Lezzet ustaları yemekte ‘mineralli su’lara yöneldi yarış ‘doğal’a kaydı

Meltem KARA
30.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme: 30.05.2011 - 09:36

Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü’nün (ITQI) düzenlediği lezzet ve kalite ödüllerinde, Türk firmaları ‘Üstün Lezzet Ödülü’ alarak, 3 yıldıza layık görüldü. Saka Su, içecek kategorisinde bu ödülü alan ilk Türk firma oldu.

ULUSLARARASI Tat ve Kalite Enstitüsü’nün (ITQI) 1961 yılından bu yana her yıl düzenlediği lezzet ve kalite ödüllerinde, bu yıl ilk kez Türk firmaları ‘Üstün Lezzet Ödülü’ ( Best Taste Award) alarak, 3 yıldıza layık görüldü. Marsan Gıda bünyesinde bulunan Saka Su, üretim koşulları, tadı ve ambalajı açısından 120 kişilik şef ve 12 kişilik içecek uzmanı grubunun incelemesi sonucunda içecek kategorisinde bu ödülü alan ilk Türk firması oldu. Saka Su Genel Müdürü Suat Atalay, yarışmaya ilk başvurularında ödül aldıklarını belirterek, “Saka, doğal kaynağından hiçbir işleme tabi tutulmadan şişeleniyor. Dolayısıyla bu ödül doğaya verildi. Bundan sonra yarışma kuralları kapsamında 3 yıl üst üste 3 yıldız alan firmalara verilen Kristal ödülü almayı hedefliyoruz” dedi.

Doğal mineralli su belgesi
Brüksel’de düzenlenen törende Saka Genel Müdürü Suat Atalay ve Pazarlama Müdürü Ceyda Tekin ödüllerini aldı. Suat Atalay, Türkiye’nin Avrupa Birliği standartlarına uygun doğal mineralli suyu Saka’nın dünyadaki tüm su markaları arasında ph seviyesi en yüksek 42’nci su olduğunu söyledi. Atalay, şunları söyledi: “Saka olarak Türkiye ’de mineralli su kavramını yerleştirmeye çalışıyoruz. 2004 yılında Sakarya Hendek’te bulunan kaynak sayesinde kurulan Saka, doğal mineralli su belgesini alan ilk firma. Ayrıca AB uyum yasaları çerçevesinde 5686 sayılı Doğal Mineralli Su Yönetmeliği devreye girince de ilk başvurup, ilk belgeyi alan firma da Saka oldu. Sektörde bir çok ilki gerçekleştirdik, bu ödül de Türkiye için ilk oldu.” Yurtdışında mineralli suyun değerinin bilindiğini, bu nedenle yurtdışı pazarlarda ihracata yöneldiklerini anlatan Suat Atalay, “5 kıtada 25 ülkeye ihracat yapıyoruz ve bu ülkelerde marka haline gelmeyi hedefliyoruz. Geçen yıl Türkiye 22 milyon dolarlık su ihraç etti. Bunun yüzde 30 ’unu biz gerçekleştirdik, bu yıl bu oranı yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Yılda 300 bin ton su sattıklarını ve bunun 60 bin liralık ciroya tekabül ettiğini belirten Atalay, pet su pazarında ilk 5 marka arasında 3 ’üncü sırada, damacana da ise 4’ncü sırada olduklarını söyledi. Önümüzdeki dönemde doğal mineralli su portföyünde gelişme olacağını ifade eden Atalay, “Artık aşçılar ve lezzet ustaları yemeklerinde bile mineralli suyu kullanmaya başladı” dedi.

3.5  milyar liralık pazar

TÜRKİYE’deki su sektörü hakkında da bilgi veren Suat Atalay, 3.5 milyar liralık ekonomik büyüklüğe ulaşan 9.5 milyon tonluk su pazarının bulunduğunu söyledi. Pazarın yüzde 75’inin damacana, yüzde 25’inin ise pet su olduğunu kaydeden Atalay, sektörde 270’in üzerinde markanın faaliyet gösterdiğini ifade etti. Atalay, şöyle konuştu: “Bu markaların 20-25 adedi markalı üretim yapıyor. Geri kalanlar yerel ölçekli ya da merdiven altı üreticiler. Bu nedenle sektörde 5-10 yıl içinde konsolidasyon olacaktır. Türkiye’deki su pazarı doygunluğa ulaştı. Sektöre yeni giren firmalar olursa da sabit pazar içerisinden pay alacaktır. Pet tarafında kârlı bir pazar yok, damacanada da kâr düşüyor. Pet pazarı yüzde 3 büyüme gösteriyor.”

Balparmak ve Laleli yıldızları kaptı

AVRUPA’nın lezzet konusundaki bağımsız otoritesi iTQi, bu yıl 906 ürünü değerlendirdi. Türkiye’den içecek kategorisinde ödül alan Saka Su’nun dışında, iki Türk firması daha ödüle layık görüldü. Yakın zamanda yöresel ürünleri piyasaya sunan Altıparmak’ın markası olan Balparmak,
Bingöl ve Kayseri balı ile 3 yıldız aldı. Balparmak’în Muş ve Yüksekova balı ise 2 yıldız ile ödüllendirildi. Törende ödül alan bir diğer Türk firması da zeytin ve zeytinyağı markası Laleli Gıda oldu. Firmanın zeytinyağı da ITQI’ın şeflerinden 2 yıldız kazandı.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı