSEDE İKİNCİ DEĞİŞİKLİK

TAV, ilk etapta Hintli GMR grubuna ait yüzde 40’lık hisseye talip olmuş görüşmeler yapmıştı. Ancak havalimanı için Malezyalı ortak da atağa geçerek, hissede öncelik hakkıyla Hintli GMR’nin yüzde 40 hissesini alarak payını yüzde 60’a çıkarmıştı. TAV ve Limak arasında el sıkışılan hisse değişiminde son sözü hissede öncelikli konumuyla Malezyalı ortak söyleyecek. Ama her iki şirket üçüncü ortağın bu anlaşmadan daha önce haberdar edildiğini ve sorun çıkmayacağını belirtiyor. Sözleşmeye göre gerekli onayların alınması ve işlemin tamamlanmasının ardından TAV ve Malaysia Airport, Sabiha Gökçen’de ortak olarak havalimanının yönetiminde eşit paya sahip olacak.

Buruk bir sevincim var

Limak, Sabiha Gökçen’deki yüzde 40 hissesini TAV’a devrediyor

LİMAK Holding Başkanı Nihat Özdemir, Sabiha Gökçen’i “ilk gözağrım” diye niteleyerek “Sabiha Gökçen Havalimanı bizim ilk kez kendi havalimanımız olarak inşa edip işlettiğimiz proje oldu. Onun için yeri ayrıdır. Ancak değerini bulunca satışına karar verdik. TAV’ın Sabiha Gökçen’e ilgisi sürüyordu. Son görüşmeler kısa sürdü. Benim içimde kızını evlendirmiş bir babanın buruk sevinci var. Buradaki know how’ımızı Kosova’ya Mısır’a taşıdık. O kapıları da bize hep Sabiha Gökçen açtı.”

DEV İHALEDE POLEMİK YAŞADILAR


Limak, Sabiha Gökçen’deki yüzde 40 hissesini TAV’a devrediyor

TAV Havalimanları’nın, Sabiha Gökçen’deki Limak Holding’e ait yüzde 40 hisseyi satın alması, 3. Havalimanı ihalesinde yarışan rakipler arasındaki polemiği akla getirdi. İhale öncesinde Hürriyet’e konuşan Sani Şener, “Bilek güreşine artık hazırız” demiş, ihale sonrası Limak’ın patronu Nihat Özdemir, TAV’ın ortaklarından Hamdi Akın ve TAV CEO’su Sani Şener’e yönelik tartışma yaratacak açıklamalar yapmıştı. Özdemir, Akın için “Ben şantiyeleri o Londra’ları geziyor” Şener içinse “Bu işi Sani’den daha iyi biliriz” demişti. Tartışma yaratan sözlere ilişkin Akın’dan ise “yakışıksız bir açıklama” yanıtı gelmişti.

Enerjimizi 3. havalimanına ayıracağız

LİMAK Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Özdemir, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki yüzde 40 hissesinin TAV’a satışı ile ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “İyi bir teklif gelince neden olmasın dedik. Gelen teklifi çok kısa bir süre içinde inceledik ve değerlendirdik. Biz aslında uzun süreli işletmeciden çok, havalimanı projesini geliştiren ve uygulayan bir firma olarak öne çıkıyoruz. Sabiha Gökçen’de de aynı şekilde projeyi geliştirip uyguladık. Belli bir değerin üzerine çıkınca da satmayı tercih ettik. Ancak özellikle ilk alım hakkının Malezyalı ortakta olduğunu hatırlatmak istiyorum. Satış, bütün bunlar değerlendirildikten sonra resmileşecek. Biz de bütün enerjimizi ve konsantrasyonumuzu 3. Havalimanı’na ayıracağız.”

İlk ihalede yarışmışlardı

İSTANBUL Sabiha Gökçen Havalimanı ihalesi 2007 yılı haziran ayında yapılmıştı. Sabah saat 10.00’da başlayıp gece yarısı tamamlanan ihaleyi Limak-GMR-Malaysia konsersuyumu 1 milyar 932 milyon Euro teklifle kazanmıştı. Aynı ihalede TAV’ın bulunduğu konsersiyum, 15. açık arttırmada 1 milyar 540 milyon Euro’ya ulaşan fiyatta çekildiğini duyurmuştu.

TAV, 2013’te 84 milyon yolcuya hizmet sundu

TAV Havalimanı Holding, işlettiği havalimanları dışında duty free, yiyecek-içecek hizmetleri, yer hizmetleri, bilişim, güvenlik ve işletme hizmetleri gibi havalimanı operasyonunun diğer alanlarında da faaliyet gösteriyor. Bu çerçevede TAV Havalimanları, Letonya’nın Riga Havalimanı’nda da duty free, yiyecek içecek ve diğer ticari alanların işletmesini gerçekleştiriyor. Şirket 2013’de iştirakleriyle birlikte yaklaşık 652 bin uçak seferine ve yaklaşık 84 milyon yolcuya hizmet sundu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı