"Nilüfer Pazvantoğlu" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Nilüfer Pazvantoğlu" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Nilüfer Pazvantoğlu

Lazerin ışığı yağları yok ediyor

Liposuction olmak istemeyen ve bölgesel olarak incelmeyi amaçlayan hastaların tedavisinde son dönemde yeni bir yöntem devreye giriyor: Lazer lipoliz.

Böylelikle vücudun karın, kalça, bacak ve kol gibi bölgelerindeki yağlar lazer ışığı ile yok ediliyor.

okal anestezi altında rahatlıkla uygulanabilen Lazer lipoliz yöntemi liposuction’a bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor. Üstelik ayak bilekleri de dahil olmak üzere vücudun her bölgesine uygulanabilen lazer lipoliz, tek seansta sonuç veriyor.

Lazer ışığı ile doğrudan yağ hücresi zarının patlatılması prensibine dayanan yöntemi Türkiye’de uygulayanlardan biri olan Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı Dr. Hüseyin Güner, dünyada geçmişi yaklaşık 3-4 yıl olan metodun vücut şekillendirme uygulamalarında oldukça yenilikçi olduğunu belirtiyor.

Bu yöntem vücudun hangi bölgelerinde kullanılıyor?

- Özellikle birkaç bölgesinde az veya ortalama düzeyde yağ birikimi olanlar için son derece ideal. Tüm vücudunda ve ileri derecede yağ birikimi olanlarda ise liposuction ile birlikte kullanıldığında, uygulama sonrasında ciltte görülebilecek sarkma ve düzensizlikleri azaltıyor ve elde edilen sonucun daha başarılı olmasını sağlıyor.

Lazer lipoliz yönteminin liposuction’dan (yağ aldırma) farkı nedir?

- Klasik liposuction işleminde o bölgeye -tekniğe göre değişmekle birlikte- sıvı verilir ve sonra yüksek bir negatif basınçla yağlar çekilir. Liposuction işlemi genelde hastanede ve narkoz altında yapılır. Vücutta 10-15 gün süren morluklar oluşabilir. Ayrıca operasyon sonrasında uzun süre korse kullanmak gerekir. Hafif liposuctionda bile 3-4 günlük bir toparlanma süreci gerekir. Lazer lipoliz işleminin temel olarak o bölgede üç etkisi olur; lazer ışığının kanülden çıktığı bölgedeki fotomekanik etki sonucu bu bölgedeki yağ hücrelerinin zar bütünlüğü bozuluyor.

Yağ birikimi olan bölgelerdeki yağ hücrelerinin içeriği hücreler arası alana akar. İstenirse vücudun doğal yollardan dışarı atması için o bölgede bırakılabilir veya ince bir kanül yardımıyla düşük bir basınçla emilerek dışarı alınabilir. Uygulama sonrasında sadece 4-5 gün boyunca korse giyilmesi yeterlidir. Tekrarlanması zor bir prosedür değildir. Ayrıca klasik liposuction metodlarıyla vücut şekillendirmenin zor olduğu kol içleri, çene altı, boyun, üst karın bölgesi, sırt ve ayak bilekleri gibi bölgeler de dahil olmak üzere tüm vücutta rahatlıkla uygulanabilir.

Yöntem uygulanmadan önce ön hazırlık yapılıyor mu?

- Hastanın alerjik olduğu ilaçlar veya şeker, kalp, tansiyon gibi kronik hastalığı olup olmadığı gibi genel sağlık durumu ile ilgili cevaplar alınır. Ve elbette bu hastalıklara uygun tedbirler alınır.

Lazer lipolizde doğru seans sayısı nedir?

- Uygulama genelde bir seanstır ama yağ miktarına göre artabilir.

Tedavide dikkat edilmesi gerekenler neler?

En önemlisi uygun hastanın seçimi.

Uygulama sonrası iyileşme süreci ne kadar?

- İyileşme süreci klasik liposuctiona göre çok daha kısa. Hasta yapılan uygulamaya göre sosyal hayatından ya hiç ayrı kalmaz ya da 2-3 günlük bir ara vermesi gerekebilir.

Hangi vitamine

ihtiyacınız var


1- Her gün düzenli olarak 20 dakika güneş ışığı alıyor musunuz?

Vücudunuzun yeterince D vitamini üretmesi için en az 20 dakikalık bir güneş ışığı depolamaya ihtiyacı var. Fazla dışarı çıkamıyor musunuz? O zaman her gün düzenli olarak 1.000 ünitelik besinlerden de olmak üzere- multi ya da D vitamini alın.

2- Annenizde osteoporoz var mı?

Eğer varsa sizin de osteoporoza yakalanma riskiniz diğer kadınlardan iki kat daha fazladır. Yapmanız gereken kemiklerin oluşumunu sağlayan mineralleri süt ve sebze ürünlerinden almaktır. Ancak ekstra kalsiyum ve magnezyum size 20’li ve 30’lu yaşlarda yardımcı olur.

3- Vejetaryen misiniz?

Genç kadınların kaslarını ve bağışıklık sistemlerini güçlü tutmaları için günde yaklaşık 18 mg demire ihtiyaçları vardır. Ancak vejetaryen bir beslenmeniz varsa o zaman günlük dozunuzu güçlendirilmiş hububat ve baklagillerden alabilirsiniz. Tabii demir içeren bir multi-vitamin de işinizi görecektir.

4- Çocuk sahibi olmaya mı çalışıyorsunuz?

O zaman en temel ihtiyacınız folikasittir. Bu madde bebeğin beyin ve iskelet sisteminin sağlıklı oluşumunu destekler.

Kısa sürede iyileşme

1- Kol içleri, çene altı, boyun, üst karın bölgesi, sırt ve ayak bilekleri gibi bölgelerde ve tüm vücutta rahatlıkla uygulanabilir.

2- Uygulama sonrasında sadece 4-5 gün boyunca korse giyilmesi yeterlidir.

3- Lazer lipoliz uygulamasında sonuç yaklaşık iki ile dört ay arasında kendini gösterir.

4- Bu dönemde hastaların lenfatik drenajı sağlayan ve ödemi azaltan masaj uygulamaları sonuçları daha da iyi hale getirecektir.

5- Lazer lipoliz etkili, az ağrılı, kanamayı önleyen ve kısa sürede iyileşmeye olanak veren bir vücut şekillendirme yöntemidir.

Seksi ve baştan

çıkarıcı gözler


Makyajın en belirgin kaynağı ve flörtün neredeyse başlangıç noktası olan gözler çekiciliğin de odak noktasıdır. Büyük belirgin gözlerin sırrı ise iyi yapılmış bir göz makyajından geçer. Bunun ilk adımı da gözleri makyaj hileleriyle olduğundan daha iri göstermektir. Derin ve kalın kaşların altına gizlenmiş gözler yüzün de çekiciliğini yitirmesine neden olur.

İyi bir göz makyajı öncesindeki ilk işleminiz kaşlarınıza düzenli bir kavis vermektir. Göz kalemi ve eye-liner bakışlara çekicilik sağlar. Mükemmel bir makyajın son adımı ise iyi sürülmüş bir maskaradır.

Bugün fazladan 480 kalori yakmaya ne dersiniz

Fazla yorulmadan kilo verebilirsiniz... Evet, gerçekten de minik aktivitelerle fazladan kalori yakmanız mümkün. Üstelik çok kısa sürede. Bir araştırmaya göre sandalyede oturarak bulaşık yıkamak gibi önemsiz ev işleri bile günde 111 kalori yakılmasını sağlıyor. Bunun üzerine fazladan birkaç yüz kalori daha ekleyerek kısa bir sürede fit bir vücuda sahip olmak ise sizin elinizde. İşte saat saat, gün içinde kalori yakmanın püf noktaları...

Sabah 7.30 Dağınık bırakmak yerine sabah uyanınca yatağınızı düzeltin. Hatta nevresimlerinizi değiştirmeye ne dersiniz? Yaktığınız kalori miktarı: 30



Sabah 8.30 Otomobilinizi mümkün olduğunca işyerinize uzak bir mesafeye park edin. Tren ya da otobüs kullanıyorsanız bir durak önce inerek yürüyün. Üç dakika fazla yürümek bile kalori yakmanızı sağlayacaktır. Yaktığınız kalori miktarı: 40



Sabah 10.20 E-mailleri unutun. İş arkadaşlarınızla yapacağınız yazışmaları interaktif ortam yerine yanlarına giderek yüz yüze yapmayı deneyin. Yaktığınız kalori miktarı: 68



Öğlen 12.35 Öğle yemeğine giderken ve yemekten dönerken asansör yerine merdiven kullanın. Bunu sabahları ve akşamları iş çıkışında da yapabilirsiniz. Yaktığınız kalori miktarı: 58



Akşamüstü 5.45 Alışveriş sonrasında alışveriş arabasını veya sepeti markette bırakın ve aldıklarınızı kendi başınıza otomobilinize siz götürün. Ve tabii ki, eve de... Yaktığınız kalori miktarı: 35



Akşam 7.20 Büyük bulaşıkları bulaşık makinesine koymak yerine elde yıkamayı deneyin. Yarım saat bile size kalori yaktıracaktır. Yaktığınız kalori miktarı: 75



Akşam 8.30 Koltuğa yayılmak yerine arkadaşınızla 20 dakika boyunca telefonla konuşurken evin içinde küçük turlar atın. Yaktığınız kalori miktarı: 64



Gece 11.00 Özel bonus... Uykuya dalmadan önce mükemmel bir seksin sırrı size yakılan kaloriler olarak geri dönecektir. Yaktığınız kalori miktarı: 45
X