Lamborghinisi’ni parçalayan bilge

Ferrari’ye duyulan öfkeyle doğan Lamborghini efsanesi, öfkeli bir müşterisinin sokak ortasında adeta infazına uğradı.

Haberin Devamı

Olay Çin’de yaşandı. Hani o “Dandik markaların ana vatanı” diye her fırsatta karalanmak istenen Çin var ya işte orada. Çinli bir işadamı motorunda sorun yaşanan Lamborghini Gallardo L140 marka aracının motor arızasının servis tarafından giderilmeyişine ve yetkililerin kendisine ilgisiz kalmasına kızarak aracını sokak ortasında param parça etti. Tıpkı Teoman’ın şarkısındaki gibi… Hem de balyoz ve çekiçlerle…

Ulus olarak biz bu tür protestolara alışığız. Biz de terörist başı Abdullah Öcalan’a Suriye’den kaçınca ona kucak açtılar diye İtalyanları protesto etmiştik geçmişte. Sokak ortasında buzdolabı, çamaşır makinesi, mutfak robotu falan parçalamış, giysiler yakmıştık.

Haberin Devamı

Hatta İtalyan menşeyli markalara o kadar öfkelenmiştik ki, çakma İtalyan markaları da bu öfkeden nasibini almamak için gazetelere çarşaf çarşaf “Vallahi biz Türk markasıyız” şeklinde ilanlar vermek zorunda kalmıştı. O günleri hatırlarsınız…

Şimdide bir İtalyan markası yine sokak ortasında infaza uğradı. Hem de Çin’de. Protestonun haklılığı tartışılır elbette. Ama dünya çapında ses getirdiği ise aşikar.

Tepesi atan Çinli işadamı, piyasa değeri 289 bin dolar (yaklaşık 450 bin TL) olan aracını işçileriyle birlikte sokak ortasında arabayı balyozlarla hurda haline getirmiş. Görüntüleri internette elden ele dolaşıyor. (Bilgi için; http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=45355&p=1&rid=4369) Protestonun amacı İtalyan otomotiv devinin dikkatini tüketici hakları konusuna dikkat çekmekmiş.

İlk önce çakma Lamborghini’dir diye şüphelenmiyor değil insan. Çünkü Mercedes’in, BMW’nin hatta Rolls-Royce’un bile çakmasını yapmış adamlar bu Çinli’ler,  Lamborghini’ninkini niye yapmasınlar. Ama parçalanan araba çakma değil.

“Ferrarisi’ni satan bilgeden” sonra “Lamborghinisi’ni parçalayan Çinli” çıktı sahneye…

Ferrari demişken, Lamborghini efsanesi’nin temelinde yine Ferrari’ye duyulan bir öfkenin yattığını öğrenince şaşırıyor insan. Efsane şöyle:

Haberin Devamı

Lamborghini efsanesi, Murcielago Roadster Lamborghini şirketinin arazi taşıtlarından, spor arabalarına geçişi sahibi Feruccio Lamborghini'nin spor arabalarına başta Ferrariye tutkun olmasıyla başlar. Ferrari'sinin debriyajı bozulunca Ferrari fabrikasına giden Lamborghini ile Enzo Ferrari görüşmek istemez. Kendi debriyajını büyük bir kolaylıkla tamir eden Lamborghini, spor arabalar üretmeye karar verir. F. Lamborghini’nin tek amacı o saatten sonra Ferrari'yi yenebilecek bir otomobil üretmektir. İlk olarak Lambo 350 GTV modelinin üretimi yapılır ve dünyanın her tarafından siparişler yağar…

Automobili Lamborghini S.p.A. (kısaca Lamborghini) 1963 yılındaki kuruluşundan beri az sayıda spor ve arazi otomobili üreten dünya otomotiv sektörünün en itibarlı ve saygın markalarından biri. Fabrikaları İtalya’nın Modena ve Bolonya şehirleri arasındaki küçük bir İtalyan kasabası olan Sant'Agata'da. Giorgetto Giugiaro ve Marcello Gandini gibi ünlü tasarımcılar ile çalışan Lamborghini, seri üretilen tüm arabalar arasında en pahalı, en güçlü yol arabalarını temsil ediyor. Ferrari’ye göre daha gösterişli tasarıma sahip olan marka bazı zamanlar sıkıntılar yaşasa da hala dünyanın en önemli spor otomobillerinden biri olarak itibar görmekte.

Haberin Devamı

Hatırlıyorum da bir Türk LPG taktırdığı için Ferrari, söz konusu otomobili markasına zarar verecek diye dünya kadar para harcayıp apar topar geri almıştı. İtibarı korumak böyle bir şey işte…

Lamborghini’nin Çin’de yaşadığı olay bize şunu gösteriyor. Çin’deki basiretsiz servisin hatasının neden olduğu fatura bir anda dünya kamuoyu nezdinde maalesef Lamborghini’ye kesiliveriyor.

Demek ki, bayi ve servis ağı oluştururken doğru çözüm ortakları ve yol arkadaşları bulmak gerek. Çünkü dünyanın en saygın markalarından biri olsanız da satış sonrası hizmetlerde müşterinizi tatmin edemiyorsanız itibarınız, ürününüzün yiyeceği bir balyoz darbesine bakıyor.

Haberin Devamı

Öfkeyle doğan marka, acaba bir başkasının öfkesinin verdiği zarara kurban olur mu ya da Lamborghini parçalayan bu arkadaş, Enzo Ferrari’ye kızarak Lamborghini’yi yaratan Feruccio Lamborghini gibi ona rakip ama 10’da biri fiyatına Çinli bir benzerini üretir mi bekleyip göreceğiz…

 

Ertan Acar’ı http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...

Yazarın Tüm Yazıları