Kurumsal müşterinin yüzde 80 KOBİ’ler

Hürriyet Haber
10.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Albaraka Türk, Genel Müdürü Fahrettin Yahşi, toplam kurumsal müşterilerinin risk olarak yüzde 50’si, adet olarak ise yaklaşık yüzde 80’ini KOBİ’lerin oluşturduğunu söyledi.

Fahrettin Yahşi, Albaraka Türk olarak faaliyete başladıkları günden bugüne kadar, ağırlıklı olarak KOBİ bankacılığı yaptıklarını belirterek “Yapısal olarak ülkemizde kendini KOBİ’lerle bütünleştiren ilk özel sektör bankalarından biriyiz” dedi. Yahşi, kullandırılan nakit kredilerin ağırlıklı oranını sırasıyla işletme, yatırım ve ihracat kredilerinin oluşturduğunu ifade ederek şunları söyledi: “Sektöre olarak imalat sanayi, makine, otomotiv yan sanayi, hizmet, gıda, inşaat, tekstil ve bilişim. İl bazında ise İstanbul, Gaziantep, Adana, Bursa, Konya, İzmir, Denizli, Malatya, Kocaeli ve Kayseri illeri KOBİ bankacılığında başı çekiyor. Bu illeri Eskişehir, Afyon, Çorum, Gebze, Trabzon, Osmaniye gibi iller takip ediyor”
Faaliyet odağı KOBİ
Faaliyetlerinin odağına KOBİ bankacılığını yerleştirriklerini söyleyen Yahşi, KOBİ’lere yönelik ürünlere yönelik şunları söyledi: “Fon toplama (vadesiz özel cari ve vadeli  katılma hesapları), bankacılık hizmetleri (sigorta, ödeme ve tahsilat sistemleri;ücret, SSK, vergi, çek, POS gibi), bireysel bankacılık (Konut, araç, tüketici kredileri, kredi kartları, ATM), dış ticaret (ithalat, ihracat, kambiyo ve harici garanti işlemleri), kredi (nakdi ve gayri nakdi fon kullandırma, finansal kiralama hizmetleri, doğrudan borçlandırma, business card). Bunun yanı sıra bankamızın bağlı bulunduğu Albaraka Banking Group’un da (ABG) sinerjisinden yararlanarak dünyada ve özellikle MENA (Ortadoğu, Kuzey Afrika) bölgesinde KOBİ’lerimize uygun maliyetle, hızlı, etkin dış ticaret ve yabancı kaynak oluşturma hizmetlerini sunmaya devam ediyoruz.”
Özel anlaşmalar yapılıyor
KOBİ’lerle ilişkileri sürekli canlı tutmak için müşterilerin ve potansiyelin yoğun olduğu illerin ticaret ve sanayi odaları ile özel anlaşmalar yaptıklarını anlatan Yahşi, şunları söyledi: “Odalarla işbirliği yaparak aydınlatıcı ve işbirliğini geliştirmeye yönelik konferanslar düzenlemeye devam ediyoruz. Odalarla yapmış olduğumuz anlaşmalar ve konferanslarla müşteri tabanımızı adetsel ve bölgesel bazda geliştirme imkanına kavuştuk. Bu faaliyetlerimizi  riski daha geniş tabana yaymayı öncelikli stratejik hedefimizin bir parçası olarak görmekteyiz.”
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı