Kumaşlar ağaca, toprağa, denize karıştı

Güncelleme Tarihi:

Kumaşlar ağaca, toprağa, denize karıştı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2002 00:07

Moda fotoğrafçısı Hasan Hüseyin, Bursalı tekstil firması Saydam Tekstil'in kumaşları için fantastik reklam fotoğrafları çekti. Çekimler Magosa, Girne, Lefkoşe ve İstanbul Darphane binasında yapıldı.

Kalite, desen ve renk konusundaki titizliği ve teknolojisi ile dünya standartlarında kumaş üreten Saydam Tekstil, son reklam çalışmasında kumaşlarını hayatın her anıyla bütünleştirdi. Çalışmanın çıkış noktası 'Kumaş hayatla dokunur'.

Saydam Tekstil'in, 2002 yılı tanıtım fotoğraflarında alışılmadık bir tarz kullanılıyor. Fantastik fotoğraf çalışmasında ürünler ağaçla, denizle, toprakla, metalle kısaca günlük hayatta gidebileceğiniz her yer ve hayatın her aşaması ile bütünleştirildi. Moda fotoğrafçısı Hasan Hüseyin tarafından çekilen fotoğraflarda insan, kumaş ve hayatın dokusu bir arada kullanılmış.

Mankenler bir ağacın önünde, deniz kenarında veya otoyolda görüntülenmiş. Ama onları fondan ayırdetmek oldukça zor. Çünkü günlük hayatın dokusu kumaşa yansıtılmış. Gazi Magosa, Girne, Lefkoşe ve İstanbul Darphane-i Umume binasında gerçekleştirilen çekimler tam 4 gün sürmüş.

Hasan Hüseyin tarafından kullanılan bu yöntemde, fotoğrafta yer alan mankenlerin giysileri önce bilgisayarda photoshop programı ile transparan hale getiriliyor. Ardından fonda yer alan doğal dokular bu giysilerin üzerine taşınıyor. Böylece her fotoğraf karesinde doğa, kumaş ve insanın iç içe yaşadığı duygusu veriliyor.

Deniz kenarındaki mankenin kumaşı açık mavi, ağacın içinden çıkan ve ahşap dokusunu yansıtan kumaş kahverengi tonlarında, otoyolla bütünleşen kumaş ise gri ağırlıkta. Kızıl ve beyaz ağırlıklı metalik kumaşlar, bir dükkanın kepenkleriyle ifade edilmiş.

1955 yılında Selahattin Saydam tarafından kurulan Saydam Tekstil kadın dış giyimini oluşturan kumaşlarını sunmak için yılda iki ana, iki de ara koleksiyon hazırlıyor. Basic çizgideki geniş kullanım alanına hitap eden casual line, klasik dokuyu modern görüntüyle sunan fashion line ve şık iş kadınının 24 saat zarafetini sergileyebilmesi için tasarlanmış exclusive line'dan oluşan 3 ana ürün grubu var.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!