Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Kurye ile 60 milyon YTL’yi yakaladı Fedex ve DHL ile ’iş nikáhı’ kıydı

    Meltem KARA
    15.07.2007 - 00:00 | Son Güncelleme: 14.07.2007 - 19:56

    Yaklaşık 13 yıl önce üç ortağın şehiriçi fatura ve banka plastik kartları gibi evrak taşıyarak kurdukları ve geçen yıl 60 milyon YTL ciroya ulaşan Kuryenet, Narpost adlı yeni konseptiyle bireysel taşımacılığa da giriyor.

    ’Kargomarket’ konseptiyle ilk olarak Kanyon’da kurulan Narpost şubelerinin sayısının yıl sonunda İstanbul’da 10’a ulaşması hedefleniyor. Narpost, DHL ve Fedex ile yaptığı anlaşma sayesinde yurtdışı gönderimler de yapacak.

    KURUMSAL müşterilerinin kargo gönderileri üzerinde yoğunlaşan Kuryenet, bünyesinde kurduğu yeni bir marka olan Narpost ile bireysel kargoculuğa da girmeye hazırlanıyor. DHL ve Fedex ile yapılan anlaşma sayesinde hem yurtiçi hem de yurtdışı paket gönderimleri gerçekleştirecek Narpost, Kanyon’da açılan ilk şubesiyle faaliyetlerine başladı. Şube sayısının yıl sonunda 10’a ulaşması hedeflenen Narpost’lar ’kargomarket’ konseptiyle kuruluyor. Bu sayede Narpost mağazalarında bulunan ürünler telefonla sipariş edilerek, istenilen adrese de gönderilebilecek.

    TALEP GELDİ: Banka plastik kartları, değerli evraklar, faturalar gibi çeşitli kargo gönderileri üzerinde yoğunlaştıklarını söyleyen Kuryenet CEO’su İdris Karaca, "Halk Kuryenet’i kredi kartlarının gönderiminden tanıdı. Kart taşımacılığında risk payı yüksek olduğundan, Kuryenet bu güne kada güvenilir bir imaj sahibi oldu" dedi. Daha önce bireysel gönderi yapmadıklarını hatırlatan Karaca, "Call Center’larımıza bireysel gönderi yapmamız için talepler geliyordu. Biz de bu talebi karşılamak için Narpost’u kurduk. Halkın çeşitli gönderimlerini karşılayacağımız Narpost ile ciromuzun iki katına çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

    HEDEF 500 ŞUBE: Şu anda İstanbul Kanyon’da faaliyetlerini sürdüren Narpost şubelerinden bir tane de Bostancı’da açacaklarını söyleyen Karaca, Narpost sayısını yıl sonuna kadar İstanbul’da 10, toplamda ise 500’e ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi. Narpost şubelerinin Türkiye’de daha önce gerçekleştirilmeyen ’kargomarket’ konseptinde olduğunu belirten Karaca, "Dijital baskı yöntemini kullanarak tişört, bardak, yastık gibi ürünlerin üzerine müşterilerimizin gönderdiği fotoğraflar basılacak ve hazırlanan ürün kargolanıp istenilen adrese gönderilecek. Hediye alışverişi yapmaya vakti olmayan müşteriler için bu sistem çok yararlı olacak" dedi.

    FEDEX VE DHL İLE ANLAŞMA: Yaklaşık 13 yıldır faaliyet gösteren Kuryenet’in yeni markası Narpost’un hem yurtiçine hem de yurtdışına hizmet vereceğini anlatan Karaca, "Kargoculukta dünya devi olan Fedex ve DHL ile stratejik ortalık anlaşması yaptık. Bu anlaşma kapsamında yurtdışına çıkması gereken kargolar DHL ve Fedex tarafından gönderilecek. Onların kargolarını da Narpost yurtiçinde dağıtacak. Bu şekildeki karşılıklı gönderimler yavaş yavaş başladı" diye konuştu.

    21 MİLYON DAĞITIM: Bankalar, sigorta şirketleri ve GSM operatörlerinden oluşan yaklaşık 50 kurumsal müşteriye sahip olan Kuryenet’in geçtiğimiz yıl 21 milyon dağıtım yaptığını söyleyen İdris Karaca, Türkiye ve Kıbrıs’ta toplam 197 acente ve 2 bin 500 personel ile çalıştıklarını belirtti. 1000 araçlık filo ile günlük 260 bin adrese uğrama ve 100 bin teslimat kapasitesinin bulunduğunu belirten Karaca, 2006 yılında 58 milyon YTL ciroya ulaştıklarını da sözlerine ekledi.

    Kaza yapınca motoru bıraktım

    1994 yılında iki ortağıyla birlikte kuryeciliğe adım atan Kuryenet Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Berdan, "1994-1996 yılları arasında akşam dönerken evimize yakın mahallelerdeki kargoları götürür, biz dağıtırdık. Bir akşam yola dökülen yağ nedeniyle kaza yaptıktan sonra, motoru bırakıp arabayla dağıtım yapmayı tercih ettim. İşler büyüyünce de personelimiz arttı, ofiste oturmaya başladım" dedi.

    Ortakların soyisimleri Narpost’u oluşturdu

    NARPOST isminin üç ortağın soyisminden ortaya çıktığını anlatan Kuryenet Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Berdan, "Üç ortağın soyisimlerinin son harflerini yaşımıza göre sıralayınca ’Nar’ kelimesi oluştu. İsimlerimizi birleştirince de ’Him’ kelimesi oluşuyor ancak ’nar’ı tercih ettik" dedi.

    Kanun kabul edilirse, sektör büyüyecek

    HÁLÁ 1950’de kabul edilen Posta Kanunu’nun geçerli olduğunu hatırlatan Kuryenet CEO’su İdris Karaca, "Yeni Posta Kanunu’nun taslağı hazırlandı ancak meclisten geçmesi bekleniyor. Kanun meclisten geçerse, kargo sektörünün düzene girmesini ve büyümesini bekliyoruz" dedi.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı