ANKARA HABERLERİ

Küresel platformlar olan fuarlar tanıtımın olmazsa olmazıdır

Hürriyet Haber
14.11.2009 - 00:00Son Güncelleme : 13.11.2009 - 19:46

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) İkinci Başkanı ve Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) Başkanı Seçim Aydın, fuarların küresel platformlar olduğunu belirterek, tanıtımın “olmazsa olmazları” olarak niteliyor.

Hürriyet Haber

? Soru:  EXPO 2010 ŞANGHAY ile ilgili standımızın şekli, yerinin kiralandığı, Avrupa bölümüne girebilmek için bir yıl uğraşıldığı gibi hususları gazetelerden izlemekteyim. Ancak Türkiye’nin diğer ülkelerde olduğu gibi EXPO 2010 ile ilgili olan herhangi bir internet sitesi bulamadığım için, 184 günlük sürede standımızda ne gibi tanıtım ve etkinliklerin gerçekleştirileceğini de göremedim. 70 milyon ziyaretçinin beklendiği bu fuarda ülkenin değerleri tanıtım amaçlı olarak nasıl kullanılabilir?
Berna AKMAN
? Yanıt: Değerli okuyucumuz, sorusuyla İzmir’in 2015 EXPO adaylığı sırasında gündemde olan, sonrasında kamuoyu ile fazla paylaşılmayan, şimdiye kadar gerçekleştirilmiş olan EXPO’ların hepsinden daha fazla katılım ve ziyaretçi hedefine sahip olan EXPO Şanghay’a köşemizde yer verme fırsatı tanıdı.
2010’da İstanbul ve Şanghay’da (iki kardeş şehir) düzenlenecek olan etkinliklerin birbirini destekleyecek şekilde iyi değerlendirilmesinin, Türkiye’nin tanıtımı açısından tarihi fırsatlar olduğunu ifade etmek istiyorum.
Amblem, logo ve teknoloji olarak insanı ve kentleri ön plana çıkartan bir anlayışla düzenlenen EXPO 2010’daki varlığımız, standımızın kiralık olması nedeniyle 31 Ekim 2010 tarihinde sona erecek. Oysa bir kent yapısının içinde kurulan ilk EXPO olması nedeniyle EXPO 2010’un oluşumu yıllarca ilgi çekmeye devam edecek ve 7000 yataklı konaklama tesisleri ile kullanımda olacak bu alanda ziyaret ve ilgi sürüp gidecek.
Bu modelin diğer EXPO alanlarında kullanılamayan stantlarımız nedeniyle alındığı düşünülse bile mekân ve kavram olarak farklı bir EXPO anlayışı var. Yer satın alan ülkelerin stantları fuar kataloglarında şimdiden yer aldı ve kentteki ışıklı tanıtım panolarında uzun süredir gösteriliyor. Bu ise her gün 3 milyon kişinin ziyaret ettiği 18 milyon nüfuslu bir kentte önemli bir tanıtım fırsatı.
EXPO 2010 her yönüyle örnek alınması gereken, kendini çevresi ve dünya ile bütünleştirmiş bir etkinlik. EXPO’ların kalıcılığını sağlayan da kendilerini aşan tarzlar yaratabilmesi. Benim üzerinde önemle durmak istediğim nokta, çevresindeki 25 önemli yerleşim merkezini kapsayacak olan gezi imkânlarının “EXPO in Shanghai ,Sightseeing in Jiangsu” (EXPO Şanghay’da, geziler Yansu’ da) gibi tavsiyelerle şimdiden sunuma hazır olması.
Konukları  için şimdiden hazırlıklarını tamamlayan ve bunu çeşitli yollarla duyuran ŞANGAY’ın bu davranışı bir saygı göstergesi ve kentlerin ziyaretçileri ile kurduğu diyalogun, dostluğun bir ifadesi olarak yorumlanmaktadır
Kısacası, sürenin kısalığı nedeniyle ülkelerin gerçekleştirecekleri etkinlikleri şimdiden dünya kamuoyu ile paylaşarak ülkelerine olan ilgiyi ve ziyaretçi sayısını artırmaya yönelik faaliyetleri EXPO programlarına dâhil ettirdiklerini ve EXPO sonrasını, yıllara yansıyacak bir şekilde planladıklarını biliyoruz.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Küresel platformlar olan fuarlar tanıtımın olmazsa olmazıdır haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.


    ANKARA YOL DURUMU
    Ankara1 DERECE
    Yol durumu »
    ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ
    21 Eylül 2017, Perşembe
    • İmsak
      04:48
    • Guneş
      06:27
    • Öğle
      12:53
    • İkindi
      16:19
    • Akşam
      18:56
    • Yatsı
      20:24
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı