Lancia Türkiye'ye geliyor

Hürriyet Haber
21.04.2004 - 00:00 | Son Güncelleme:

Fiat Grubu'nun birden fazla markası var. Türkiye'de grubun da adı olan Fiat çok tanınır. Otomobil meraklıları Maserati ve Ferrari markalarının da Fiat bünyesinde olduğunu bilirler. Ancak Lancia markası birçok kişi için bir şey ifade etmez. Ancak Lancia, Avrupa'da Fiat ya da diğer Fiat markaları kadar başarılıdır. Duyduğuma göre Fiat, Lancia'yı Türkiye'ye getirmeyi düşünüyormuş. İlk aşamada Ypsilon ve Lbrya modelleri ithal edilecekmiş. Tofaş Lancia'yı Türkiye'ye getirmek için çeşitli piyasa araştırmaları yapmış. Klinik adı verilen bu araştırmada tüketicilere model ve rakipleriyle ilgili düşünceleri soruluyor. Buna göre bir pazarlama stratejisi yapılıyor. Türkiye'de son dönemde sessiz kalan Tofaş, gerek Fiat markasıyla gerek Alfa Romeo ve son olarak da Lancia ile atağa geçmeye hazırlanıyor.1500 kişi Toyota Verso için sıradaToyota'nın sadece Türkiye'de üretilen MPV modeli Verso, Türkiye'de satışa sunulmadan önce büyük ilgi gördü. Toyotasa Pazarlama ve Satış Direktörü Fatih Çantalı'dan öğrendiğim bilgiye göre, bayilere gelen ve kendilerine ulaşan başvuralara göre 1500 kişi Verso satın almayı düşünüyormuş. Henüz satışa sunulmadan gerçekleşen bu talep ilginç. Toyota, Verso'yu ağırlıklı olarak Avrupa için üretmeyi planlıyor, ancak Türkiye'de talebin yüksek olması, bu planların değişmesine neden olur mu birlikte göreceğiz.Test sürüşlerinde Oto Yaşam farkıBir okurumuz faksla sormuş; otomobil testlerini nasıl yapıyorsunuz, bu testleri yabancı dergilerden mi tercüme ediyorsunuz? Hemen yanıtını vereyim, Oto Yaşam gazetesinde yabancı dergilerden alınan tek bir haber yoktur. Oto Yaşam'da yayımlanan tüm haberler yüzde 100 Oto Yaşam ekibine aittir. Test sürüşlerini nasıl yaptığımıza ve testlerde neyin cevabını bulmaya çalıştığımıza gelelim. Öncelikle, test sürüşlerinde otomobilin motor özellikleri, yakıt tüketimi, dış tasarım ve iç tasarım ayrıntıları gibi bilgileri veriyor, daha sonra ise otomobilin yol ve motor performansı ile ilgili sürüş izlenimlerimizi aktarıyoruz. Test sürüşleri sırasında kendimizi tüketici yerine koyup, ‘‘bu otomobili neden alayım’’ sorusuna yanıt arıyoruz. Test sürüşlerini sadece Türkiye içinde değil, yurtdışında da yapıyoruz.Oto Yaşam'ın test sürüşlerinin bir farkı da kadın ve erkek gözüyle bölümleri... Biz kadın ve erkeklerin otomobil beğenilerinin ve tercihlerinin farklı olduğuna inanıyoruz. Gerçekten de kadınlar otomobilde detaylara önem verip işlevsellik ararken, birçok erkek dış tasarımına motor performansına önem verir.Okuyucumuz, daha önce faksına cevap vermediğimiz için bize kızmış... Ancak ikinci faksını gördükten sonra yanıt verme şansım oldu.... Okuyucularımızın her türlü eleştiri ve önerisi bize daha iyi bir Oto Yaşam yapma fırsatı veriyor.Peugeot 1007 ile çift sıfıra geçtiGeçen hafta sonu Paris'te Peugeot'nun yeni modeli 407'i test etme imkanı buldum. Avrupa'da bir süre sonra satışa sunulacak 407'nin Car of The Year jüri üyeleri için yapılan test sürüşü sırasında Peugeot'nun ileri dönük projeleri ve hedeflerini de öğrenme şansı buldum. Gerçekten de söylenenler gerçekleşirse, bomba gibi bir Peugeot geliyor. Bu yeniliklerin başında 3 haneli rakamlardan oluşan model isimlerine ilave olarak dört haneli rakamlardan oluşan yeni modellerin eklenmesi geliyor. Peugeot bundan sonra özel üretim yaptığı otomobillerde çift sıfırlı rakamları kullanacak. COTY üyelerine gösterilen yeni modelde kullanılacak isim 1007 olacak. B segmentinde yer alan ve kapıları otomatik olarak yana doğru kayarak açılan bu yeni otomobilin bir başka özelliği de iç mekanda kullanılan renklerin cep telefonu kapakları gibi değiştirilebilmesi...Çin'de 50 milyon kişi Otomobil almaya hazırBu arada Peugeot'nun Avrupa dışındaki pazarlara bakan Uluslararası Operasyonlar Bölüm Başkanı Christian Delouse ile konuştum. Çin pazarına yatırım yapan Peugeot, 307'nin sedan modelini bu ülke için üretmeye başlıyor. Üretimin başlamasıyla ilgili olarak gelecek hafta Çin'e gidecek olan Delouese, 1.3 milyar kişinin yaşadığı Çin'in otomobil için büyük potansiyeli olduğunu söylüyor. Bütün otomotiv firmalarının Çin'de yatırım yaptığının altını çizen Delouse, Çin'de 50 milyon kişinin otomobil satın almaya hazır olduğunu söylüyor. 50 milyon adet, dünya otomotiv sektörünün yıllık kapasitesine eşit... Çin malları bir taraftan tüm dünyayı fethederken, otomobilciler de Çin'i fethe hazırlanıyor.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı