Küresel tekerlek

Güncelleme Tarihi:

Küresel tekerlek
Oluşturulma Tarihi: Şubat 26, 2017 21:08

Türkiye’nin lider ve yüzde 100 milli lastik markası Lassa, özellikle Barcelona sponsorluğunun ardından küresel atağa kalktı. Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, toplam üretimde ihracatın payının Lassa ile bu yıl yüzde 30’a, 5 yıl içinde yüzde 50’nin üzerine çıkacağını belirterek, “Küresel satışımızın iç pazarın 1.5 katına çıkmasını bekliyoruz. Bu da bizim için sigorta olacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

MİLLİ marka ve yerli üretim son yıllarda Türkiye’de en çok konuşulan konuların başında geliyor. Her sektörde bu iki kavramın nasıl gerçekleşeceği tartışılıyor. Bugünkü küresel rekabet koşullarında milli markanın, milli üretimden daha önemli durumda olduğu bir gerçek. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın da söylediği gibi Türkiye’nin büyümesi için küresel ölçekte en az 10 milli markaya sahip olunması gerekiyor. Bunun için de ülkemizin kendi üretim ve ürün teknolojisine sahip olması şart. Türkiye’nin kendi otomobilini, uçağını veya tankını geliştirirse, üretip dünyaya satabileceği bir gerçek. Kuşkusuz bugün Türkiye’nin yarattığı ve hızla büyüyen markaları da yok değil. İşte markalardan biri de küresel ölçekte hızla büyüyen milli lastik markası ‘Lassa’. Özellikle dünyanın en başarılı spor kulübü Barcelona’ya sponsor olmasının ardından tüm dünyada adından söz ettirmeye başlayan Lassa’nın artan bilinirliğine bağlı ihracatı da hızla artıyor.

Haberin Devamı

1.2 MİLYAR DOLAR YATIRIM

Bugün Türkiye lastik pazarının lideri olan Lassa markasının temelleri Sabancı Holding tarafından 1974 yılında atıldı. 1988 yılında Sabancı’nın dünya lastik sektörü lideri Japon Bridgestone ile yaptığı ortaklıkla kurduğu Brisa şirketinin üretim ve know-how gücü Lassa markasının hızla büyümesinde etkili oldu. Bugün Sabancı Holding’in sanayi alanındaki en büyük şirketi olan Brisa, yeni yatırımlar, yeni teknolojik ürünler ve yüzde 100 Türk markası Lassa ile Avrupa’da zirveye oynamaya başladı. İzmit’te dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından birine sahip Brisa, 300 milyon dolar yatırımla 2018’de devreye girecek Aksaray fabrikasıyla birlikte 10 milyon adedin üzerindeki üretim kapasitesini 15 milyon adede çıkaracak. Böylece bugün Avrupa’nın 7’nci büyük lastik üreticisi olan Brisa, yeni fabrikayla birlikte ilk 5 arasına adını yazdıracak. 300 milyon dolarlık yeni yatırımla Brisa’nın toplam yatırımı 1.2 milyar dolara ulaşacak. İç pazarda sattığı ve ihraç ettiği lastiklerin yüzde 92’sini İzmit’te üreten ve Aksaray’daki fabrikayla bunu yüzde 95 seviyesine çıkarmaya hazırlanan Brisa, ihracatta ise vites yükseltiyor.

Haberin Devamı

200 MİLYON DOLAR İHRACAT

Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, satış gelirlerinde ihracatın payının Lassa ile 2017’de yüzde 30’a, 5 yıllık dönemde ise yüzde 50’nin üzerine çıkacağını söyledi. Yapacakları ihracat hamlesinin iç pazar ile döviz kurundaki dalgalanmalara karşı kendileri için önemli sigorta olacağını belirten Gürçay, şunları söyledi:

“Aksaray’daki yeni fabrikamız yıl ortasında deneme üretimlerine başlıyor. 2 bin 600 kişiyi işe aldık. 500 kişi daha eklenecek. Ocak 2018’de fabrikanın resmi açılışı yapılacak. Otomotiv ana sanayinin 2000’li yılların başında yaptığı gibi ihracata ağırlık vererek içerideki her türlü riski dengeleyeceğiz. Ciromuzda ihracatın payı bu yıl yüzde 20’den yüzde 30’a çıkacak. 2016’da ihracatımız yüzde 12 artışla 150 milyon dolara çıktı. Hedefimiz 200 milyon dolar. İhracat adetlerimizin iç pazarın 1.5 katına çıkmasını bekliyoruz. 2020’de ihracatımızın 5 milyon adede yükselmesini bekliyoruz. 5 yıl içinde ciromuzun yüzde 50’den fazlasını ihracattan elde edeceğiz.”

Haberin Devamı

Öte yandan Lassa, Türkiye’de pazarın yüzde 35’ini oluşturan, son 3 yılda yüzde 18 büyüyen 16 inç ve üstü lastik sınıfına Lassa Driveways markasıyla girdi. Gürçay, 20’inçe kadar yani Porsche Panamera, Mercedes AMG’ye kadar lastik ihtiyacına cevap vermeye başladıklarını belirterek, “İlk defa bu ebatlarda lastik ürettik. Böylece katma değerli ürünlere yönelmiş olduk. 16 inç ve üstünde Avrupa’da da çok büyük potansiyel var” dedi.

İRAN’A İHRACATIMIZ ALMANYA’YI GEÇER

BUGÜN 60’tan fazla ülkede 120’nin üzerinde satış noktasında Lassa markasının yer aldığını kaydeden Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, 2017’de birçok yeni ülke keşfettiklerini belirterek, “Kuzey Afrika ülkeleri, Tunus, Fas, İran, Ukrayna’da çok ciddi ivme yakaladık. İran pazarı 3-4 yıl içinde Almanya’yı geçecek potansiyele sahip. İran’ın lojistik avantajı var. Halkbank’la çalışabiliyor olmak önemli. İran en büyük ihracat pazarlarımız arasında ilk 5’e girer. Bu yıl yine Çin, Avustralya ve Arap Yarımadası’na girdik. İhracat yaptığımız ülke sayısı 63’e ulaştı” dedi. 

Haberin Devamı

PATLAMAYAN LASTİĞİ TÜRKİYE’DE ÜRETECEK

BRISA son teknolojiye sahip ürünlerle tüketicilerin hayatını da kolaylaştırıyor. Şirket patlasa da 80 kilometre gidebilen lastik olarak bilinen ‘Run Flat’ teknolojisini artık tüm otomobil segmentlerine uyumlu hale getirdi. Türkiye’de Bridgestone’ın yeni ürünü DriveGuard, lüks Mercedes ve BMW’nin yanı sıra Renault Clio’dan Opel Astra’ya, VW Passat’tan Ford Focus’a kadar geniş yelpazede kullanılabilecek. DriveGuard, martta satışa çıkacak. Lastiğin fiyatı normallere göre yüzde 15-20 daha fazla olacak. Brisa 2018’den itibaren Bridgestone DriveGuard’ı İzmit fabrikasında üretmeye başlayacak. Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Korhan Korel, “Run Flat lastik kullanmaya istekli tüketicilerin oranı yüzde 54. 2022’de bu lastiklerin pazarın yüzde 22’sine denk gelen 5 milyon adet olacağını öngörüyoruz” dedi. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!