Kükrer'e Japon ortak

Güncelleme Tarihi:

Kükrere Japon ortak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2013 01:12

Lider sirke ve sos üreticisi Kemal Kükrer, sektöründe bir ilki gerçekleştirerek Japon Ajinimoto ile ortaklık anlaşmasına imza attı. Sos ve lezzetlendiriciler konusunda dünyanın en büyük gıda şirketleri arasında yer alan şirket 60 milyon TL’ye Kükre A.Ş.’ye yüzde 50 ortak oldu.

Haberin Devamı

KÜKRE A.Ş. Genel Müdürü Sabri Gülel, ortaklıkla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Yeni tatlar ve ürünlerle mevcut pazarı geliştirmek ve yeni yatırımlar yapmak her zaman öncelikli hedeflerimiz olmuştur. Şu anda sektörde önemli bir pazar payına sahibiz ama yerimizi daha da sağlamlaştırmak ve sektörün gelişimi için uzun zamandır dünya genelinde kendini ispatlamış bir firma ile birliktelik yapmak istiyorduk. İlerleyen dönemlerde lezzetlendiricilerden donmuş gıdaya Türk tüketicisini farklı tatlarla tanıştıracağız.”

2014’te yeni fabrika geliyor
Gülel, ortaklık sonrası kısa ve orta vadedeki yatırımlarıyla ilgili olarak da “Mevcut fabrikalarımızda da yeni ürün planları neticesinde üretim alanlarına ve artı kapasitelere ihtiyaç olacak. Bu nedenle yeni üretim tesisi yatırımlarımız da sırada. Kısa vadedeki yatırım planımız içerisinde mevcut ürünlerimizden bir kategoriyi büyütmek amacıyla yapacağımız yeni bir üretim tesisi var. Burada da yaklaşık 80 kişilik bir istihdam yaratacağımızı öngörüyoruz.” açıklamasında bulundu.

Haberin Devamı

AJINOMOTO A.Ş. Başkan Yardımcısı Makoto Murabayashi de ortaklıkla ilgili“Öncelikle her iki firma da tüketicilerine saygı duyuyor ve iyi ürünleri sunmak için çalışıyor. Her iki şirketin de AR-GE’ye çok önem veriyor olması ve bunun getirdiği başarı da bu ortaklığa karar vermede bizim için etkili oldu diyebiliriz. Tabi markaların ülkelerinde gördüğü saygınlık ve güven duygusu bizler için yine oldukça önemli bir kriterdi” şeklinde konuştu.

500 milyonun merkez üssü Türkiye olacak

Murabayashi “Türkiye hem konumu hem de ticari gelişimi nedeniyle bizim için oldukça önemli bir pazar. Önümüzdeki 5 içinde pazarda 3 kat büyüme hedefliyoruz. Bununla birlikte ürün çeşit ve sayısında da artış öngörüyoruz. Amacımız Türkiye’yi Ortadoğu, Türkî Cumhuriyetler ve çevre ülkelerde 500 milyon nüfuslu bölgenin merkez üssü yapmak” diyerek gelecek dönemde Türkiye ile ilgili planları ve yatırımları konusunda da bilgi verdi.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!