Lassa, ilk Türk yarış lastiğini dünyaya satmaya hazırlanıyor

Emre ÖZPEYNİRCİ
30.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Brisa, Lassa markasıyla dünyaya ilk Türk yarış lastiğini ihraç etmeye hazırlanıyor. Lassa, Türkiye Ralli Şampiyonu Volkan Işık’ın liderliğinde geliştirdiği yarış lastiklerini üretmeye başladı. İlk kez bir Türk markalı yarış lastiği 2007 yılından itibaren önce Avrupa’ya daha sonra tüm dünyaya satılacak.

SABANCI Holding ve Japon Lastik devi Bridgestone ortaklığı ile kurulan Türkiye’nin en büyük Avrupa’nın 6’ıncı büyük lastik üreticisi Brisa, Lassa markasıyla dünyaya ilk Türk yarış lastiğini ihraç etmeye hazırlanıyor. Türkiye dışında 30’u aşkın ülkeye ihracat yapan Lassa, Türkiye Ralli Şampiyonu Volkan Işık’ın liderliğinde geliştirdiği yarış lastiklerini üretmeye başladı. İlk kez bir Türk markalı yarış lastiği 2007 yılından itibaren önce Avrupa’ya daha sonra tüm dünyaya satılacak.

168 MİLYON DOLAR YATIRIM:

Brisa’nın 168 milyon dolarlık yatırım stratejisine bağlı olan yarış lastiği üretimi, Lassa’nın yurtdışında marka imajını kuvvetlendirmek için büyük önem taşıyor. 168 milyon dolarlık yatırımla 6.5 milyon adetlik lastik üretim kapasitesini 10.5 milyon adede çıkartmayı planlayan Brisa, 33 ülkeye gerçekleştirdiği 2 milyon adetlik ihracatını da kapasite artırımına bağlı olarak 6 milyon adede çıkartmayı hedefliyor. Brisa Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, hemen devreye sokulan bu yatırım ile Türkiye’nin yeni teknoloji ürün lastiklerle tanışacağı mesajını veriyor.

İMAJ İÇİN ÜRETİYOR:

Bu gelişmeler ışığında çalışmalarını hızlandıran Brisa, Lassa markasıyla özellikle Avrupa’da yaşanan büyük rekabette imajını güçlendirmek için yarış lastiği geliştirmeye başladı. Bu konuda Delta Sport kurucusu ve Türkiye Ralli Şampiyonu Volkan Işık ile çalışan şirket, kısa sürede Avrupa standartlarında ilk Türk markasıyla yarış lastiğini geliştirdi. Lastiğin geliştirilmesini ve liderliğini yapan Volkan Işık, Lassa mühendisleri ile birlikte geliştirdikleri yarış lastiklerinin Türk motorsporlarının önemini ortaya koyduğunu belirterek, "Üretilen ilk yarış lastiği Türkiye’de hızla gelişen motorsporlarının sanayiye olan katkısını göstermesi açısından önemli. İlk Türk markalı yarış lastikleri Lassa’nın imajını güçlendirerek ihracatında önemli artışlar olmasını sağlayacaktır" dedi.

YURTDIŞINA BAĞIMLIYDIK:

Otomobil sporlarında en önemli ihtiyacın lastik olduğunu kaydeden Işık şöyle konuşuyor: "Biz daha önce yurtdışına bağımlıydık ve bizim için bu çok zordu. Artık motorsporlarını yapmak isteyenlerin hayatı kolaylaştı. Lassa, ürettiği lastiklerle motorsporlarına çok büyük katkı sağlayacak. Motorsporları ayrıca bir teknoloji yarışıdır. Lassa’nın bu platformda olmak istemesi önemli bir vizyondur. Desen ve hamur denemelerinden sonra geliştirdiğimiz yarış lastiği ilk yarışını Bursa Rallisi’nde, Delta Sport’a ait 8 otomobilin altında yapmış ve ilk sınavını başarıyla geçmişti. 20-21 Eylül tarihleri arasında Ankara’da koşulan Hitit Rallisi’nde ise zorlu bir sınav daha bekliyordu. Delta Sport araçlarında yer alan lastik, Bursa gibi kırıcı ve zorlu parkurdan sonra, Ankara’daki çok süratli parkurlarda da başarılı olduğunu ispatladı. 11-12 Ekim tarihleri arasındaki Kocaeli Rallisi’nde de N/2 sınıfında birinci oldu."

2007’DE İHRACAT BAŞLAR:

Toprak pistler için lastiği geliştirdiklerini ancak ürün gamını tamamlamadan ihraç etmek istemediklerini söyleyen Işık, "Asfalt versiyonu ile birlikte lastiğin 15’in üzerinde farklı ölçüsü olacak. Tüm versiyonları tamamlandıktan sonra ihracatın 2007 yılında başlamasını öngörüyoruz" dedi. Işık, yılda 50 bin adetlik bir satış hedeflendiğini de kaydetti. Ancak bu rakam için 2010 yılını hedef olarak gösterdi. Volkan Işık, Lassa markalı yarış lastiğini mevcut yarış lastiklerinin yarı fiyatına satılacağını da sözlerine ekledi.

Işık, daha önce de ralli otomobili geliştirmişti

TÜRKİYE
Ralli Şampiyonu Volkan Işık, 2003 yılında Tofaş ile birlikte Türkiye’nin ilk uluslararası ralli otomobilini de geliştirdi. Işık, o dönemde Saffet Üçüncü’yle birlikte geliştirdiği Palio Super 1600 ile Türkiye’de tüm gruplarda şampiyon oldu. Ancak ralli otomobili dünyaya açılamadan rafa kalktı.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı