Gündem Haberleri

    Lieberman Putin'e Russia Today'i şikayet etti

    Hürriyet Planet
    31.07.2012 - 13:06 | Son Güncelleme:

    İsrail Dışişleri Bakanı Avigdor Lieberman’ın geçtiğimiz ay yapılan görüşme sırasında Russia Today kanalını, “İsrail karşıtı yayın yapıyor” diye Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’e şikayet ettiği ortaya çıktı.

    Lieberman’ın aylar boyunca kanalın haberlerinden rahatsız olduktan sonra bunu ilk fırsatta Putin’e aktardığı iddia edildi.

     

    Lieberman’ın şikayeti, Russia Today (RT) Ortadoğu Bürosu Şefi Paula Slier’in dün attığı bir tweet’le ortaya çıktı.

     

    Rus haber sitesi InoForum’da yer alan bir habere atıfta bulunan Güney Afrikalı gazeteci, Lieberman’ın “Putin’e Russia Today kanalı hakkında şikayette bulunduğunu ve RT’nin İsrail bürosunun İsrail karşıtı propaganda saçtığını” söylediğini aktardı.

     

    Slier, “Lieberman, ‘RT muhabiriyle özel konuşmaya çalıştım ama Moskova’dan gelen direktiflerle hareket ediyorlar’ demiş. Yalan, benimle hiç konuşmadılar” şeklinde bir tweet daha attı.

     

    RUS DIŞİŞLERİ KONTROL EDİYOR MU?
    Daha çok RT kısaltmasıyla tanınan Russia Today kanalı İngilizce yayın yapıyor. Moskova hükümetinin uluslararası seyirciyi hedef alan kanalının maddi kaynakları da Rus hükümetinden geliyor.

     

    Üst düzey İsrailli yetkililer Rusya Dışişleri Bakanlığı’nın kanalın yayınlarında söz sahibi olduğunu savunuyor.

     

    NASRALLAH TEPKİSİ
    Slier ayrıca Lieberman’ın Putin’den “RT’nin editoryal politikalarına müdahale ederek İsrail konusunda daha objektif olmasını sağlama” talebinde bulunduğunu da belirtti.

     

    Slier’e göre ayrıca Lieberman, Wikileaks’in kurucusu Julian Assange’ın Russia Today’da yayınlanan programına Hizbullah lideri Hasan Nasrallah’ı davet etmesini de eleştirdi.

     

    BAKANLIK YETKİLİLERİ DOĞRULADI
    Lieberman’ın danışmanları haberle ilgili yorum yapmazken, Dışişleri Bakanlığı’ndan üst düzey bir yetkili Lieberman’ın RT’nin yayınları konusundaki huzursuzluğunu Putin’le yaptığı görüşmede dile getirdiğini doğruladı.

     

    Bir başka bakanlık yetkilisi ise hükümetin RT’e duyduğu öfkenin kökeninde programların içeriği kadar muhabirlerin metotları olduğunu da söyledi.

     

    Yetkili, “Bizim yorumumuzu sormadan haber yayınlıyorlar, röportajları tek taraflı oluyor. İsrail karşıtlığı o kadar güçlü ki bazen El Cezire’yi bile geçiyorlar” diye konuştu.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı