Lacoste: Türkiye’yi AB’ye hemen almalılar

Demet CENGİZ BİLGİN
29.10.2005 - 00:00 | Son Güncelleme: 28.10.2005 - 21:13

Kuruluşu 1930’lu yıllara kadar uzanan Fransız hazır giyim ve spor markası Lacoste’un CEO’su Michel Lacoste ‘Benim gönlümden geçen Türkiye’nin AB üyesi olması. Bana sorsalar Türkiye’yi AB’ye alın derim. Bir oy kullanma hakkım olsa bu Türkiye lehinde olurdu’ dedi.

TÜM dünyada 110’un üzerinde ülkede mağazasası olan ve 1933 yılında kurulan Fransız Lacoste’un CEO’su Michel Lacoste Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) üyeliğini desteklediğini söyledi. ‘Benim gönlümden geçen Türkiye’nin AB’ye üye olması’ diyen Lacoste, sadece Hürriyet gazetesine verdiği demeçte şunları söyledi: ‘Bana sorsalar Türkiye’yi AB’ye alın derim. Bir oy kullanma hakkım olsa bu Türkiye lehinde olurdu. Lacoste spordan geliyor ve sporla özdeşleşmiş durumda. Spor bariyerleri, engelleri ret eder. Sporda renk, ırk, dil, milliyet, sosyal statü, etnik grup ayrımını yoktur. Sporda renklilik ve çeşitlilik vardır. Biz hayata bu felsefeyle bakıyoruz. Lacoste bu felsefe üzerine oturuyor.’

YABANCI YATIRIMLAR:

Bir işadamı olarak serbest ticaretten yana olduğunu bilidiren Lacoste, serbest ticarete başlandığında bazı transformasyon süreçlerinden geçildiğini söyledi. Yabancı yatırımların Türkiye’de son dönemde arttığına da dikkat çeken Michel Lacoste, ‘Fransa Türkiye’de en çok yatırım yapan ülkeler arasında. İnsanların yatırıma gelme sebebi birşeylerin iyiye gidiyor olması. Enflasyon önemli oranda düştü. GSMH artıyor’ dedi.

TÜRKİYE ÖNEMLİ:

Türkiye’nin Lacoste için çok önemli olduğunu belirten Michel Lacoste ‘Eren Holding’le ortak şirketimiz Devanlay Eren, geçen yılki başarılı çalışmalarına karşılık ‘Altın Timsah’ ödülünü aldı. Türkiye’deki mağazalar süper, sunum muhteşem. İşler son derece iyi yapılıyor. Türkiye’deki ürün ve iş kalitesini görmemek mümkün değil. Eren Ailesi 1990’den bu yana kaliteli üretim ve vizyonuyla kendini kanıtladı’ diye konuştu.

BÜYÜME POTANSİYELİ:

Türkiye’de 33 olan mağaza sayısının artacağına işaret eden Lacoste, Türkiye’deki büyüme potansiyelinin hálá göz kamaştırıcı olduğunu söyledi. Türkiye’de her yıl yüzde 10-20 arası büyüme hedefleri olduğunu belirten Lacoste, Türkiye’den yürütülen Rusya, Ukrayna ve Türki Cuhmuriyetler organizasyonu için ‘Orada işler henüz çok başta. 14 kadar ülke... Çok ciddi bir büyüme potansiyeli var. Şu anda orada 15 tane mağaza var. Bu çok ciddi oranda artacaktır’ dedi.

Türkiye saat ve gözlükte Akdeniz Bölgesi lideri

GİYİM ürünlerinin yanısıra gözlük, saat, parfüm ve aksesuar gibi çok geniş bir ürün yelpazeleri olduğunu belirten Lacoste, ‘Saat ve gözlük bakımından Türkiye bizim Akdeniz Bölgesi’ndeki en güçlü pazarımız’ diye konuştu.

Lacoste’un üretimi 15 ülkede gerçekleşiyor

ÜRETİME ilk Fransa’da başladıklarını zamanla bunun dünyanın çeşitli ülkelerine taşındığını anlatan Michel Lacoste ‘Şu anda Türkiye, İspanya, Fas, Tunus, Romanya, Hindistan, Çin, Tayvan, Japonya, Brezilya, Arjantin ve ABD olmak üzere 15 ülkede üretimimiz var’ dedi. 2005 tahmini cirolarının 1,2 milyar Euro olduğunu bildiren Lacoste en büyük pazarlarının ise ABD, Fransa, İngiltere, İspanya ve İtalya olduğunu kaydetti.

Taklitle mücadele karmaşık bir süreç

LACOSTE’
un bütün dünyada en çok taklit edilen markalardan biri olduğunu kaydeden Michel Lacoste taklit ürünlerle mücadeleye çok önem verdiklerini belirterek şunları söyledi: ‘Burada hem hukuka saygılı işadamlarına, hem de tüketiciye büyük görev düşüyor. Giydiği giysinin kalitesine önem veren insanlar olmalı. Üreticiler de taklitten kaçınmalı. Hukkuki düzenleme ise işin en önemli tarafı. Fakat bu önemli olduğu kadar karışık da bir süreç. Türkiye’de de taklitle mücadele üzerinde önemle çalışıyoruz.’

Tenis ve golfte kalacağız futbolda sponsor olmayız

TENİS ve golf organizasyonlarına sporsor olduklarını belirten Michel Lacoste ‘Biz ailece tenisçi ve golfçüyüz. Lacoste’un kurucusu babam tenisçiydi. Annem ise golf oyuncusuydu. Futbol daha popüler bir spor olmasına rağmen orada sponsorluk düşünmüyoruz’ dedi.

Erkeklerin daha çok tercih ettiği marka

MICHEL
Lacoste, tüketici kitlesini ise şöyle anlattı: ‘Tenine dokunan kumaşın rahat olmasına özen gösteren, klasik yoldan şık olmak isteyen, sporu ve spor yapmayı seven, kaliteli ürün tercih eden 25-40 yaş aralığında erkek ve kadınlar. Erkekler kadınlardan daha fazla. İsteyen herkesin alabileceği ürünlerimiz var. Rolls Royce’tan bahsetmiyoruz. Lacoste daha kolay ulaşılabilir bir markadır. Tüketicilerimiz farklı ekonomik gruplardan.’
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı