Gündem Haberleri

    Levi’s ‘dirilmeye’ çalışıyor

    Hürriyet Haber
    15.12.2001 - 14:37 | Son Güncelleme:

    Dünyanın en ünlü jean üreticisi Levi's, popülerliğini kaybediyor. Tahtını küçük ama modayı yakından takip eden firmalara kaptıran firma, 'popüler modayı göz ardı etmesinin' cezasını çekiyor. CEO Philip Marineau 'Paniğe gerek yok' diyor ama yükseliş için de 'zaman' istiyor.

    Levi's bir zamanların çok gözde bir markasıydı. Ancak ürünlerine yeteri kadar özen göstermemeye başladı. Moda akımlarını takip etmedi. Bu da satışlarında düşüşe ve popülerliğini yitirmesine neden oldu. Özellikle de kadınlar söz konusu olduğunda bu firma için çok büyük bir dezavantaj yarattı.

    Geç de olsa hataların farkına varıldı ve değişim başladı.

    Forbes Dergisi'nin haberine göre, şirket öncelikle kadınlar için genç, çocuk ve 'plus' boylarını özellikle dikkate alması gerektiğini gördü. Düşük kesimli pantolonların erkek kesimlerini taklitten çok seksi bir imaj yaratması gerektiğini kavradı. Böylece kadın kesimlerinde değişiklik yaptı. Değişim etkisini gösterdi. Yılın ilk altı ayında erkek pantolonu satışları yüzde 12 düşerken kadınlarınki değişmedi.

    Kadın jean'leri konusunda 'dikkatsiz' davranan firma erkekleri pek fazla düşünmedi. Her ne kadar stillerinde değişiklik yaptıysa da şehirdeki modayı takip edemedi. Bu nedenle geniş paçalı pantolonlar moda olduğunda bu akımı yakalayamadı.

    Gündelik kullanım için yarattığı pantolonların modası geçti. Cep telefonu taşımaya uygun üretilen yeni seri ilgi görmedi. Satışlar ilk dokuz ayda yüzde 10 düşerek üç milyar dolar oldu. Böylece en yüksek satışlara ulaştığı 1996'dan beri beşinci yıllık düşüşü yaşadı.

    Satışlar 1996'da 7.1 milyar dolara ulaşmıştı. O tarihten itibaren hızla düşmeye başladı. Ertesi yılki yüzde dörtlük düşüşü 1998'deki yüzde 13'lük ve 1999'daki yüzde 10'luk düşüş takip etti. Düşüşler başladığından beri Levi's her altı ayda bir yenilenen kampanyalara imza atıyor. Fakat bunların pek önemli sonuçlar getirdiği söylenemez.

    PepsiCo'dan, iki yıl önce, değişim rüzgarları estirmesi için transfer edilen CEO Philip Marineau panik yapmaya gerek olmadığını söylüyor: ‘‘İnsanlar bir çözüm yolu olup olmadığını soruyorlar. Evet, planlarımız var. Çıkış yolu da bulunacak. Telaşlanmaya gerek yok‘‘.

    Marineau'nun işi zor gözüküyor. Durgun piyasa Levi's'ın düzelmeye giden finansal durumunun önünü kesti. Yönetim kurulu onlarca müdürü işten çıkararak şirketin borcunu 500 milyon dolarda tutmayı başarabildi. Üretim yalnızca sekiz yerli firmada yapılmaya başlandı. Bu sayı 90'ların başında 50'yi aşıyordu.

    Markayı tekrar yaşama döndürmek için Marineau çeşitli önlemler alıyor. Üretilen malların çeşidini sınırlıyor, yaratıcı ürünlere önem veriyor. Aynı zamanda imaj pazarlaması yapmak için özel ürünler piyasaya sürüyor. Perakendecilerle soğuk olan ilişkilerini düzeltmeye de önem veriyor.

    Marineau ‘‘Bu duruma düşmemiz belli bir zaman aldı. Çıkmamız da belli bir zaman alacak‘‘ diyor: ‘‘Eğer yenilenmiş ürünlerle ortaya çıkarsak bizi yeniden dirilmiş olarak göreceksiniz.‘‘
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı