Leylek mi, koç mu?

Yapı Kredi Bankası, yıllardır alıştığımız leylek logosundan vazgeçti, Koç Grubu’nun koç logosunu aldı üzerine.

Kırmızı yerine de mavi ağırlıklı renge döndü Yapı Kredi...

Büyük ve herkes tarafından tanınan şirketler için kurumsal kimliği değiştirmek hem zorlu hem de riskli bir operasyon.

Müşteri beğenir beğenmez, tartışılır ve üstelik yüksek maliyetlidir.

Dört yıl önce de Arçelik 40 yıllık logosunu değiştirirken bunun ne kadar büyük bir operasyon olduğuna şahit olmuştuk.

Bayi tabelalarından, antetli kağıtlarına kadar her şeyi değiştirdiler.

Sonuçta eskisinden çok daha güzel ve modern bugünkü logosuna sahip oldu Arçelik...

Yapı Kredi’nin logosunu değiştirip leylekten vazgeçmesini de, ilk başta yadırgayanlar olacaktır.

Tıpkı Arçelik’te olduğu gibi bir süre sonra Yapı Kredi’nin yeni logosunun da eskisinden daha iyi bir yere oturacağını düşünüyorum.

Kaldı ki bir banka için en önemli nokta güvendir...

Son yıllarda kan kaybeden Yapı Kredi’nin yeniden müşteri güveni kazanmak için böyle bir değişime ihtiyacı vardı. Koç logosunun, leylekten daha fazla güven verdiğini de kimse tartışmaz herhalde...

Bu nedenle Yapı Kredi’nin logo değişikliği yerinde ve doğrudur...

"Youtube" gibi bir kanal olsa

"Youtube" içinde yüzbinlerce görüntüyü barındıran, herkesin çektiği görüntüyü yayınlayabileceği bir internet sitesi.

Ne ararsanız var içinde...

Diziler, komik görüntüler, filmler, goller, şakalar, klipler, reality görüntüleri aklınıza ne gelirse...

Bu sitede yayınlanan "ÖSYM g.tümü ye" klibiyle, bizde geniş kitleler "Youtube" sitesini keşfetmişti.

Dünkü Sabah’a haber olan sınıfta öğrencilerin öğretmeni dövdüğü görüntüler de bu siteden...

Son günlerde fark ettim ki, başında en çok zaman geçirdiğim sitelerden biri bu.

Özellikle Uzakdoğu kanallarında olup bitenlere bakmak için oturuyorum siteye, daldan dala derken saatler sonra kelalaka görüntüler arasında buluyorum kendimi.

Fark ettim ki televizyon izlemekten çok daha keyifli...

Merak ediyorum, Youtube’un ratingi olsa kaç çıkar acaba...

Ya da Youtube gibi bir televizyon kanalı olsa...

Eminim çok izlenir.

İnternetin önümüzdeki yıllarda televizyon izlenme oranlarını ciddi şekilde düşüreceğinin en önemli göstergesi Youtube sitesi...

İki yıl önce kurulup da büyük bir hızlı büyüyen, bugün fiyatı milyar dolara dayanan, günde 70 milyon videonun izlendiği bir site bu...

Televizyon başında geçirilen zamanla internet başında geçirilen zaman arasındaki farkın her geçen gün azalması da bu yüzden işte...

Çaylar Pınar’dan
Yazarın Tüm Yazıları