Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Külotçu Nuri, Avrupalı reklamcılara örnek oldu

    Hürriyet Haber
    02 Nisan 2004 - 00:00Son Güncelleme : 02 Nisan 2004 - 00:01

    Reklam Özdenetim Kurulu’nun ‘Külotçu Nuri’nin dilinin lastiği koptu’ sözleriyle ünlenen uyarı reklamlarını çok beğenen Avrupa Reklam Standartları Birliği Başkanı Christopher Graham, bunların bir kopyasını alarak üyelerine göstermeye karar verdi.AVRUPA Reklam Standartları Birliği (EASA) Başkanı Christopher Graham, 10 yıl önce kurulan Reklam Özdenetim Kurulu’ndan (RÖK) övgüyle söz ederken, televizyonlarda yayınlanan reklam filmlerini de diğer üyelere örnek gösterilecek kadar iyi bulduğunu söyledi. RÖK’ün tüketicileri reklamlar konusunda uyarmak için hazırlattığı filmlerden biri, ‘Külotçu Nuri’nin dilinin lastiği koptu’ sözüyle dikkati çekiyor. Bu filmde iki pazarcı arasındaki ‘haksız reklam rekabeti’ vurgulanıyor.EASA’nın ilk 2004 genel kurul toplantısını gerçekleştirmek için İstanbul’a gelen 17 EASA üyesi önceki gün genel kurul toplantısının ardından ‘Avrupa Reklam Özdenetim Konferansı’nı gerçekleştirdi. EASA Başkanı Graham, RÖK’ün çok kısa bir sürede ciddi mesafeler kaydettiğini söyledi. ‘Hatta RÖK bize bir şeyler öğretecek hale gelmiş’ diyen Graham, ‘RÖK’ün televizyonda yayınladığı reklam filmleri çok başarılı, çok etkili. Reklamların kopyalarını aldım ve İngiltere’deki üyelerimize göstereceğim. Herkesin örnek alabileceği bir kampanya’ dedi.Dünyanın bilinen ilk reklamının Efes’te yapılmış bir genelev reklamı olduğunu söyleyen Graham, ‘Eski Yunan’da meydanlarda zil çalarak dolaşan ve şöyle bağıran insanlar vardı: ‘Bu ürün parlak gözler, yeni doğan gün gibi yanaklar ve ilelebet yaşayacak güzellikler için. Akıllı kadınlar bunu kullanır.’ Reklamcılık yeni bir şey değil. Reklamcılıktaki yanıltıcılık da en az medeniyet kadar eski’ dedi.ETKİN ÖZDENETİMDeğişen dünyada reklamcıların sorumlu davranıp tüketicilerin güvenini kazanmaları gerektiğini söyleyen Graham, ‘Reklamlar yanıltıcı, aldatıcı ve hakaret edici olamamalı. Reklamcılığa olan güven korunmalı’ dedi. Etkin özdenetim için, reklamveren, ajans ve medya birlikteliğini savunan Graham, reklamların etkili olması isteniyorsa yanıltıcı reklamların engellenmesi gerektiğini belirtti. Etkinliği artırmak için yayınlanmadan önce reklamların birer kopyasının özdenetim kurullarına gönderilmesini öneren Graham, ‘Bir hata varsa bu yayınlanmadan önce anlaşılıyor. İnandırıcılık ve itibar için bu herkese önemli bir avantaj sağlar’ dedi.YASAYI TAMAMLARUlusal reklamcılık yasasının geliştirilmesi gerektiğini söyleyen Graham, özdenetimin yasanın yerini alamayacağını ancak tamamlayacağını vurguladı. Graham sözlerine şöyle devam etti: ‘Yasa geniş bir çerçeve sağlarken, özdenetim detaylara odaklanabilir. Yasalar yavaş çalışırlar ve tüketici tarafından pek anlaşılamaz. Özdenetim daha basit ve pratiktir. Özdenetim tüketici için olduğu kadar, reklam ajansları ve reklamverenler için de iyi. Tüketicinin tepkisi daha çabuk alınıp daha hızlı cevap verilebilir. Sosyal sorumluluğu olan bir şirket daha saygın bir kurum olur’ dedi.Türkiye’de reklamların yüzde 2’si ahlaka aykırıREKLAM Özdenetim Kurulu (RÖK) Başkanı Çetin Ziylan ise, 500’e yakın reklamı incelediklerini belirterek bunların 312’sinin yasalara aykırı bulunduğunu söyledi. Ziylan bu reklamların yüzde 42’sinin doğruluğa aykırı bulunduğunu buna karşılık sadece yüzde 2’sinin genel ahlaka aykırı olduğunun tespit edildiğini bildirdi. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü, Reklam Kurulu Başkanı Özcan Pektaş ise, 6 yılda 2 bin 216 başvuru aldıklarını belirterek, ‘İncelediğimiz bin 960 adet reklamın 184’üne düzeltme, 346’sına durdurma ve 578 adedine para cezası verdik’ dedi.
    Etiketler:

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı